th400 ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja metriläinen, 21.8.2014.

  1. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    caddyn th400 toosasta on hävinny ajossa 2 ja 3 vaihteet. Ei ole luistanut aiemmin, yhtäkkiä ei enää liikkeelle lähdettäessä vaihtanut ylöspäin. Öljyä on ja oikeen väristä. Pakkoykkösellä tuntuu moottorijarru ja D:lle laitettaessa toimii vapaakytkin, muttei edes yritä vaihtaa vaihetta, ykkönen pysyy vaan päällä. Pakki pelaa. Otin pohjan irti kattoakseni onko sielä rojua, mut ihan helveti siisti pohja ja suodatin. Kickdownin piuhaa on kokeiltu irti, ei vaikutusta. Vaihevipu liikkuu niinku kuuluukin, myös toosan sisällä. Lootan sielunelämästä en juurikaan tiedä, mut mistä tollanen vois johtua? Meinasin huomeniltana tutkia toosaa lähemmin kunhan on valutellut suurimmat öljyt yön aikana.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    zekkaa että kuvernööri pyörii ja painot/jouset on paikalla.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu kuvernöörin ratas varmaan paskana, se on takana 4 pultilla olevan pellinpalan alla ja tulee käsin vetämällä ulos. Jos se on ehjä niin sitten modulaattorin pletku vuotaa.
     
  4. OL

    OL Gearhead

    Tai sitten vaan on modulaattori rikki, jos siihen menevä letku on öljyinen tai ei
    imettätäessä tunnu vastusta silloin se on moro.
    Jos kaikki em osat kunnossa kokeile jossain suoran pätkällä missä voi kiidyttää täyskaasulla turvallisesti tai auto on TURVALLISESTI pukeilla akseleistaan (taka-akseli ei saa roikkua kardaadikulmien takia)
    täyskaasu kiihdytystä D:llä niin pitkälle kuin moottori antaa suht myöten
    (ei tietysti rikota) edes vaihtaako sitten.
    Saman voi kokeilla myös lukituilla vaihteilla 1-2-D
    jos ei niin sitten on ventiilikoneistossa häiriö.
     
  5. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mä lähen nyt tonne auton alle puhiseen. Katotaan saanko jotahin tolkkua tuohon. Kiitti neuvoista!
     
  6. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Ratas oli kuvernööristä katkennut. Varaosakin löyty omasta romukasasta ja matka jatkuu taas! Tänksit!
     

Kerro tästä muillekin!