TH7004R tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mr. El Maco, 31.1.2015.

  1. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Pelkän ajatuksenkin voi ampua alas, jos se on toteuttamiskelvoton.

    Tarvetta on autolle kesään asti ja paku olis kiva. Lisätarpeena olis n. 100kW dieselmoottori, jolle tarvetta irtomoottorina myöhemmin. Sivussa heräsi ajatus, olisiko nelilovisesta TH700:sta korvaajaksi Cadillacin 7.0L koneen perässä majailevalle TH400:lle. Vakiokone siis ja suurinpiirtein sellaisena pysyykin. Neljäs vaihde olisi poikaa matka-ajossa.

    Tästä pääseekin itse kysymykseen, mistä alkaen vaneissa on 4-lovinen th700 6.2 dieselin perässä. Ja miten tunnistaa nelilovisen helposti, koska voihin noihin olla vaihdettu vaikka mitä.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vähän vaikea hahmottaa sekavaa ajatusten virtaa.
    -Paku kevääksi
    -Diesel 100kw
    -Cad 7.0L
    -TH400 -> TH700

    Kahteen ensimmäiseen kohtaan en osaa sanoa mitään, mutta Cad moottorin perään sopisi nelivaihteisista suoraan yleinen tuplajakoinen (Chevy&bop) th200-4r.
    TH700 on taas aina ollut vain chevy jakoinen, jolloin vain kaksi pulttia ja ohjuritapit osuu Cad koneeseen.
    Toisaalta löytyy siihen väliin adapteriakin.
    Tän päivän ratkaisu olisi varmaan tuo th200-4r prepattuna, kunhan ei ihan kivitalon kokoinen laitos ole kyseessä.

    Niin ja th700 on ehjänä aina nelivaihteinen. Ja se tuli markkinoille 1982. Tarkempia mallikohtaisia ilmestymisvuosia en tiedä.
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Oliko niin että -86 jälkeen tuli sähköt sisään?
    Omassa comerossa ainakin tää vanhempi malli.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sähkö menee sisään ihan jokaisessa 700toosassa.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    vai meinattiinko tässä mittari vaijeria/piuhoja?
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    vai niitä solenoideja öljypohjan alla.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei 7satasessa ole kuin yks solkku öölipohjan sisällä.
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    MIKÄ SIINÄ NY O!!! :eek:

    No, ehkä vähän kiireessä kirjotettu.
    Selvennetään, tai ainakin yritän. tartten auton kesään asti, vani kelpaisi oikeen hyvin, sen jälkeen auton voi purkaa.

    Ja kun seuraava tarve on n. 100kw diesel kompuraa pyörittämään, johon vanin 6.2d kelpaisi hyvin, saisi purkuvanista moottorin.

    Ja kun keväällä kotiutuu -66 deville cadillac, tekisi siihen mieli ympätä nelilovinen loota siellä olevan TH400:n tilalle. Moottorina tuossa cadillacin oma 429cid.

    Eli tämmönen hajautettu rojekti, jossa vielä monia vaihteita. Vaan tuo tieto, että 700:n on nelilovinen, riittää kyllä tiedoksi pitkälti. Vaikka mielenkiinto 200:sta kohtaa heräsi myös, jos sen sinne ilman adapteria saisi. Mahtaako 200:n kestää semmoisenaan 2.5t ajokin alla isolohkon jatkeena vai tartteeko panostaa vahvisteluihin. 700:n kuvittelisin toimivan kohtuullisesti.

    Kiitos kaikille vastanneille, eipä täällä tartte kauaa odotella, jotta tietoa saa, sitä vaan tulee sen verta paljon että alkaa aina tuumimaan muitakin vaihtoehtoja, mutta sehän on vaan hyvä.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon 429 kikkaraan ei taida sopia mikään loikkari suoraan?
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Itse jotenki aina ollu sitä mieltä, että autot pitäs säilyttää niin pitkään kuin mahdollista. Eli olisko viisainta hommata se vani, myydä se kun ei enään tarvii ja ostaa täältä joltain irtomoottori siihen kompuraan? Säästyis vaivalta purkaa se vani ja saattas jäädä ihan rahallisestikin voitolle? Ja joku saa vielä itselleen siitä auton. Vaikka joku kyllä kommentoikin, että kyllä niitä vanhoja paskoja riittää. Ja mikäli sen laatikon saa ympättyä käkkylään ni senkin saa kyllä irtona.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Anteeks perehtymättömyyteni. Sekoitin 429:sin 472/500 perheeseen. 472/500 on BOP-jakosia. 429 on siis Cadillacin oma.
    Tarvitaan siis tällainen.
    http://www.transmissionadapters.com/new ... %20011.jpg
    Tuolla adapterilla sopii mikä vain Chevy jakoinen. Eli vaikka se 700:nen vanista.
     
  13. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Ymmärrän kantasi. Mutta moottorin kuntoa on vaikea varmistaa, kun se on irrallaan, vaihteistoa koskee sama. Veljelle vaihdettiin joskus blazeriin 6.2d, toimi muuten, mutta pumppuhan petti aika pian käyttöönoton jälkeen. Todennäköisesti saanut siipeensä säilytyksestä puun alla.

    Siksi ensisijaisesti etsin kokonaista autoa, jolla voin ajaa jonkin aikaa ja todeta toiminnan. Ei siihen käkkyläänkään viitsis laittaa valmiiksi hajonnutta lootaa ja kaivaa sitä irti heti perään. Moottoristakin tietaa vasta ajellessa, hävittääkö se nestettä jne.

    luultavimmin käteen osuu joku umpiruosteinen tai kolaroitu vani, josta saan tarvitsemani osat ja kyllähän niillä loppuhiluilla joku jatkaa oman vaninsa elämää kummasti.

    Ja HAIlle kiitos linkistä adaptereihin.
     
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Lisäksi yleensä tuon hintaiset autot ovat kalleimmillaan kun ne myydään osina. Eli, 1500,- diesel vanista saadaan moottori ja vaihteisto. Kaikkine tarvittavine tykötarpeineen. Jotain voi jäädä vielä myytäväksikin, eli tuurilla moottorin ja lootan hinta apulaitteineen on 1000,-

    Liekkö irtonaisena ostettuna saa saman rahaan irtomoottoria apulaitteineen, kaapeleineen, kumityynyt, akut, releet yms mukaanlukien + vaihteisto.
    Lisänä vielä mahdollisuus koeajaa ne ennen ostoa.
     

Kerro tästä muillekin!