Buick ST300 early vai ei??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bluestone, 21.8.2014.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Millä tunnistan -64 Skylarkissa olevan ST300 laatikon onko se "early" malli vai ei?? 64 on vaihtunut kai kesken mallivuoden ainakin tuon laatikon suodattimen malli...mitä lie muuta. Rockauto listaa vain yhden mallin suodatinta:

    FRAM Part # FT1013A {#5579822, 6259422, 6438346, 6438850} With UltraCork gasket
    Trans. code THM400; w/UltraCork gasket

    http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8600

    ..ja se poikkeaa kyllä täysin shop manualin kuvasta.
    OldBuickParts tarjoaa vain myöhäisempää mallia joka sekin on eri kuin shop manualissa:

    http://www.oldbuickparts.com/catalog/19 ... -2806.html

    Kotimaasta tuota ei tunnu löytyvän vauhtiputkista eikä laatikkopajoilta ja minun tuurilla jenkeistä tilatessa tulee juuri se väärä "early/late".
    Selviääkö laatikon malli sen sarjanumerosta esim???
     
  2. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mulle muistaakseni kävi toi old buick partsin näköinen suodatin. Buick Skylark '64, 300 + ST300
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Shop Manualin kuvassa on just tuon RustDevilin linkin näköinen suti.....
    Mutta kun en halua avata ja rikkoa pohjan tiivistettä vaan tarkastaakseni mikä suti sinne käy ja sitten tilata. Saako laatikosta numeroista tms selvää kumpi suti on sopiva; onko laatikko mallia early vai ei.... :cry:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi vanhat sudit on yleensä pelkkää metalliverkkoa jotka suodattaa koppakuoriaista isommat mujut. Pistä se tehokkaaseen liukkariin uimaan ja sitten huuhtelet kuumalla vedellä.
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mä katselen illalla että minkälaisia numerosarjoja tuosta mun laatikosta löytyy, pystyiskö niiden perusteella päättelemään yhteneväisyyttä sun versioon.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Oukkei...pitää katsoa mistä numerot löytyy...
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kuskinpuolen (vasemman puolen) kyljessä eli tuolla:

    [​IMG]

    lukee näin:

    [​IMG]

    ja apparin puolen kyljessä, tuossa levyssä:

    [​IMG]

    lukee näin:

    [​IMG]
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kiitoksia Jupe! Täytyy tutkia mitä tuosta mun laatikosta löytyy... :)
     
  10. jopotti

    jopotti 3rd gear

  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    Bluestone, ole hyvä vaan. Huomenissa jos vaan ehdin, voisin pyöräyttää laatikon pohjaa sen verran auki että ottaisin kuvan sieltäkin ja toisen itse suodattimesta. Toi laatikko kun on tallissa irrallaan niin ei siitä liian suurta vaivaa ole.
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kappas, ei sitä vielä ihan höperö ole, muisti toimii sentään joissain asioissa :D
    Ihan oikein muistelin että sen Old Buick Parts - linkin kuva näytti tutulta. Tosin varsin valikoiva tää mun muisti oli jo kouluaikoinakin, kiinnostavat asiat muisti kyllä ja ne muut... no jaa...

    Kun laatikon pohjan aukaisee, näyttää tältä:

    [​IMG]

    ja itse suodatin näyttää tältä:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Muita apuja ei nyt tähän hätään oikein osaa keksiä, toivottavasti näistä jotain vinkkiä saisit.
     
  13. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    [​IMG]

    Tossa toi 64 tarkottaa vuosimallia,ja D 178 vuoden 178:s päivä.
    Minun laittamassa viestissä oli maininta,
    up to trans code 082.
    Eli oisko toi ymmärrettävissä niin,et vuoden 82:ttä päivää ennen valmistettu laatikko olis early?
     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hmm, kuulostaa varsin järkeenkäyvältä. Toisin sanoen Bluestonen laatikon kyljestä voisi löytyä se lopullinen varmistus, ennen vai jälkeen tuon 82:tta päivää tehty.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Nyt pitäis vaan ehtiä käymään auton alla tutkimassa numeroita.. :)
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Löytyi tuollaiset numerot:

    35
    64 D 283

    ..eli transcode on siis isompi kuin 082, kyseessä siis "late" malli... :) ...nyt vaan tilaamaan.
     
  17. Jupe

    Jupe Gearhead

    No niin, hyvä että selvisi. Ilmoitathan sitten että millainen suti sieltä sisältä sitten loppujen lopuksi löytyi?
     

Kerro tästä muillekin!