vm.91 Capriceen aavikkoperä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Number11, 26.11.2014.

  1. Qjet

    Qjet 1st gear

    Onko sulla tietoa tai aavistusta, vaatiiko lisäksi muutoksia esim. PCM, ABS jne ?
     
  2. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Ei ainakaan vastaavan ikäisissä Fordeissa vaadi muuta kuin nopeusmittarin anturin säädön sopivalla rattaalla. Tuskin noissakaan mitään muuta tulee. Abs ei ainakaan liity perävälitykseen mitenkään.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ABS pulssikehä on näissä pinioni akselilla, joten perävälityksen vaihto sekoittaa systeemin ellei pulssikehää vaihdeta samalla. esim omassa on nyt 27 hampainen joka pitää vaihtaa 20 hampaiseksi. Muuten lakkaa absit toimimasta.

    Sit nopeusmittari rupee näyttää väärin, eli täs tapauksessa liikaa ja se pitää kait korjata tietokoneen kautta.

    Ja lootan vaihtopisteet menee joidenkin mielestä kuulemma sekaisin ja joidenkin mielestä ei mene. Se vaatii taas tietokoneen tuunailua, mut sehän menee samalla kuin nopeusmittarin säätö. No se selviää kunhan saa ton 20hampaisen absikehän ja kasattua romut ja vaihdettua akselin... voin sit laittaa tänne kommenttia mitä kaikkee jännää siinä tapahtuu.
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Äkkiä sanoisin että oma 87 caprice oldsin koneella varmasti hyötyis peräruuvin vaihdosta kakkosella alkavasta kolmosella alkavaan. Mäkistä savon maastoa kun seilaa niin ei tarvi kauaa kerrallaan olla turbiinilukon päällä vakiovälityksellä
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    siksi se onkin aavikkoperä! Tasamaalla cruise päällä horisonttia kohti vähintään 70mailia nopeudella tunti tolkulla, sitten on pitkästä ruuvista iloa... Ei liity suomi maastoihin juurikaan.
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    OK. Kiitos !
    Vaikka ottaa PCM:n ja perän samasta ajoneuvosta, jää vielä ABSin kanssa jumppaa?
     

Kerro tästä muillekin!