TF 904 slant six p vaihde ei mene päälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wash, 30.8.2015.

  1. wash

    wash 3rd gear

    Hain ja etsin mut en löytänyt aiheesta mitään? Eli tapahtui näin ajoin n. 30 km h kunnes kuului kolahdus ja nyt ei mee enää p vaihde päälle muut vaihteet toimii ihan hyvin. Moottori ja vaihteisto pitäisi olla 80 tai 81 vuosimalli slant six ja automaatti 904 auto itse on 78 dodge 150 eli onko turbiini hajalla ?

    t. Ville
     
  2. P on Parking eli pysäköinti-asento.Lukitsee vaihteiston eli turbiinilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.Lienee vaihdekepin vivun säätämisestä kiinni.
     
  3. wash

    wash 3rd gear

    ei menny päälle vaikka menin vaihteiston kyljestä koittamaan
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Oliko siirtovivut irti laatikosta?
    Meinaan ennenkuin alat looraa aukomaan niin varmista ettei vaihteensiirrossa ole vikaa.
     
  5. wash

    wash 3rd gear

    ei ollut irti kokeilen vielä uudestaan mutta mikä se kolahdus ois ollu laatikosta ku sen jälkeen ei menny enää parkki päälle
     
  6. L.P.

    L.P. Gearhead

    Ilmeisesti ei myöskään ulostuloakseli jumissa?

    Olisiko park pawl mennyt rikki jollain tavalla. Esim. jousi hajonnut ajon aikana ja kynsi päässyt ottamaan kiinni pyörivään kehään tms. (aika epätodennäköistä) -> Ei päästä park pawlia käyttävää tankoa liikkumaan etuasentoon. Tanko taka-asennossa - eli mikä tahansa muu kuin P-vaihde päällä - liikkuisi normaalisti = muut vaihteet voi kytkeä päälle. Tämä systeemi löytyy laatikon hännästä (täysin erillinen ja mekaaninen systeemi, selittäisi sekin, kun muut vaihteet toimii). Hännän pystyy irrottamaan laatikkoa avaamatta tai autosta irrottamatta, MUTTA tämä edellyttäisi, että käyttötanko saataisiin vedettyä kokonaan park pawlin ohi. Tähän joku parempimuistinen vastaa, pystyykö tangon irrottamaan helposti vaihteenvaihtajan päästä öljypohjan kautta.

    Ei taida kyllä ulkokautta mitenkään pystyä toteamaan park pawlin viallisuutta. Ei edes öljypohjan kautta, ellei sinne ole kulkeutunut irronneita isoja metallinkappaleita.

    Saiko tästä mitään selvää?
     
  7. SBM

    SBM 2nd gear

    parkkilukko meni rikki,hammas rikki?jousi irti?
    edit:L.P kerkesi näköjään ensin
     
  8. wash

    wash 3rd gear

    Noniin tuota justiin mietin että millainen lukitus systeemi on no ei auta ku häntä irrottaa ja alkaa tutkailemaan onneksi talvi on tulossa ei oo kiirettä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!