Turbiinilukkomysteeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja salodanger, 23.7.2015.

  1. salodanger

    salodanger 1st gear

    Ei toimi laatikossa lukko, mutta kun auto käy hetkisen tyhjäkäyntiä ja SES valo syttyy niin avot johan lukko toimii. Mikähän mahtaa olla moisen ominaisuuden syy. Laatikko th-700 4r ja kone 6.2d
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mopariukkona ihan sokkona sanosin , et eiks noissa GM vehkeissä oo jotenkin sotkettu alipainetta noitten loorien toimintaan?

    Vissiin tuanoin alipainepuoleen ehkä puuttusin.

    Niinku sanottu moparin miehiä ollaan, mutta nastolan jätkille oon osannu yllättäen antaa neuvoja GM ongelmiinkin, :/
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vuosimallikin olis hyvä tietää.
     
  4. salodanger

    salodanger 1st gear

    vuosimalli on -89
     
  5. salodanger

    salodanger 1st gear

    Vai kannattaako vaan olla tyytyväinen että toimii edes tällee. Ei dieselissä vissiin oo väliä vaikka ajelee SES valo palaen?
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Oliskohan turbiinin lukitussolenoidi jumissa/tiensä päässä. Pääsee irrottaan kun tiputtaa öljypohjan.

    Kuvassa tuo palikka vasemmalla johon nuolet osoittaa

    [​IMG]
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa keksinnössä sessin sytyttää vain egr-vamma, lukon yhteys siihen on ? .
     
  8. salodanger

    salodanger 1st gear

    Lukitussolenoidin luulis olevan kunnossa kun toimii moitteetta sit ku rupee toimiin ses valon sytyttyä
     
  9. salodanger

    salodanger 1st gear

    Niin ja SES-valo syttyy siis vain tyhjäkäynnillä, jos lähtee vain ajeleen niin ei syty. Kuinkas joku kaasun asentotunnistin tai mitänäitä nyt on
     
  10. JKF

    JKF Gearhead

    Moottorin lämpöanturi saattais olla semmonen joka vois olla kytköksissä tuohon lukon ohjaukseen. Siitä ecm:n virkaa hoitavasta purkista pitäis kyllä jostain löytyä jonkinlaiset kytkentäkuvat, oliskohan ollu autozone:lla tai jossain. Niistä vois saada vähän vinkkiä vian hakuun.
     
  11. salodanger

    salodanger 1st gear

    Vaikuttaisko tyhjäkäynti eli alhainen alipaine siihen egr:n ja siit sit ses, astuisko sen myötä ecm jotenki mukaan. Osallistuuko ecm jotenki lukon ohjaukseen? Turbiinilukon pitäis vissiin toimia vasta lämpöisenä mut tossa lämpötila ei vaikuta toimintaan, ainoastaan se ses
     
  12. JKF

    JKF Gearhead

    Tuonne autozonelle pitää rekisteröityä, mutta saattaapi tuo linkin kuva näkyä suoraankin tässä. Diagnostiikkaliittimeltä pitäis pystyä ohittamaan ECM:n ohjaus samaan tapaan kuin saman ajan bensavehkeissäkin. Taitaa silloin pistää lukon päälle heti kakkoselta lähtien. TCC on siis se solenoidi.[​IMG]
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän tuo vika ole moottorin kierroslukuanturissa. Se liittyy lukon ja egr:n toimintaan, ja egr puoli sitten sytyttää valon, kun kierroslukutietoa alkaa taas tulla. Jos ei sitte ole taas jotain nappeja jo sorvattu tilalle, kun on aikaakin menny...
     
  14. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Jos diagnostiikkaliittimestä kytkee langalla lukon toimintaan niin vaikuttaako kierroslukuanturivika enää hommaan? Tps-vika kai ainakin sulkeutuu pois jos ei toimi edes hyppylangalla?
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ei vaikuta kierroslukukaan, jos oikein ohitat. Sitten jää vielä jarrupolkimen kytkin, minkä kautta menee "plussa" lukolle.
     

Kerro tästä muillekin!