airbag poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 12.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko mahdollista poistaa käytöstä vänkärin airbag 94 firebirdistä (lastenistuimen takia)?
     
  2. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Kerran on tota selvitetty silloin japsi farmariin ja maahantuojan kanta oli silloin että pirummoinen parerinivaska allekirjoitettavaksi jotta turvalaiteteen poisto ja siitä seraava vastuu siirtyy pois auton valmistajalta ja maahantuojalta, sen lisäksi senhetkinen näkemys oli että kerran poistettua airbagkia ei saa enää takaisin käyttöön otettua / katsastettua. Eli jos sen saa poistaa niin takaisin ei enää saa.
    Tästä hommasta on jo vähän yli kaksi vuotta, en tiedä tämän hetken käytäntöä. :-?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko käytännön kokemuksia /piuha pois /katkaisija eli onnistuuko miettimättä maahantuojaa/katsastusta
     
  4. Tweek

    Tweek Gearhead

    Ööpäkin poistamisesta ei ole minkäänlaista hajua, mutta eikös niissä ole ainakin 2 laukaisijaa? Sähköinen ja mekaaninen?

    Jos näin on, niin pelkkä piuhan katkaiseminen ei taida riittää.
     
  5. roku65

    roku65 Gearhead

    Useasti airbag poistetaan käytöstä korvaamalla bäggi oikeankokoisella vastuksella. Jotkin automerkit ovat toimittaneet orkkisvaraosanakin, jotta
    esim taksikäytössä voidaan airbag poistaa. Palikka on käynyt suoraan alkup. johtosarjaan. Mitä minä olen joutunut noihin tutustumaan vastus on 2-3 ohmia. Alä kuitenkaan missään nimessä mittaa bagin vastusta sen johtopiikeistä-räjähdysvaara! Airbag järjestelmän itsediagnoosi perustuu
    useimmiten notta airbagECU mittaa kunkin virtapiirin vastusta. Jos ei oo alueella vikakoodivalo syttyy. EuroGM tuotteissa valo ei sammu ennenkuin se kuitataan pois testerillä, koska on kyse turvavarusteesta.
    Tarkemmin voisit määrittää tarvittavan vastuksen suuruuden kun käyt luetuttamassa jossain gm korjaamossa vikakoodit ja samalla pyydät, että kattoo paljon tietolistassa kyseisen bagin sytytysvirtapiirin vastus.
    Hope this helps...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei näissä nyky bägeissä ole makaanisia laukaisijoita.. Mekaaninen pop voisi tulla väärällä hetkellä.. Ymmärrät itsekin..
     
  7. Tweek

    Tweek Gearhead

    Tjooh, ymmärrän. Kävinkin kouluni yli 10 vuotta sitten, joten ajat lienee muuttuneet :odroll:

    Kehitys sitten lienee sitä, että mekaaninen pop voi tulla koska vaan, mutta sähköinen pop ei.. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!