TH200 vika / ominaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sallamunnah, 30.10.2014.

  1. sallamunnah

    sallamunnah 1st gear

    Th200 vaihtaa mielestäni erikoisesti. Autossa on lattiavalitsin ja mittariston "näytössä" on asennot R P D L2 L1. Vaihteiston vaihtamisessa ja toiminnassa ei ole eroa onko vaihde asennossa L2 tai L1.

    Auto kulkee molemmilla asennoilla ilman itsensä ja auton kiduttamista sen n. 45 km/h. Näissä asennoissa ei tunnu vaihtoaja. Eli samanlailla menee oli kumpi valinta tahansa.

    Puuttuuko vaihteista ykkönen / kakkonen / kolmonen joku muu? Mitäs tuolle voisi tehdä tai toimintaa jotenkin testata? Ei ole tämä autotekniikka vahvin alue...

    Öjyt lootassa on tuoreet ja sitä on riittävästi.
     
  2. Chevy1987

    Chevy1987 1st gear

    No mites se D päällä kulkee?
     
  3. sallamunnah

    sallamunnah 1st gear

    Kun autolla lähtee D:llä kiihdyttämään tuntuu tapahtuvan vain yksi vaihto. Auto sinänsä tuntuu kulkevan ihan normaalisti, eikä kierrokset vaikuta olevan mitenkään erityisen korkealla 100 km/h nopeudessakaan.

    Autossa ei ole kierroslukumittaria. Onko ylipäätään mahdollista, että auto lähtisi kakkosella liikkeelle ja ykkönen olisi jossain kadoksissa? Vai puuttuisiko kolmonen?

    Eipä tämä omia ajojani suuresti ole haitannut, mutta ihmetyttää tämä tunne siitä että joku vaihto puuttuu. Olisiko kenelläkään mitään suuntaa antavaa tuntumaa siihen, että millaisiin nopeuksiin L1:llä, L2:lla pääsisi?

    Auto on 77 Nova ja 305 koneella.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin tuo kaavio pitäisi olla p r n d 2 1. Normikiihdytys 1,- n. 30 km/ h, 2,- n. 50 km/ h.

    Hantta
     
  5. sallamunnah

    sallamunnah 1st gear

    Juu, kaavio on toki noin. Meni tohkeissaan P ja R ristiin.

    Nyt auto kulkee siis ykkös ja kakkos asennossa saman n. 45-50 km/h?
     
  6. El C

    El C 3rd gear

    Oisko mahdollista, että vaihteistona onkin Powerglide, se kun on kaksivaihteinen?

    Melko epätodennäköistä mutta kaiketi mahdollista...

    Kaaviohan voi olla melkein minkä vaan laatikon, mikä nyt on sattunut autossa joskus olemaan.
     
  7. sallamunnah

    sallamunnah 1st gear

    Wikipedian ja myös öljypohjan muodon mukaan pitäisi olla THM200.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_ ... .931979.29
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa kakkonen puuttua, jos kepakko on kakkosasennossa ja ei vaihda mutta koloselle laittaessa vaihtaa niin se on selviö.
     
  9. El C

    El C 3rd gear

  10. Chevy1987

    Chevy1987 1st gear

    Mistä tuo sit johtuukaan et 2 hukassa? Muistelen et joskus 350 askissa oli jollain joskus sama vika..?
     
  11. sallamunnah

    sallamunnah 1st gear

    Eilen kun testailin, niin L2 asennossa kun kierrättä vaan aikas korkealle ja siellä kaasulla pelaa välillä vähän hölläten jne. niin vaihtaakin kakkoselle.

    kun on kakkoselle vaihtanut ja jatkaa kiihdytystä ja vaihtaa D:lle niin vaihtaa kolmosellekin. Eli kaikki vaihteet löytyy kun niitä oikein haeskelee.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oletko tarkastanut vaihteiston kaasuasentovaijerin säädön?
    Vaijerin kuuluu olla täysin tiukalla silloin kun kaasu on kokonaan pohjassa. Vaijerin kuoressa konehuoneen päässä on todennäköisesti sellainen hammastettu säätöliuku, se vapautetaan painamalla kiinnityskappaleen sivulla olevaa peltilätkää sisäänpäin tai toisessa mallissa (jousi näkyy ulospäin)siinä on lukituspuristin joka on painettu muovikuoren sisään.
     

Kerro tästä muillekin!