TH350 preppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 23.12.2011.

  1. elky

    elky Gearhead

    Otin juuri auki 18 vuotta sitten peruskorjatun ja noin 10 vuotta sitten manuaalikoneistolla varustetun TH350:n ja hyvin näyttää kestävän. Ainoat kuluneet osat olivat pari forward clutchin levyä, joissa oli pientä palamisen jälkeä toisella puolella. Laatikolla on sentään viimeisenä kuutena vuotena ajettu yli 100 lähtöä katuslickseillä ja vaihdettu 6000-6500 kohdalla. Katuajoakin on kertynyt reilusti. Nyt vaan master-satsi sisään ja ensi kesänä lisää.

    Pari kysymystä:
    Kannattaako öljypumpulle laittaa tefloniset vai teräksiset tiivisterenkaat? Miksi?
    Laatikossa ei ole moottorijarrutusta, joten pannan servo on poistettu ja öljykanava tukittu. Minun järkeni mukaan lootan sisälle ei tarvitse enää laittaa pantaa, koska se on viraton. Olenko oikeassa?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Metallirenkaat kuluu kovilla paineilla ja joskus on näkyny rumpuja joihin ne on kaivautunu, pehmeet on "race"mmat. Pantaa ei sinne tarvii tunkea.
     
  3. elky

    elky Gearhead

    Kiitos, mietin vaan että ne teflonit on teräsrenkaita ohuemmat, mutta mennään niillä.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Re:

    Nyt ois laatikko rempattu,toivottavasti vielä toimii.Jotain viilunkia/oikomista siellä oli tehty.
    Ne isot kitkalevyt oli päällisinpuolin ihan ok.Niissä pienemmissä pakoissa oli palanu levyt molemmissa,siinäkö vika kolmosen tipahteluun?!?

    Eli johonkin näistä,onko sama mihin?

    http://www.crankshaftcoalition.com/wiki ... ator02.jpg
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Palaneet kitkat ei pidä kunnolla vaikka olis pintaakin vielä.
    Ja tohon punaseen sopii pitkä anturi.
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Laitetaanpa tänne myös tämä ongelma kun aihe on lähempänä.

    Eli laatikkoon asennettiin tuo TCI:n pro super transmission overhaul kitti.Rempan jälkeen uupuu kolmonen ja pakki.

    -vaihdevipu toimii oikein
    -venttiikoneistossa venttiilit ei jumita
    -silminähden osissa eikä laatikossa vikaa
    -öljyä on oikea määrä ja sitä on lisätty välillä kaavio läpi käyden

    Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.Missä vika,onko se siinä etummaisessa pakassa ja jos on niin miten tarkastan onko se vian aiheuttaja??
    Ja voiko noiden vaiheteiden kytkeytymisen tarkistaa niistä paineentarkastus reijistä laatikon kyljessä??
    Voiko joku muu paikka aiheuttaa moista ongelmaa??
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi moottorijarrutuksen puuttuminen lukkoykkösellä kertoo että siinä pohjimmaisessa pakassa on vikaa. Pakki tarvii levyt käyttöön mutta ykkönen ei kun vapaakytkin pitää silloin, jos levyt ei mene kiinni niin moottorijarru puuttuu. Otitko sen männän irti kuorista ja vaihdoit kaikki 3 tiivisterengasta sinne?
    Mutta jos ja kun samalla puuttuu kolonen niin etupakassakin on jotain vikaa.
    En vittuile mutta joskus tein itse ja säästin tulee meleko kalliiksi.
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Alkaa vähän samalta tuntua,helppohan se ois ku tietäs et tossa se vika on,mutku kaikki näyttää että on siellä missä pitää ja miten piten pitää.

    Kyllä siellä on tiivisteet vaihdettu.Mä onneks saan tosta laatikon lainaan joksiki aikaa et sillävälin saa tuo laatikon varsinainen remppaaja vielä tutkia sitä rauhassa.Jos ei ala selviämään ni pitää sit varmaan nöyrtyä ja viedä pajalle :mad:

    Apropoo,luin tuolta ameriikan foorumeilta et ainakin B&M:n kittiin oli pitäny laittaa ne molemmat levyt sinne venttiilikoneistoon.Eli se vakio support plate ja sit se mikä oli tullu sen setin mukana.
    Ja ongelmat oli just samat siinä.
    Tossa kun tuli mukana semmonen kultainen levy ja sieltä nyt puuttuu se tehtaan support plate.
    Pitäiskö ne molemmat tunkee sinne??
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mites tämä päättyi? Kyselen sudenkuoppien varalta.

