Suburbanin nopeusmittari lakossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Timmo, 2.8.2014.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Ideoita? -94 Subben nopeuamittari meni mykäksi ja nyt lootassa toimii kakkonen ja pakki. Putsasin ison liittimen ja jakolaatikossa olevan kanssa. Ei vaikutusta. Mitähän hajosi? Asiaa ei auta, että olen tämän lootan kanssa Kilpisjärvellä. Hinaus hoituu kuulemma Rovaniemelle, osaatteko sanoa sieltä semmoista pajaa joka ymmärtää näistä?
     
  2. Timmo

    Timmo 1st gear

    Taisi olla kinkkinen juttu, kun edes arvailuja ei tipu. Vekotin on nyt pajalla Rollossa ja menee lähiaikoina vika-arvuutteluun...

    Semmoista oiretta oli, että monttuun ajaessa mittari hypähtää hieman ylöspäin, samoin kun vauhdin kiivetessä alamäessä yli 70 km/h. Kaasuttamallahan tuota vauhtia ei edes kakkosella saa...
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se jakoaskin anturi kertoo nopeuden mittarille ja myös tietsikalle jonkun vss lootan kautta.
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Voiko se anturi särkyä niin, että montussa se antaa signaalin. Vai voiko sieltä jakoaskista olla se ratas irti? Jenkkifoorumilla oli jollekkin käynyt niin.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi kai se jossain montussakin seota jos jakiksesta lähtee paskakökköä joka tarttuu anturin magneettiin. Ota se anturi käteen ja kato onko siinä jännää kiinni, ja se on niinkuin dynamo ja lykkää vaihtovirtaa ulos.
    Mulla sekosi myös mittari ja epäilen johtovikaa, ei tosin haittaa kun ei ole sähköohjattua vaihdetoosaa :poff: eikä tule kop, kop.
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Anturit ehjät, hanskalokeron takana oleva boksi ehjä..

    ???
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Testattu toisella anturilla ja toisella boksilla. Jakolaatikossa oleva ratas on paikoillaan. Lyö heti vikakoodin nopeussignaalista päälle.

    Mittaristo tai joku johtosarjassa lienee siis paskana?

    Mitä kautta nopeussignaali palaa antureilta laatikolle?
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Joo tämä on levällään edelleen. Onko ideaa onko Chiltonin tai Haynesin kirjoissa tarpeeksi kattavat sähkökaaviot missä olisi myös nuo lootan, vss-boksin, ja mittariston piuhat kuvattuna?

    Pari linkkiäkin löytyi. Ekassa on vikana ollut Vss-boksin virransaanti: http://www.dieselplace.com/forum/57-gm- ... oblem.html

    Ja toisessa on neutral switch ollut paskana: http://www.dieselplace.com/forum/63-gm- ... -help.html

    Onko tuo neutral switch missä näissä vekottimissa, lootassa, lootan ulkopuolella vai vaihdekepillä? En oikein nyt googlen kuvahaun kautta ottanut selvää.
     
  9. amaz

    amaz 2nd gear

    Park/Neutral switch on siinä rattipylvään alapäässä polkimien takana, mutta sen ei pitäis tehdä muuta kuin estää käynnistyminen muissa vaihteenvalitsimen asennoissa kuin P tai N. Samassa park/neutral switchissä on myös peruutusvalokatkaisin.
     

Kerro tästä muillekin!