4l80e karski 1-2 vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sputnik70, 31.10.2014.

  1. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    Ehtoota ylivaihde,

    Autona Chevy -93 K2500 pickup - Detroit dieselillä, tottakai! Laatikkona 4l80e. Ongelmana Perhanan kova vaihto ykköseltä kakkoselle. Muuten toimii kivasti, vaihdot jämptejä mukaanlukien ylivaihde (turbiinilukko). Kova vaihto liikkeelle lähdettäessä tapahtuu aina kaasupolkimen asennosta viis. Eipä tuota uskalla polkeakaan kun rehevää naista, ettei Jumansklauta perse repiä taikka kardaanin nivelet katkaise soppariaan hetikohta. Aikasemman omistajan toimesta kuulemma rempattu ja asennettu jonkinsortin shiftkit. Vaan eihän se nyt oikein tunnu oikein toimivan.

    Vikakoodit: 85 ja 86. Siis gear ratio erroreita.

    -TPS uusittu ja säädetty, 0,53 tyhjäkäynnillä, 4,6v
    kaasu pohjassa.

    -Nopeusanturi etummainen vaihdettu. Takimmainen jakolaatikosta mitattu 1,4 ohmia. Ei ollut metalisilua pahemmin kummassakaan.

    -Vaihtosolenoidit 1-2 sekä 2-3 vaihdettu, sekä nesteet (Dexron III) ja suti tietty. Olis varmaan samalla pohjan avauksella pitänyt vaan vaihtaa kaikki solenoidit ynnä anturat sinne ja johtosarja, oispahan sekin tehty. Ei ollut pohjassa pahasti mujua, mangneetissa vähän.

    -Maapisteitä putsailtu ja se iso liitin lootan kyljessä yms.

    Kysynpä josko löytyisi viisasten kiveä kun alkaa omat konstit olla lopuillaan. Luistaako se siis kertakaikkiaan ja siksi lyö linjapaineet tappiin 1-2 vaihdossa? Miksi aamun ensimmäinen vaihto liikkeelle lähdettäessä kylmänä on pehmeä? Sitten alkaa paukkuun seuraavat 1-2 vaihdot. Nopeus ja kiekkamittari toimii ok. Joku accumulator jousi tai venttiili vituraallanko? Liian jäykkä asennettu tai poikki?

    Asiallisia laatikkopuljuja pääkaupunkiseudulla saa ehdotella. Sellasia, ettei tarttis rosvota kun yks pankkikonttori, että saa laskun maksettua kiitos.

    -Ile
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Eikö tuo loota nollaa ittensä ja sitten ekan vaihdon jälkeen hokasee että ny luistaa ja laittaa paineet tappiin.

    Kuori halki ja vuotaa jostain sisältä?
     
  3. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    Noi vikakoodit ei kyllä nollaanu, vaikka virrat (akut) pois... ainoa nollausko Koskenkorva? No niin, asiat asioina, siis uutta laatikkoa kehiinkö? Kuinhan tommosesta -72 Buickista vanhanliiton TH-400 tohon istuis? Ei ainakaan elektroniikka pettäis. Vaikka oonhan mä liki vuoden tolla lootalla noinkin ajellu. Maantiellähän se ei haittais, mutta kun on tota kaupunkisuhausta enimmäkseen.
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mulla oli venapöydästä tiivari poikki,samalla vaihdoin kaikki solkut ja kuulille korjaussarja plateen.
     
  5. jukepoksi

    jukepoksi 1st gear

    Kikdown vaijerin säätö auttoi astrossa
     
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    No eipä ole kikdaunvarppia sähköohjatussa laatikossa. Tuskin siinä vikaa varsinaisesti on,mulla ollut aina kans kova tuo 1-2 vaihto.
    TransGo tekee siftkittiä mikä poistaa tuon kovan vaihdon.
    Onks isommat renkaat ja VSSB kalibroimatta?
     
  7. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    Kiitos, antaa vähän mielenrauhaa kun jollain muullakin samoja ongelmia/ominaisuuksia... Tuntuu kumminkin tosiaan häiritsevän kovalta tuo vaihto, ei kiva tääl Stadin aamuruuhkissa. Sit kosteemmalla kelillä jos vähän antaa syöttöä niin sutaseehan se vaihtaessa. Nimim, talvea odotellessa.

    Mitä tuohon VSSB:n tulee, niin joo eipä ole kalibroitu saati koskettu ollenkaan. Onkos se hanskalokeron alla tietsikan kanssa? Niihin en ole koskenut kun Commodore 64:kin tuotti päänvaivaa välillä. Isommat kumpat on alla, 285:set mutta laatikko teki ihan samaa orkkis 245 rengastuksella.
     
  8. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear


    Okei, kuulostaa siltä, että mun tapauksessa siis loota pajalle ammattimiehelle.
     
  9. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

Kerro tästä muillekin!