vanin turbiinilukko ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jonski, 16.3.2014.

  1. jonski

    jonski 3rd gear

    Muutama tunti nyt vierähtäny googlaillessa, vaan en löytäny mitään. Eli ongelma on että lukko ei mee päällä aina. Joskus joutuu ajamaa 40km ennenku menee ja joskus menee jo liian aikasin jossai 60kmh vauhissa. joskus myös laatikko sekoaa ja vaihtelee vaihteita tiheään tahtiin kahden vaihteen välillä, mut harvimmin tota tekee. laatikko on 6.2 koneen perässä ja 92vm vanin alla, joten oon melko pihalla koko hommasta, ku nuo uudemmat ei niin tuttuja...
     
  2. Fage

    Fage 1st gear

    Vaihtaako muuten ihan ok? Potkiiko kiihdytyksissaä vaihteet kolahtamalla, vai ihan pehmeästi? TPS?
     
  3. DD6

    DD6 Gearhead

  4. jonski

    jonski 3rd gear

    buickin temppuilu kuullostaa hyvinki tutulta, pitääpä tutkasta. ja vaihtaa kiihyttäessä aika terävästi, ei lähelläkään pehmeetä vaihtoa. pitääpä mitata tuo tepsiki. palaan asiaan ku selviää lisää.
     
  5. jonski

    jonski 3rd gear

    nojoo eipä oo selvinny mitään. aattelin et vedän kylmästi lukon napin kautta, mut voisko joku kertoa kunnon ohjeet helpoimpaan tapaan tehä moinen viritys?
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ilmeisesti TH-700 kyseessä? Älä nyt ihan heti heitä kirvestä kaivoon. Toimiihan se nappi kytkentäkin ihan joo mutta kun se on tehtaalla suuniteltu toimimaan ihan automaattisesti. Emännän G-20 Olds 350+TH-350 lock up tein nappi kytkennän kun se aataminaikuunen alipaine ohjaus oli tullut tiensä päähän. Eli napilla lukko päälle jolloin yksi rele tekee pitopiirin kunne painaa jarrua jolloin lukko aukeaa. Laatikon sisältä ohitettu painekytkin vaikka kaikki varoitteli että loota hajoaa saman tein. hyvin on kestänyt jopa vaunun vetoa monet vuodet.
     
  7. jonski

    jonski 3rd gear

    joo 700 kyseessä. oishan tuo kätevämpi, muttei aikaa eikä kiinnostusta availla laatikkoa. pihakin on nii vetinen että... eli hakusessa joku helppo ja yksinkertane tapa
     
  8. jonski

    jonski 3rd gear

    vielä ois helpot ohjeet tyhmälle hakusessa!
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    nyppäät pistokkeen laatikon kylestä irti niin eipähän vihottele lukko enään kun ei toimi ollenkaan.

    mut joo suosittelen kyl vaihtaa sen lukon solenoidin sieltä laatikon öljypohjan sisältä ja samalla vaihtamaan öljyt+suodatin, ei oo iso homma
     
  10. gomopar

    gomopar Gearhead

    Yksi ääni solenoidia ohjaavalle painekytkimelle. Yksi kaarnakyljen 200 4R vähän vastaava humppavika korjaantui sillä. Kai 700:stakin sellainen löytyy.
     
  11. Itse tein hetkeks aikaa napin lukolle suoraan aldl liittimen nastojen väliin, mulla oli kierrosnopeus anturi tullu tiensä päähän sen kun vaihto niin rupes lukko toimiin! Aldl liittimet a ja f muistaakseni.. Ylemmän rivin reunimmaiset...
     
  12. jonski

    jonski 3rd gear

    vähän tuntuu itestäki et rpm-anturi vetäis viimesiään. vihdoinki tietoa mitä oon ettiny, iso kiitos!
     
  13. jonski

    jonski 3rd gear

    joo o, mikähä tuon tcc sulake on? paljon pitäs f-napaan tulla virtaa?
     

Kerro tästä muillekin!