mopar lootan tunnistusta??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kipa76, 30.10.2014.

  1. kipa76

    kipa76 3rd gear

    elikkä -91 dodge ram vanista irrotettu laatikko kyseessä ja pitäs olla A500? siitä löytyi tämmönen numerosarja 4461106 A elikkä onko kyseessä tuo A500 vai joku muu ko koitin googletta tuota numeroa ja tuli juttua 500 ja 518 ja 618? laatikosta.
    mikä tuo 618 ees on ko en ole kuullu...

    jos joku osaa sanoa tuon numeron perusteella jotaki niin ois mukavata!
    kiitokset etukäteen


    googlettelin lisää ja kyllähän se taittaapi olla se a500...
     
  2. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Toi a618 on Cummins ramin perässä oleva laatikko. Se tunnetaan myös 47rh, 47re ja 48re numeroilla.

    Olisko tästä apuja?
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    500:ssa on 904:n öljypohjan muodot ja 518:ssa 727:n.
     
  4. kipa76

    kipa76 3rd gear



    kiitos. kyllä se tuommonen loota on.
    en vain muista oliko siinä tuo 064-1 numero, täytyy huomenna katella ku pääsee paikalle
     
  5. kipa76

    kipa76 3rd gear

    elikkä vielä tuosta laatikosta siinä lootan paksulla kohalla koho numeroin 006 IR mitä tuommonen meinaa?

    ja sitte 500:sen pituus 37 1/2" eli 95,25cm
    518 pituus 38" eli 96,52 cm
    minun lootan pituus aikatarkkaan 96cm???
    ja tuossa lootassa on ainaki sähkönen nopeusmittarin lähtö ja 2 muuta pistoketta lisäksi.

    laatikon häntäosassa 4461106 A tämmönen numero
     
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mitälie tehtaan valu/osanumeroita.
    Tässä vielä noi öljypohjat:

    [​IMG]
     
  7. kipa76

    kipa76 3rd gear

    sitte vielä semmonen asia että 904 ja 500 öljypohja ero on että 500sen pohja syvempi ja ei muuta eroa? niin voiko tuohon 500seen laittaa 904 öljyputken ja tikun? eli näyttäiskö se oikein ainaki ylärajan?
     
  8. kipa76

    kipa76 3rd gear

    osaako joku sanoa tuohon tikku asiaan mitään? paljon 500seen menee öljyä ku oljypohja on irrotettu?
    ja aika paljon ollu eri juttuja mitä öljyjä tuohon lootaan pitäs laittaa,mikähän siihen nyt sitte kelpaa?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ton syvän öölipohjan tarkoitus on juurikin lisätä öölimäärää ja samaa tikkua kun käyttää niin se yläraja on samassa paikassa.

    Millainen töpseli sun lootassa on siinä vaihteensiirtovivun yläpuolella?

    Ettei se vaan oli RE malli jossa on sähköinen kuvernööri? Ööliksi käy ihan sama kuin 904 toosaankin kun kitkat on ihan samaa materiaalia.
     
  10. kipa76

    kipa76 3rd gear


    en nyt muista mimmonen töpseli siinä on, käyn tänään talilla kattomassa.
    mistä sen tunnistaa onko RE vai ei siis mimmonen se töpseli pitäs olla RE lootassa ja mitä eroa sillä asialla on,parempi vai huonompi? ku en noista jutuista tiiä.
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    RE(Electrical) on täysin sähköohjattu (tarvii oman ohjainlaitteen) kun RH(Hydraylic) on perinteisellä venttiilistöllä, ainoastaa ylivaihteen ja lukkokytkimen solenoidit on +12V sähköllä. Mutta jos se on kerta 90-luvun alun vanista niin silloin se on RH, RE tuli 1995 markkinoille.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu RH se varmaan on mutta kattoos sitä töpseliä. RH toosassa on vain 3 karvaa kun taas RE toosassa, olikos se nyt kahdeksan.
     
  13. kipa76

    kipa76 3rd gear

    2 töpseliä oli ja molemmat 3lla piuhalla
     

Kerro tästä muillekin!