valiantin sytytyksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 9.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    valiantissa piuhat hiukka sekaisin.Eli mitä piuhoja etuvastukselle tulee ja lähtee??

    Olenko oikeilla jäljillä,vedän piuhan virtalukolta että virta tulee avain on asennossa ja katkaisee start asennossa,sitten piuha vaikka starttireleeltä että virta tulee startatessa ja etuvastuksen samaan napaan edellisen kanssa piuha puolan plus napaan??

    kaksi napainen vastus ja kärjellinen on kyseessä
     
  2. janzamar

    janzamar 1st gear

    en tiedä valiantista ,mutta yleensä kai sen virran pitää olla koko ajan päällä,ja startti ottaa erikseen sen verran että pyörittää.
    mitenkäs se käynnistyisi jos ei ole virrat päällä..?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös se etuvastus ohiteta startatessa??
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    siis tarkotin että kun startataan niin silloin otetaan esim startireleeltä virta,etuvastuksen ohi...muuten käynnissä ollessa virta etuvastuksen läpi??

    on vähän hakusessa tämä autosähkö,myönnetään :(
     
  5. janzamar

    janzamar 1st gear

    niinpä,kun itekkin oon rassannu vaan muita kun amerikkalaisia..
    omassa ei oo releitä kun valoille ja vilkuille.
    startille menee virtalukolta suoraan eikä ole mitään releitä välissä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tää etuvastuskytkentä on tehty siksi että startatessa (kun akkua kuormitetaan kovasti ja jännite laskee alemmaksi) kipinä säilyy riittävän voimakkaana. Puola on käämitty ehkä noin 9 voltin syöttöjännitteelle, joka sille myös tulee startatessa - etuvastuksen OHI. Tämä starttaamisen aikana tuleva jännite tulee virtalukon siltä navalta, josta lähtee myös startin ohjausreleen jännite (tulipellissä virranjakopisteeessä oleva mystisen näköinen mutikka, joss on piuhoja mutterilla kiinni (ei kannata yrittää korvata tavallisella valorelleellä, ei kestä)). Kun "pannu" starttaa ja avain palautetaan käymisasentoon, menee virta vuorostaan etuvastuksen (noin 0,5 ohmia ehjänä) läpi. Tavattoman toimiva kytkentä, jonka vuoksi virittelemätön, iskussa oleva slant6i pystyy starttaamaan kohtuu helposti 30-40 asteen pakkasessa jopa varisn paksuillakin öljyillä. Tämä ainoastaan siksi, koska kipuna säilyy käyttökelpoisen hyvänä akku kuormitettunakin.

    -slant sickness-
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli se starttaamisen aikana tuleva virta otetaan samasta mistä heräte starttireleelle??
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo. siihen puolan ja vastuksen väliin tulevaan johtoon.

    -slant sickness-
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mut eikö se sitten työnnä virtaa etuvastuksen läpi sinne starttireleelle kun avain on virta asennossa??

    Mitä tarkoittaa with tracer sähkökaavioiden yhteydessä,on joku piuhan väri ja sit with tracer...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kytkin juurikin noin,niin strartti starttaa heti kun käännän virrat päälle...pitåisikö sitten olla diodillinen johto,että virta menee vain yhteen suuntaan...kun muutenhan se antaa nyt herätteen startille etuvastuksen läpi kun syttyvirta on kytketty
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo ongelma selevis...
     

Kerro tästä muillekin!