124 mersun automatti: pakki voimaton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cb125twin, 24.7.2014.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    niin muut vaihteet toimii oikein hyvin mutta pakki pitää narrata 3000 kierroksilla, miettii ja sitten kytkeytyy. pitää kurinaa ennen kuin kytkeytyy. ei liiku jollei kierrätä ja sitten kun kytkeytyy niin vetää normaalisti.

    onko suunnanvaihtoventtiili tukossa ja lähteekö nökkö siten että naftaa kaataa osittain öljyn tilalle ja käyttelee vähän liikutellen edestakaisin kaikkivaihteet montakertaa. onko ongelma sittenkin matala linjapaine

    eli vai loota vaihtoon :-?
     
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Pakkimännän tiiviste tai pakkimäntä rikki.
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  4. HV

    HV Gearhead

    -88 230 bensakoneen perästä automaattivaihdelaatikko 400 euroa. Tai koneen kanssa 550 euroa.
     
  5. pptalo

    pptalo Gearhead

    Mersuthan sylkäsee pakkimännän tiivisteen ulos jos esim. lyö pakkia vauhdissa päälle.
    Osaava kaveri kaveri saa jollain tyyliin kaljatölkki virityksellä työnnettyä tiivisteen takaisin paikalleen. Huudattamalla saa poltettua levyt paskaksi.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onkos 300d:ssä samanlainen loota ku 200d:ssä tai käykö paikalleen kun samassa paikassa josta ton tdt:n hain on myös 200d automaatti
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei ole samanlainen, mutta 722.4 loota kuitenkin molemmissa, mutta kitkalevyjen määrissä eroja. 300dt onkin sitten 722.3 joka huomattavasti tukevemmilla sisuksilla.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    En muista tarkkaan, mutta lohkon kaikki altapäin näkyvät ruuvit auki ja alas niin ei vielä lentele mitään. Jos lohkon haluaa halkaista ni ne ruuvit on yläpuolella, ja jos oikein muistan ni kun ne on avattu ni sen jälkeen lohkon puolikkaat pitää pitää tiukasti yhdessä ja kääntää toisinpäin ennen halkaisua, muuten tippuu kuulia. en jaksa muistella onko nuo kuvan venttiilit semmoisilla paikoilla että sais ilman lohkon irrtotustakin poistettua. Mutta melko suurella varmuudella se pakin puute johtuu pakki männän tiivisteestä, oman laatikon kun remppasin pantavaurion takia ni siitä puuttu liki 1cm pätkä huulta pakkimännän tiivisteestä eikä edes oireillu vielä sen osalta. edellinen laatikko remppa oli ammattilaisen tekemä ja noin 3 vuotta ajettu (kone ei vakio joten laatikko kuluu reilusti vakiota nopeammin ja ajojakin tuli aika paljon)
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Löytyvät käsittääkseni kaikki venttiilikoneiston kyljestä peltiluukkujen alta, kun öp ottaa pois.
    Itse vaihdoin pojan autoon tuon 2-3 vaihteen upgreidatun paineventtiilin kesäkuun alussa öljyn/suodattimenvaihdon yhteydessä, kun kolmosella vaihtohetki oli liian ylhäällä.
    Se vena on tuon about neliskanttisen luukun alla. Muut kuvan roippeet vissiin sitten sen toisen pidemmän peltikannen alla, mistä en kuitenkaan ole satavarma.
    Jos ei ölppiä ja suodatinta ole vaihdettu pitkään aikaan (kuten pojan autossa oli laita, öljyt ihan kuraa) niin tekee kyllä mielenkiintoisia vaihtoja eikä pakkikaan varmasti toimi normaalisti. Helpompi ainakin kokeilla ensiapuna.
    Pojalla kävi tuuri ja huolto tuli tehtyä viime tipassa ja laatikko toimii taas ilman paineiden ruuvaamisia.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  13. ido59

    ido59 Gearhead

    Heti öljypumpun takana.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    [​IMG] onko se siis turbiiniakselin suuntasesti, eli ei sitä niistä sivuluukuista esille saa, ovat kaikki eteenpäinmenovaihteiden mäntiä niiden takana?
     

Kerro tästä muillekin!