A-500:n vahvistusreseptiä ...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mikaboy, 15.10.2014.

  1. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    On suunnitteilla pikkulohkon 360/408(sbm) perään, a-bodyyn tuo ylivaihdelaatikko, vm.-89 Dodge vanista.
    Minkälaista osaluetteloa ja toimenpiteitä konkarit suosittelette ?
    Perävälitys on 3.23 ja renkaat n. 235/60/15.
    Moottori rakennetaan laajalle vääntöalueelle toimimaan(1500-5500rpm tehoalueelle) Ideoita laatikon päivitykseen ja vahvistukseen ???

    -M-
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Samat temputhan siihen pätee kuin perus 904:n vahvistukseen, vapaakytkin on jo pulttikiinnityksellä ja syvä öljypohja pitäis löytyä valmiina. Ylivaihteen neulalaakerit kannattaa vaihtaa ainakin varuiksi, TransGo 2 shiftkit, enempi levyjä pakkoihin, billet servomännät ehkä, ja paremmat pannat niin luulis jo aika pitkälle pääsevän.
     
  3. mafo

    mafo 3rd gear

    Jep, ja ylivaihde voi päivittää vastaamaan 518/618, netistä löytyy ohjeita
    vaikka kuinka

    Turbiini kannatta huoltaa samalla että ei tarvii tehdä myöhemmin toinen täysremppa, älä kysy kuinka tiedän...
     
  4. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Mistä osat löytyy parhaiten , laatuosat ?
    Entä turbiininhuolto paikka ja mitä sille huollossa tehdään ?
    Aloittelijan kysymyksiä ...
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  6. mafo

    mafo 3rd gear

  7. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Kiitos vinkeistä ja linkeistä.
     
  8. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Mulla on sellanen projektiloota -89 vanista ...a500...mistä tietää onko se 40rh vai 42rh ?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se on -89 niin se on A-500 eli 40RH. Tossa 42 toosassa on muutama "kova" osa järeämpi.
     
  10. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Ok, jos se on 40RH niin käykö sinne vahvemmat osat ja paljonko olisi suunnilleen osien kustannukset jos loota vahvistetaan kautta linjan ?
    Saaakos tuohon 2500rpm stall lukkoturbiineja ja oisko niistä jotain sanottavaa , hyvää ja huonoa ?
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    40RH pitäis olla ainoastaan V6:sen jatkeena ja 42RH löytyy taas 318:n perästä. No kuitenkin erot tulee lähinnä ylivaihteen kytkinpakkojen levyjen määrässä, planeeteoissa voi olla myös eri määrä hammaspyöriä. Mutta tuskin tulee ongelmia pikkulohkon kanssa kevyessä kopassa. Turbiinin joko teettää speksien mukaan tai sitten tilaa, esim tuolta Transmission Centeristä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä A-500 on juurikin 40RH riippumatta mosasta. 42RH tuli -2000 luvulla vasta.
    Kitkalevyjen määrät on samoja "peruslootassa" mutta loikkariosastossa uudemmassa on enemmän. Sunshellin ja kolosen pakan ulkohalkaisijaa suurennettiin 42 versioon mutta planeetat on samoja, teräsversioita.
    Loikkari taitaa olla ton vanhan heikoin lenkki mutta niinkuin on jo todettu niin sen pystyy päivittämään tosta isovelitoosasta.
     
  13. kingsway

    kingsway Gearhead

    Remppailin vasta omani. Mitään mullistavaa en päivittäny, mutta kai se kestää. Tämä tulee jossain vaiheessa vakiohkon 383:n perään. Saa nähä miten käy.
    Vapaakytkin on jo valmiiksi pultattu.
    Samaten planeetat on neljällä rattaalla.
    Servoja en päivittäny ja ylivaihde on myös vakio. Molempiin kyllä vaihoin kuluvat osat. Ylivaihetta ei siis kannata suotta rääkätä.
    Ite laitoin:
    - täys korjaussarja
    - etupakkaan ylimääränen kitkalevy
    - 3.8 kikkarin vipu (alkuperänen oli 2.9)
    - leveämpi etupanta
    - TransGo shift kit 2
    Turbiini on vielä miettimättä.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Millattes pistät sen isolohkoon kiinni?
    Näitten plootien turbiineja ei ole liikaa tarjolla ja ton starttikehän takia tulee hintaakin lisää.
     
  15. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mä otin tuolta A&A:lta niiden adapteri kitin, mukana tuli myös vetolevy jossa hammaskehä valmiina. Suht arvokas toi paketti on (n.600$), mutta vaikea tollaista epämääräisen muotoista pulttikehä adapteri levyä on alkaa itse rakentelemaan.
     
  16. kingsway

    kingsway Gearhead

    Adapterilevyllä, eipä oikeen muuta vaihtoehtoa ole.
    Koneremppa on vielä aloittamatta, niin ei tämä rojekti ihan yhtäkkiä valmistu.
     

Kerro tästä muillekin!