    Nimittäin itse räjäytin Novan alkuperäisestä TH350:stä sprägin viime kesänä ns. Askonvalolähdöissä niinku Kemissä on toisinaan tapana. Laatikko on nyt pääpiirteittäin purettu ja siitä olis tarkoitus tehdä varalaatikko samaiseen autoon (~400hv/600Nm). Hankintalistalla on tuo TCI:n pro super transmission overhaul kit + kestävämpi sprag sekä muita tarvittavia kovia osia jos ne lähemmässä tarkastelussa osoittautuu vaihtokuntoisiksi. Ron Sessionsin kirja on hankittuna myös ja jo vähän lueskeltukin...
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Laatikko purettiin vielä kerran ja tarkastettiin.Ja ei sieltä silmille hypänny mikään paikka,kokeilemaan en oo päässy.
    Toi kitti sinänsä vaikutti pätevältä,tuli hilua ja rompetta joka koloon.Ehkä mulla kyseessä enemmänkin vanhat kuoret kun toi kitti mikä siellä nyt vaivaa,jos joku vaivaa.
     
  11. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Joopa...nyt siellä on jo tuplasti suuntia mitä viimeks :rotfl: En vielä oo kerenny varsinaisesti ajamaan kun on kaasariongelmia mutta nyt sieltä löytyy jo pakki ja eteenkinpäin yrittää.Sen yhen metallilätkän hioin viilalla tasaiseks ja laitoin paikalleen.

    Siinä korjaussetissä kun tulee sen lätkän alle sellanen kultainen lämiskä jossa on ura,mikä ymmärrykseni mukaan tekee uuden öljykanavan jostain johonkin ja jos tuota alkuperäistä lätkää ei laita siihen päälle niin tsäänssit että se toimii on tasan zero.

    Tuosta kuvasta se numbär vitosella merkityistä alin
    http://www.transmissioncenter.org/TH350_Parts_Blow_Up_Diagram.htm
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pellinkappale vahvistaa kolmosta lisäämällä levyjä puristavaa pinta-alaa.
    Sitä ei olis kannattanu laittaa jos loota on ollut auki koska se on myös potentiaalinen vuotopaikka ja saman olis voinu muuttaa sisäisesti.
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eipä tuommosesta tienny,saatikka että ois osannu tehdä. :odroll:

    Muttaduoda,nyt siellä on siis molemmat suunnat valittavissa mut jotenkin tuntuu laiskanoloisesti liikkuvan eteenpäin.Taaksepäin liikkuu ihan terhakasti,turbiinina nyt Mudracerilta ostettu n.2000stallinen.Mutta reilusti yli stallin pitää polkea eikä oikein nappaa,taaksepäin toimii niinkuin pitää.
    Kyllähän turbiini vaikuttaa taaksepäinkin mentäessä,eikö?

    Voiko ongelma johtua yksinkertaisesti siitä että tuolla ei oo ajettu kun vähän vaan edestakas tallissa.Öljyä on tarpeeks ja se on uutta.Shifterin säätö on pielessä mut sen nyt ei pitäis noin vaikuttaa kun vaihde kuitenkin kytkeytyy.
    Kickdownin vaijeri on irti,voiko olla siinä?Ei oo kyllä ennenkään vaikuttanu.
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    ¨Vittu,ei voi olla totta!!!
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Teitkö ite lootarempan kin?
     
  16. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    En,ei sille mitään muuta oo viimekerran jälkeen tehty ku että laitoin sen peltilätkän sinne.Viimeks toimi muuten hyvin,lukuunottamatta puuttuvaa pakkia ja kolmosta.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi että kolonen ja pakki johtuu pääsääntöisesti siitä että direct pakka on kaputt, joko kumit vuotaa tai levyt palanu.
    Jos ei mene eteenpäin niin vika on forward pakassa.
    Toi peltilätkä voi tuurilla palauttaa kolosen vähäksi aikaa mutta ei se mitään korjaa, eikä riko.
     
  18. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    Jep itellä hajos loota 350 pakkoykkönen toimii ja on moottorijarru, pakko kakkonen toimiii mutta rohisee / kilisee D toimii mutta pitää ääntä kunnolla ja hukkaa vaihteen menee vapaalle. P toimii ja N.

    elikkä mistäs korjaajia? onko tuusulassa pajaa ketä noita tekee ja laittaa kestämään?
     
  19. PauliR

    PauliR 3rd gear

  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ilmestyikö muuten vika kovemman kiihdytyksen ja kakkoselle vaihdon jälkeen?
     

Kerro tästä muillekin!