Paineet automaattilaatikossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jarona, 24.10.2014.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Tässä kolme vuotta sitten hommasin australiasta subarun automaattilaatikon
    ohjainpoksin muutosohjelman jolla laatikon paineita nostetaan,
    Vaihdot pienemmälle varsinkin täyskaasulla muuttuivat radikaalisti
    terävämmiksi..
    No, vuos sitten laatikko päätti kulkea vain eteenpäin, vikana
    forward clutch josta yksi kitkapinta ja teräslevy hitsautuneet yhteen.
    Eli onko mahdollista että syynä paineet vai vanhuuttaanko tuo?
    Jäähdytys öljylle kunnossa erillisen jäähdyttäjän ansiosta.
    Kaikki muut kitkat laatikossa täysin käyttökelpoiset.
    Masterkitin laitoin laatikkoon ja nyt pelaa mutta epätietoisuus
    syystä vaivaa..
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    paineiden noston pitäis ehkäistä luistoa ja sitä kautta kiinni palamista. Jos sulla on raikkaampi kone subarussa niin mittaa ne laatikko öljyjen lämmöt ajossa kun annat sille löylyä kunnolla.
    Toi kiinni palaminen vaatii kunnon luiston ja automaattilaatikko ei saa vaihde päällä luistaa yhtään.
    Tosin jos on uudempi laatikko niin sen pitäis kyl varottaa luistosta.
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Niin minäkin sen olen pähkäillyt..
    Lämmöt mittarin mukaan 100km/120kn/h n.90 astetta
    Laatikko 4EAT phase 1.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    90 astetta on hyvä lämpö. olisko loota vaan ollu muuten kulunu. Toivottavasti ei oo tiiviste pettäny ja päästää forward pakasta painetta pois. Varmaan kaikki sen pakan levyt oli kuitenki saanu lämpöö?
     
  5. jarona

    jarona Gearhead

    Kyllä net taisivat muutkin levyt kyseessä olevasta pakasta ottaneet
    lämpöä, ehkä vika oli männän tiivisteessä vaikka mitään vikaa
    siitä silmämääräisesti en nähnyt mutta täysin järkeenkäypää..
    No kaikki kitkat ja tiivisteet vaihdoin joten asia nyt kunnossa.
    Kiitos selventävästä vastauksesta, nyt on huojentunut olo!
     

Kerro tästä muillekin!