Governor Recalibration

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HT, 21.6.2012.

  1. HT

    HT Gearhead

    Jos hommaan tällaisen setin TH700R4 laatikolle:
    http://www.summitracing.com/parts/BMM-20248/

    Sillä pystyy ymmärtääkseni säätämään osakaasun ja täyskaasun vaihtohetket. Onko nämä ominaisuudet erillään säädettävät? Tarkoitan sitä, että pystynkö säätämään ensin osakaasuvaihdot mieleiseksi, ja se ei vaikuta täyskaasuvaihtoon ja toisinpäin?

    Vaikuttaako governöörin modaaminen muuhun kuin vaihtohetkiin?

    Tuleekö öljyä pihalle kun governöörin ottaa pois?

    Onko jotain mitä pitäisi huomioida kun näillä kikkailee?

    Minkälaisia kokemuksia tästä kikkailusta, kertokaa.

    :D
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa sijoittaa tohon.
    [​IMG]
    TransGo sk-700 kitillä loota rupee rokkaamaan!
     
  3. HT

    HT Gearhead

    Perustelepa vähän lisää.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muutama sata on noita tullut laitettua ja helvetin hyväksi todettu.
    Tolla kalibroidaan koko venttiilikoneisto uuteen uskoon, vaihdon terävyyttä pystyy säätämään ja on siinä keskipakosäätimeenkin jousia mukana.
    Toi kuvernöörin säätösatsi on aivan turha investointi.
    Tohon kun hommaat vielä .500" Tv boost valven niin ploota kestää kenkääkin paremmin.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Asiaa sivuten, vaikuttaakos tuo .500 bost valve myös vakiopainekoneistolla siten että pitää ykköstä tiukemmin ja pidempään päällä?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tv boost vena nostaa vain öölinpainetta, sitä kautta se vaikuttaa melko vähän vaihteiden vaihtumisiin.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onkos toi tässä tarkoitettu tv-boost valve eri asia kuin se öljypumppuun tuleva boost valve, onkos sen nimi sitten joku first/rear boost valve?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öölinpainetsydeemissä on tv-boost ja low/reverse boost venat. Low toimii jo lukkokakkosella ja mitä suurempi tv boost niin sitä terävämpi vaihto koska molemmat kertaa öölinpainetta . Vaihtohetkeen ne ei vaikuta oleellisesti kumpikaan.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitti, tuo low/rew boost valve pohditutti enkä muistanut enää että jäikö se kokonaan pois tuossa vakiopainesetissä. Eli vaihdan tuon 0.500 ventiilin niin siten näkee että parantaako se ykköselle kytkeytymistä ja se päälläpysymistä. Tuntuu että tuo ei tällä systeemillä mene ykköselle kepistäkään jos auto liikkuu vaikka kävelyvauhtia.
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Lainaan vanhaa aihetta.
    Mikäs mahtaa rikkoi ton TH700 Govenrnorin muovirattaan, oli hampaita hävinnyt? Onko monella sellaisesta kokemusta?

    Governorin vaihdon jälkeen ongelmat vielä jatkuneet, varmaan pitäs vaihtaa öljyt mutta tuskin kaikki muovisilppu sillä lähtee, notta onko vaan kovaa ajoa ja toivotaaan parasta? Eli välillä pitää pakkoykkösen kautta käyttää varsinkin starttauksen/pysäytyksen jälkeen jos meinaa isommilla vaihteilla ajella.

    Laitoin myös öljyn sekaan litkuu joka kuulemma pitää noita kanavia puhtaina sekä keskipakosäätimen jumiutumista.
     

Kerro tästä muillekin!