727-Shaftin vaihto/remppa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hlappis, 25.1.2015.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    tere.
    hommasin tuollaisen 727-laatikon joka on ollut ajossa ja toiminu moitteetta.
    tarkoitukseni oli pultata tämä tuollaisenaan paikalleen.
    mutta eipä nyt ihan onnistunutkaan koska tämä loota on 65vmallinen ja on eri input shaftilla kuin nykyinen vuotava 65vmallin loota.
    mulla on kaksi Moparia ja kiva olisi että kaikkien turbiinit ja lootat kävisi yhteen jos noitten comboja sekoittelee keskenään.

    en ole koskaan 727 lootaa purkanu ja tieto on aika lailla youtube video/netistä ongitun tasolla.
    eli hemmetin pro.

    purkamisen aloittelin tänään ja tuosta kuvaa mitä olen jo saanut aikaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    öljypumpun "hahlot" ovat aika kuluneet?laitan paremman kuvan kunhan käyn tallissa.
    [​IMG]

    etupanta?meneekö vielä tollaisenaan?tarviiko uusia?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    etupakka.
    [​IMG]
    [​IMG]
    kitkapinnat aika hyvät?eikös?

    levyjä oli neljä ja kurkistin tuonne pakkaan ja näytti jousia olevan 8kpl.
    [​IMG]

    takapakan levyt näytti kaikki paljon kuluneemmilta ja noitakin oli neljä?
    [​IMG]
    [​IMG]

    sieltä löyty tuollainen kiva halkeama??miksi tuolle on noin käyny?vissii uusittava?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    pystynkö vaihtamaan tämän tilalle uudemmasta paksumman shaftin ilman ongelmia ja että ei tarvii mitään muuta uusia?jos löydän paksumman mikä on tuossa rattaassa kiinni ni käykö se tuohon vanhaan lootaan?vai tarviiko ratas vaihtaa?
    [​IMG]

    tarkoitus olisi vaihtaa noi levyt uusiin ja laittaa enempi niitä mikäli pystyy sekä jos saan väsättyä työkalun millä saan noi jouset painettua pohjaan ja lukkorenkaan irti ni vaihdan jousia lisää.
    lähinnä tuon rikkinäisen/haljenneen osan tarvitsisin jostain ja tuon input shaftin sekä öljypumpun rattaan.
    vinkkejä?ideoita?osia?voi tarjota.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hussollta, Helsinki automatic center olen käynyt hakemassa niitä osia joita ei korjaussarjoissa tule. Saa sieltä korjaussarjojakin.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Tarttet siihen uuteen sisääntuloakseliin sopivan stator supportin. Se on tossa neljännessä kuvassa oikeella oleva mötti joka pultataan öljypumppuun.

    Haljennut osa on belleville jousi joka joskus väsyy, vaihda uusi jos et halua polttaa uusia kytkimiä, ota samalla koko tiivistesarja ja vaihda mäntien tiivisteet. Kyseiseen pakkaan riittää 4 kytkintä.
    Siihen etummaiseenkin riittää 4 hyvin jos ajelet vaan cruisingia normimoottorilla. Jos meinaat trimmata moottoria kovasti niin 5 saa helposti sopimaan. Palautinjousia on turha lisätä muutenvaan, niillä voi muuttaa pikkasen 2-3 ajotusta mutta sen voi tehdä muullakin tapaa. Jos kierrätät yli 6000rpm niin sitten laita lisää jousia.

    kaikki osat esim
    espautotrans.fi
     
  4. raceman

    raceman Gearhead

    Osien suhteen suosittelen Esp autotrans.
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

    kaverilla pitäs olla osina joku 70-luvun vaiheen 727-loota.kunhan pääsen tonkimaan mitä siltä löytyy.
    esp ja hussoa pitää häiritä jos ei tärppää noi kaverin osat.
    kone jonka perään tämä on tulossa on aika lailla vakio 440,hyd nokka lunatin bracket master,kairatut 452 kannet ja rutut jossain 10+ sekä pussihousu magnum sarjat.
    peränä 83/4 4.11välitys ja E-body koppa josta turhaa painoa ja ruostetta karsittu pois.
    turbiiini on b&m holeshotti joku.
    aika vakio lootalla pärjää varmaan?mutta ei ole pahitteeksi sovittaa viittä levyä tuohon etuseen.
    kunhan nyt löytys rempan jälkeen kaikki vaihteet ni homma ois ok :D
     
