TH200C, nopeusmittarin muoviratas + sen tiivisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jupe, 16.9.2014.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Nyt alkoi Skylarkkia ujostuttamaan oikein kunnolla. Illalla jos alusen siivoaa, niin jo seuraavana iltana alla on oikein miehekäs lammikko.

    Ongelmana näyttäisi olevan pesästä tulevan rattaan tiiviste, sillä öljyä tulee ihan valumalla myös nopeusmittarin vaijerin kuoresta. Rattaaseenkin on jo ura kulunut ja joku taitaa olla (ainakin) kertaalleen tuon korjannut. Saakohan tuohon jotain yleistä akselitiivistettä tai vastaavaa?

    Toisekseen, tässä valumötikässä on kuvan mukaiset lukemat. Mahtaako nuo tarkoittaa tähän alunperin kuuluvia rataspareja / yksittäisiä rattaita?

    [​IMG]

    Ihmettelin sitä kun rattaassa oli merkintä 35 T ja lisäksi kirjaimet PG. Onkohan tuolla siis ollut ihan joku väärä ratas paikallaan? Vai olenko (taas kerran..) liian tarkka.

    [​IMG]
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Väärähän se on, nuo pesälukemat tarkoittaa sitä että mitkä hammasmäärät tuohon kuoreen on sopivia.
    Jos mittari näyttää oikein, niin sitten täytyy hommata uusi kuori, jos taas väärin, niin ratas kannattaa uusia soppivaksi.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ok, olisihan se pitänyt arvata että sinä sieltä vastauksen heität. Täytyy soitella Koskiselle ja kysäistä josko sieltä saisi apuja.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos mittari on toiminu ja näyttäny melkein oikein niin ei se ole väärä. Tohon kun laittaa kax tiipparia peräkkäin niin tulee taas tiivis.
     
  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Jäi alussa mainitsematta telakalla olon syy, vaihdoin nimittäin perän. Vanha 2.78 välitys muuttui 3.23 ruuviin, joten pienet laskutoimitukset on nyt ihan paikallaan. Kaiken kukkuraksi alkuperäinen 14" rengaskokokin on vaihtunut, nykyinen on 15".

    Niin ja ne kaksi tiivaria oli peräkkäin jo valmiiksi.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi muutokset kumoo pikkasen toisiaan ja näyttää kyllä siltä että noi huulitiipparit on melkoisen loppu, parilla uudella vois pitää.
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Joskus kannattaa kysyä ihan oman kylän putiikeista, eikä suotta lähde tekemään asioista liian vaikeita. Kuvassa vasemmalta lukien vuotava vanha tiiviste, uusi jousellinen versio (TH700??) ja orkkiksen kaltainen musta malli.

    [​IMG]

    Ajattelin ensiksi koittaa tuolla jousellisella versiolla, jos ei pidä niin sitten tuo musta sinne pohjalle ja uusi uusi yritys.

    Laskeskelin rattaita tällä laskurilla http://www.tciauto.com/tc/speedometer-gear-calculator/ ja sen mukaan mulla saisi olla paikoillaan 41 hampainen ratas. Sen asennukseen tarvitaankin sitten jo toinen pulikka, eli nyt pikaisesti hommelit kasaan ja Buick katsastukseen ennen talven tuloa.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kappas mokomaa, noita jousimallisia pitääkin mennä heti hakemaan, tuon luulisi olevan ratkaisu noihin kuluneisiin akseleihin.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    mulla on oldsissa tollanen fiäteri ja kyllä loppu tihuuttaminen, toisaalta caminossakin loppui -vaikka tefakin oli loppu- kun kippas fluidin sekaan leak fiksiä,
    eli "petroolia", napakoitu vaihdotkin, pakkikin kytkeytyy jo ihan odotellessa.
     

Kerro tästä muillekin!