chevy 6.5 td vaihdevivun jäykkyys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja renzo, 28.10.2014.

  1. renzo

    renzo 1st gear

    Oisko kellään tietoo mistä johtuu yllämainitun 4*4 -98 chevyn vaihteenvalitsian vika. Vika ilmaantu auton seistessä hallissa. Oisko vika mekaaninen vai löytyskö syy kojetaulun alla olevita releistä/katkasioista.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Siis onko se vaihteenvalitsin jäykkä vai eikö lähde ollenkaan pois P:ltä?
     
  3. renzo

    renzo 1st gear

    Ei lähde pois P:ltä vaikka painais jarrua. Hätäpäissäni käytin hiukan voimaa ja sen sai liikahtamaan mutta ei toimi normaalisti.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Auton malli helpottaa myös aika paljon.

    Olisko se vapautin, mitä jarrupoljin ohjaa vioittunut. Nyt kun väkisin väännety, niin vielä huonommassa kunnossa.

    Pää kojetaulun alle.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Vo tosiaan olla että joku on saanu kipeetä kun on väkisin väännetty, mutta jarruvalokatkasijaa veikkaisin alkuperäseks ongelmaks.
     
  6. renzo

    renzo 1st gear

    Kiitos vastauksista. Täytyy ilmeisesti purkaa kojetaulun alaosaa että pääsee edes näkemään näitä katkasijoita. Tutustun tilanteeseen ja palaan asiaan. Auto on K2500 Pickup.
     
  7. renzo

    renzo 1st gear

    Näyttää että jarruvalokatkaisija on kohtalaisen hankalassa paikassa. Oisko kellään näkemystä, mitä täytyy purkaa sen vaihtamiseksi. Vai pystyykö vaihtaan sen nk alakautta. Eli miten mahtas irrota. Uusi ostettuna.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kai tarkistit että jarruvalot eivät toimi?

    Alapaneeli pois ja luulisi sen olevan sen jälkeen käsillä.
     
  9. renzo

    renzo 1st gear

    Juu. Eivät toimi, paitsi hytin takana yläkulman valot jossa on jarru ja lavavalo. Alapaneeli on poistettu mutta on se jarrukatkasija silti turhan vaikeessa paikassa. Mutta kyllä se siitä.
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Ei sen vaihtamiseks tarvi mitään purkaa.. Vaihtuu alakautta sormikopelolla..
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Siis ne ylävalot toimii?

    No eikös se jarruvalokatkaisija ole silloin ehjä?
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    Ei välttämättä, siellä on kolmet kärjet...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No sit.
     
  14. renzo

    renzo 1st gear

    Jarruvalokatkasija vaihdettu. Jarruvalot ei vieläkään pelaa jarru polkimesta. Konehuoneen sulakekotelosta saatu kytkettyä johdolla jarruvalot, joten vika ei ole kotelon ja polttimoiden välillä. Myös vaihdekepin lukkorele toimi, mutta vaihtepaaki on edelleen jäykkä. No, matka jatkuu. Kyllä se vielä kuntoon tulee. Mutta jos sattus oleen joku sähköekspertti niin vois vaikka ottaa yhteyttä.
     
  15. renzo

    renzo 1st gear

    Syy vaihdekepin jäykkyyteen löytyi. Korjattu ja toimii loistavasti. Kiitokset avusta. Kunhan saan leiman niin täytyy ottaa yhteyttä kojotunesiin.
     
  16. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Kerro toki syy, niin joku muu saa avun kyselemättä pelkkää hakua käyttäen..
     
  17. renzo

    renzo 1st gear

    Nolottaa vähän mutta kai se on nöyrryttävä. Hakiessani auton oli kuskin penkki lähes irti. Turviksien kiinnittelyn ja pikku fiksauksien jälkeen penkki kiinni. Ja keppi juntturassa. Rupesin myöhemmin kuitenki seuraan kepiltä lähtevää vaijeria joka yllättäen kääntykin maton alla kohti kuskin penkkiä jonka jalan alle sen sitten olin kiristelly. Pultit irti, vaijerin siirto ja huolet häipy. Että silleen.
     

Kerro tästä muillekin!