  6. raceman

    raceman Gearhead

    Mulla ois sulle hyvä turbiini , (10 tuumanen )ei mikään kaupan pilipali turbiini, vaan tehty oikein teholle . Stall speed on aika korkea, mutta ei sitä tarvi pelätä. Sen kanssa pärjää myös kadulla ja radalla.
    Kun rupeet enempi revittelee ja virittelee,saat tehä holeshottista kuusenjalan
     
  7. hlappis

    hlappis Gearhead

    ei kuullosta yhtään huonolta tuo sinun turbiinisi.
    tuossa olisi seuraavana vuorossa C-Body moparin motin piristys ja ehkä siihen voisi sopia tuo turbiini myös,otan yhteyttä mikäli homma etenee.

    purin tuon toisen 65vmallisen lootan mielenkiinnosta ja osia odotellessa sen verran että sain siitä tuon shaftin veke ja ihmetytti noi reijät tuossa pakassa??
    [​IMG]
    miksi tuossa noi on?toisen lootan pakassa ei ole?

    sekä toi panta on tässä lootassa jäykkä ja ensin puretussa taipusa?
    [​IMG]
    mitäs eroa ja vaikutusta näillä on?
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Eiköhän ne auta kytkinpakkaa jäähdytyksessä, pääsee kuuma öljy nopeammin "ulos".

    Jäykkiä ja flex pantoja voi käyttää ristiin, molemmat toimii.
     
  9. hlappis

    hlappis Gearhead

    onko noi reiät tuunattuja vai jo tehtaalta?
    lootan nro viittais että toi ois police special loota,4.2 band lever näyttäis olevan myös.
     
  10. raceman

    raceman Gearhead

    Taitaa olla tehdasreikiä, mullakin on parissa rummussa tuommoset reijät ja parissa ei. Varmaan vuosimallieroja
     
  11. hlappis

    hlappis Gearhead

    montakos milliä pitäisi jäädä välystä noihin rumpuihin?
    esp:tlä tuli 5kpl ohut-mallisia alto/kolene levyjä etummaiseen ja neljä taakse.
     
  12. raceman

    raceman Gearhead

    mulla on etupakassa 5;llä levyllä jotain 1,7-1,8mm ja takapakassa 4:llä levyllä noin 1mm
     
  13. hlappis

    hlappis Gearhead

    rakotulkilla n.1.8-1.9mm edessä ja takana n.0.9mm...eli kelvannee.
    etupanta säädetään vissiin n.10nm ja kaksi kiekkaa takaisin?
    löytyykö netistä mistään laatikon pulttien kiristysmomentit?
     
  14. raceman

    raceman Gearhead

    Noita pannan säätöjä on monenlaisia, varmasti toimii tuollakin sääjöllä.
    Jossakin kirjassa on 72in lbs/ 8 Nm ja pannan käyttövivun välityksestä riippuen, montako kierrosta auki. Esim. 4,2 ja 4,25 vivulla 2 ja vartti kierrosta auki.
    Tuommosta säätöä oon käyttäny 4,2:lla vivulla ja välillä ihan käsituntumalla on tullu sääjettyä pantoja ja hyvin on pelittäny.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Pikkuräikällä kiinni ja 2 kierrosta auki. Ei oo mitään supertarkkaa. 8nm kiinni ja pari kierrosta auki toimii.

    Välykset ihan ok.
     
  16. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG]
    tuollainen setti sinne sisään singahti ja ei tuo nyt niin vaikeaa ollut kun ei täydellistä overhaulia tarvinnu tehdä,pannan säädön tein tuon ck ohjeen mukaan.
    vaihteetkin tuntuis löytyvän mutta kunhan tiet kuivuu ni pääsee testaa oikeasti ajossakin.
    [​IMG]
    ei oo kesä vielä ja Pilot sportit ei jäätiköllä oikein pidä....
     

Kerro tästä muillekin!