mopar 904 öljypohjan kiristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Röle, 22.5.2015.

  1. Röle

    Röle 3rd gear

    Olis sellanen kysymys että onko moparin 904 ö.pohjaan olemas joku kiristys järjestys ja momentti? Kovin kireelle ei varmaan kannata vetää ettei mee mutkalle. Siis alkuperäinen peltinen pohja kysees.
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Ohjeelliset momentit varmaan löytyy melkeen jokaiseen auton pulttiin, ite olen vailla mitään erityistä järjestystä kiristänyt perstuntumalla, ihan hampaat irvessä ei varmaan kannata. Ei ole mutkalla eikä vuodakkaan.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    150 in-lbs / 17nm, kannattaa naputella tasopinta suoraksi, aikavarmasti joskus yli kirrattu ja siksi pultin reiät koholla.
     
  4. Röle

    Röle 3rd gear

    Pitää ottaa ja naputella suoraksi, ilmeisesti on vähä kiero kun tiputtaa öljyä tiivisteen välistä taka reunasta.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei se kiero välttämättä ole, vaan ne pulttien kohdat painuu kuopalle.

    Eikä se peltikoppa ja korkkitiiviste kauaa pidä muutenkaan.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Oikeasti suora pohja,tiiviste ja 15nm momentti niin johan pitää. Ei muuten uskois ennenkun näkee.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

  8. Herje

    Herje Double Gearhead

  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja ihme olis, jos sais edes pultit 17Nm momenttiin ilman että kierteet korkkaa... Itse vedän aina momenttiavaimella ja kyllä se 15Nm on maksimi...
     
  10. F-body

    F-body Gearhead

    Tiivisteliimalla oon nuo aina laittanut paikoilleen. Pikkusen on sitten hankala irroittaa, mutta ei ainakaan vuoda. Mulla on kanssa tuo HAIn alumiiniöljypohja. Hiukan joutu työstämään paikoilleen, mutta on hintansa arvoinen käyttökelpoinen tuote..
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tyypillinen bolt-on -osa siis :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Ei vaan, mitä olen niitä joskus ihaillut, hyvältä ne näyttää... Terveisiä vaan HAI:lle!!
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joo, kyllä niissä joskus voi pientä hieromista olla.
    Joka valuerää yritetään parantaa niin valun kuin koneistuksenkin puolesta. 904-pohja on ehkä vähimmillä vaivoilla syntynyt.
    Viimeisin th200-4r on vaatinut useamman protokierroksen ja vihdoin siinä mallissa, että niitä kehtaa myydä.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itsellä alkupään tuotantoa oleva ja meni heittämällä paikoilleen. Olen siis tyytyväinen :rotfl:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Teitkö tilaa brakesolkulle?
    [​IMG]
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tuollaista ei ole ollut sovituslaatikoissa.
    Jos tuon päälle sopii vakiopohja, niin sitten pitäisi sopia myös meidän alumiini.
    Haluatko sovitella?
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Hain pohjat on kyllä huippu kamaa!! 727 lootaan pitäs laittaa tilaten kohta puoliin!!
     
  17. F-body

    F-body Gearhead

    Pikkusen jouduin pulttijakoa hienosäätämään et sai kaikki pultit yhdellä kertaa paikoilleen ja hiukan jouduin hiomaan tiivistepintaa, kun keikku ilman tiivistettä. Nyt on hyvä ja tukee myös laatikonkuorta, kun tuo mun laatikko on mallia brutaali niskanpaukauttaja.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sovi vakiopohja ilman lekaa jota saa antaa aika paljon, mutta ei amerikan joen köykämiinitkään sovi. Eikä brakelle niin hirveesti markkinoita ole, ainakaan vielä :wink: .

    Ja kyllä se orkkis peltipohjakin pysyy tiiviinä korkilla vuosia kun käyttää kiristämisessä pikkasen järkeä eikä woimaa.
     
  19. Röle

    Röle 3rd gear

    Laitoin liimat tiivisteen pitää nyt tänään mennä kattoon tulosta. Itellä kans 727 toi alupohja ja sopi ilman mitään suurempaa paikalleen. Voin suositella :)
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Suodattimen mukana tuli kuminen öljypohjan tiiviste, jonka tihkuttaminen loppui vasta kun ruuvit oli jälkikiristetty "älyttömän" tiukalle. Tiiviste oli tosi kovaa kumia. Piti sekin lopulta. Korkkisten kanssa oon laitellut silikonia molemmin puolin.
     

Kerro tästä muillekin!