Jokin tyhjentää capricen akun

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Warlord, 22.10.2005.

  1. Warlord

    Warlord 1st gear

    Terve

    -87 farkku caprice seisoi koskematta 2 viikkoa ja akku oli aivan loppu, ei pyörähtänyt kertaakaan. Oli laturissa yön yli ja jaksoi käynnistyä. Akku on muutaman kuukauden ikäinen. Mikähän hitto sitä purkaa vai onko vika akussa?
     
  2. janzamar

    janzamar 1st gear

    soitin ja hälyt vie pientä virtaa koko ajan,eikä olis ensimmäinen kerta kun tuossa ajassa tyhjentää akun.
    voi kyllä olla ihan jotain muutakin.
     
  3. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Tarkista keskuslukituksen solenoidit, varsinkin takana.
     
  4. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Kipinöikö akunkenkä, kun laittaa kiinni?

    Jos kipinöi, niin sitten purkaa.
    Amppeerimittari kiinni ja sulakkeita yksitellen paikoilleen.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Akku voi myös olla kypsä?

    Kuinka vanha se on?
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No, perhana. Kysymyksessähän mainittiin että akku on uusi :oops:
     
  7. Warlord

    Warlord 1st gear

    Ei kipinöi, hälyjä ei ole. Tuntuu oudolta että se radion kello purkaisi noin paljon. No, asiastahan selviää sillä, että irrottaa maakaapelin seisonnan ajaksi. Tai käy ostopaikassa mittauttamassa et onko oikkarissa tms.
     
  8. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Pystytkö mittaan yleismittarilla, paljonko on virrankulutus parkissa. Kun ei kerran hälyjäkään ole, niin joku max. 50mA tuntuis sopivalta.
     
  9. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Rikkinäinen latausrele ainakin meen ex-oldsissa purki akun. Ja tapahtui tosi nopeasti.
     
  10. lapiosarvi

    lapiosarvi Gearhead

    virtamittari akkuun kiinni ja sulakkeita nyppiä yksi kerralla pois ja seurata milloin virtalukema putoaa "siedettävälle tasolle" myös sulakkeittomien toimilaitteiden virta/maa johdoille sama homma jos ei edellinen vaikuttanut.ja kannattaa koittaa pienimmätkin virrankäyttäjät.oikosulussa ollessaan saa olematonki laite aikaan isonvirranrosvouksen
     
  11. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep.

    ei auta muu, kuin ruveta kartoittamaan vikaa mittaamalla sulake kerrallaan ja jos ei mitään vaikutusta ni sit vika konehuoneen puolella. siel ei sit enää hirveen monta vaihto ehtoa. tarkista muuten maa kaapeli, et onko hapettumia, aika yleinen "vika"
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin meikäläisen Capriisissa jää joskus niitä sisävaloja palaan. Hanskalokeron valokin voi kahdessa viikossa saada ihmeitä aikaan, ovi pikkasen raollaan palaa matkustamon sisävaloja tms.

    Toinen mahdollisuus mitä tulee mieleen on alkava vika jossain laitteessa, joka pyörittää virtapiiriä maahan jossakin päin autoa. Ne on ikävämpiä, niistä tuppaa tulemaan jossain vaiheessa pahempikin vika.
     
  13. Harri

    Harri 1st gear

    Ensimmäisenä voi kuitenkin olla helpoin mennä käymään siinä akkuputiikissa ja antaa niiden tsekata ettei siinä akussa ole mitään vialla, olkoonkin että se on uusi mutta onhan noita juuri pakasta repäistyjä lauennut ennenkin...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    5w poltin maakaapelin ja akun -navan väliin! jos poltin hehkuu, jostain purkaa! irrota 1 kerrallaan johtoja/sulakkeita irti!!!
     

Kerro tästä muillekin!