63 cadillac jetaway

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kauko-63, 18.4.2014.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    caddy kaivettu talvisäilöstä ja laatikon kanssa ongelmia,kylmänä vaihtaa hyvin mutta kun öljyt lämpenee niin ei meinaa oikeen vaihtaa oikeeseen aikaan,pitkän aikaa jurnuttaa pienellä vaihteella ennenkun vaihtaa isommalle,äsken ajoin isolla tiellä ja nelosta sai odottaa pitkän matkaa mutta sitte vaihto,kaasua kun höllää niin se ehkä vähä auttaa vaihtamiseen mutta mihinkään säätöihin ei ole koskettu joten ne tuskin pielessä? öljyä oli kyllä jonkun verran liikaa kuinka tarkka tollanen on öljymäärästä? ja jos liikaa öljyä niin oireileeko se just noin?
     
  2. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    Tarkista TV-linkin kiinnitys ja säätö.

    Varmista ettei vaihdelaatikossa ole jäähdytysnestettä eikä jäähdytysnesteessä vaihteistoöljyä.

    Omasta löytyi, ei kivaa eikä halpaa. :cry:

    T: AJ. :eek:
     
  3. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    öljy näytti kyllä hyvältä mitä nyt vähä jotain ilmakuplia oli seassa,mikä on tv-linkki?
     
  4. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    Voi olla että muistin kapineen nimen väärin, mutta se on se loivalla S-mutkalla oleva tanko joka on mutterilla kiinni kaasuttimen ensiöläppäakselissa ja jonka toinen pää on vaihdelaatikon vipstaakissa kiinni lootan kyljessä.
    "TV-rod"-linkin säätö on tosi pienestä kiinni.

    Vaihdelaatikkoguru sanoi ennen lootan irrottamista useamman kerran, painottaen että, älä sitten väännä tai taivuta sitä linkkitankoa, äläkä hukkaa säätömutterin kohtaa, niin on helpompi säätää sitten asentaessa. Oikeassa oli. :lol:

    T: AJ.
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    jep! se vipu joo! sätöihin ei ole koskettu ja siis kylmällä laatikolla vaihtaa paremmin lämpimänä ei niin hyvin.liikaa öljyy..?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks vika voi olla governorin "männänrenkaissa" siellä on 4 kpl metallirenkaita jotka kuluu aikojen saatossa. Ne pystyy tsekkaamaan kun ottaa hännän pois.
     
  7. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    jos noissa "männänrenkaissa" vika niin ilmeneekö niin että kylmänä pelaa kun unelma ja lämpimänä jurnuttaa pitkän aikaa ennenkun vaihtaa ja nelonen kokonaan hukassa? mitenköhän öljynsuodatin oireilee jos siellä on tukos? en viittis heti lähtee hirveesti purkamaan kun ei oo minkäänlaista kokemusta tollasesta laatikosta.
     
  8. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Oisko vika muualla kuin askissa. Eli voimaa puuttuu juuri sen verran että ei ennen toimineet säädöt toimikaan. Samanikäisen pontiacin kanssa temusin, rotohydramaticilla oli. Voi tuntua noinkin, eli väärinä vaihtoina... Mulla myös nyki kun vaihtoi 1-2. Se korjaantui kun koneen kannakekumit vaihtoi ehjiin. Kone kampesi itseään juuri sen verran että vivusto liikkui kaasua hölläten. Ja tietenkin vedon vähetessä palasi kone omalle paikalleen, ja tilanne alkoi alusta. ---> tuntui nykimisenä,koneen liikkeitä ei havainnut mitenkään.
     
  9. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kone on iskussa,laatikossa vikaa..
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kylmä ööli on paksumpaa varsinkin nyt kun kesästä on vasta pikku esimaku saatu.
     
  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no jos tossa vika niin oisko ehkä olemassa paksumpaa öljyä että pelais lämpimänäkin? vai onko pakko vaan avata.
     
  12. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Se on tarkka looda öljynmäärästään.

    Vähän vastaavanlaisen vian oon joskus saanut aisoihin ihan vaan purkamalla venttiililohkon irti ja putsaamalla.
     
  13. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    meinasin että ottas ton laatikonhännän pois meen kohta auton alle ja katon saako sen vai pitääkö koko laatikko ottaa irti,se häntähän on muutamalla pultilla kiinni ja kardaani pois,onkohan siinä pelkoa kun sitä irrottaa että sieltä tippuu jotain muitakin osia kun sitä häntää irrottaa? joskus avasin ohjaus simpukkaa ja sit pomppi kuulat pitkin tallii..
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    niin ja pitääkö öljyt ensin laskea pois?
     
  15. starcraft

    starcraft Gearhead

    Ei sieltä hännästä mitään tipu kun sen ottaa pois. Ei siellä muistaakseni governorin lisäksi ole kuin nopeusmittarin rattaat. Toki on jo vuosia kun omani purkasin. Öljyt ehkä kannattaa valuttaa pois.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä hännän ja rungon välissä on noin sentin paksuinen laippa. Sitä ei kannata irrottaa ettei tiiviste hajoa.
     
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ja pystyy siis irrottaa pelkän hännän? ja öljyt pois.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lähtee pelkkä häntä ja voi ööliä pikkasen tiputtaa pois tai sitten autosta perse ilmaan.
     
  19. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kohta puran ton,kerroppas vielä jos noissa "männänrenkaissa" vika niin mistä kannattas kysellä uusia?
     
  20. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no niin remppa tehtiin eilen ja noissa renkaissa oli ehkä jotain hyvin pientä kulumaa,laitoin uudet tilalle ja takasin nippuun ja koeajolle,ei tullu kuntoon! kylmänä pelas mutta lämmettyään nelonen edelleen hukassa! heitin pitkän lenkin ja kohta oli kakkonenkin hukassa! siis ykkösellä kone huutaa ja siitä suoraan kolmoselle..oiskohan turbiinissa jotain vikaa?
     

Kerro tästä muillekin!