TH350 kävi huollossa, kolmonen ei toimi kunnolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja demonax, 10.2.2015.

  1. demonax

    demonax 1st gear

    Viime vuoden loppupuolella vein Oldsin huoltoon eräälle yritykselle TH350:n luisto-ongelmien takia. Remontti valmistui, maksoin ja lähdin ajelemaan kotiinpäin. Maantiellä ei vaihtanut lainkaan kolmosvaihteelle. Noh, U-käännös ja auto takaisin. Gyvernööri tms.? oli kuulemma jumissa joten sovittiin että huoltaa sen ja toimittaa sitten auton kotiovelle.

    Auton sain takaisin, mutta laatikon toimintaa en päässyt testaamaan vasta kuin parin päivän päästä. Yllätys, kolmosta ei löytynyt taaskaan. Maantiellä kokeillessa kolmonen löytyi, tosin vasta noin 80 km/h vauhdissa. Soittelin huoltajalle ja kerroin tilanteen, oli kuulemma jotain muita autoja silloin laitettavana ja että soittelee sitten kun ehtisi laittaa. Ok ei siinä mitään, ajattelin, kunhan tulee kuntoon.

    Meni muutama viikko, joulukuu lähestyi, ei kuulunut soittoa. Soittelin takaisin ja kuulemma selän takia sairaslomalla. Ok, sattuuhan sitä. Sovittiin että hoidetaan homma kuntoon ensi vuoden puolella kun itsekin tarvitsin autoa joulun alla.

    Soittelin reilu viikko sitten huoltajalle taas. Lupasi soitella takaisin päin ja noutaa auton. Ei ole tapahtunut. Nyt rustaan tässä ihan kirjallista reklamaatiota asiasta (mikä olisi pitänyt tehdä jo pari kuukautta sitten).

    Laatikon oireet ovat pikkuhiljaa lieventyneet. Kolmonen alkoi löytyä pienemmissäkin nopeuksissa 40-50 km/h, mutta vain lämpimänä. Kylmänä joutuu huudattamaan aina 60 km/h jotta sai kolmosta sisään.

    Huoltajan mielestä on normaalia että kylmänä TH350 laatikko ei heti vaihda kolmoselle. Totta vai tarua? Mikä laatikossa on vikana? Voiko korjaaminen olla niin suuri työ että sen takia tässä yritetään vältellä vastuuta?

    Vituttaahan tämä kun huoltoon meni auton arvon verran käteistä eikä tullut edes kuntoon. :)
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tarua.
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla kans olssi ja th 350.

    Kakkosen ottaa vasta noin 60/h

    Ja kolmosen 80km/h jälkeen.

    Hiukka hankalaa ajella ku vielä kesä kiekot alla :)

    Seki on just rempattu loota. :)
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Katsopas, meneekö laatikkoon alipaine?

    Hantta
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Niin ja kato onko säädettävä modulaattori??Eikös se nyt ainakin kolmosen kytkeytymiseen vaikuta.Jos rempattu ja vaihdettu mut lyöty vaan suoraan boxista paikalleen niin säädöt on mitä on.Orsoni ainakin,ei toi oo normaalia...tai noh,mistä kukakin tykkää.Kakkoselle vasta 60km/h??Huh
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mulla irtos kerran mettäsä rymytessä Blazerin alipaineletku modulaattorista, ja oireena oli juurikin että kolmonen meni vasta jossain kaheksan kympin paikkeilla päälle, kakkonenkin jossain tarpeettoman suuressa nopeudessa.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Alipaine letku on kiinni. Muuta en oo kerinny vielä kattoa.

    On se mielenkiintonen ajaa ku liukasta kesä renkailla ajelee ni joutuu antaa kaasua reilusti ( pohjaan) et pykältää.

    Viikon loppuna ois tarkotus kattoa löytyykö mitään ihmeitä, ja onko kaikki kiinni ynm.....

    Edellinen omistaja sano et rempattu ja laitettu B&M shift kit. (600 km sit)
     
  8. esmi

    esmi Gearhead

    mulla oli siinä alipaine letkussa halkeama enkä heti tajunnu sitä tutkia paremmin katoin vain että on kiinni sitten vahingossa huomasin et ainakin 10cm halkeama! tos on koko matka vedetty letkulla! uus letku ja taas vaihto normaalisti!
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Vilkases onko modulaattorin alipaineletku laitettu kaasuläppien ylä-vai alapuolelle.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    En ole vielä nii paljoa kerinny kattoa. Sen verran kokeilin että jossai kiinni koneessa. Taka puolella. Jos ei käsi iha väärässä ollu, ni taitaa mennä suoraan imu sarjaan. (En ottanu putsaria irti et oisin nähny)

    Ja laatikon päässä oli kiinni. Katoin sen verran ku konttorilla käytin.

    Aikomus oli kattoa viikonloppuna.
     

Kerro tästä muillekin!