8 3/4 kestävyys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Puuha-Pete, 31.10.2006.

  1. Puuha-Pete

    Puuha-Pete 3rd gear

    Mitä toimenpiteitä kyseinen orggisperä vaatii,
    että kestää n. 500hp/650lbs konetehot.

    Perä on nyt alkup. kunnostettu lukoton.

    Kestääkö vetoakselit?
    Vaatii todennäköisesti lukon?

    Kiitos muuten kaikille vastaneille muihinkin kysymyksiini!
    Todella nopeasti tullut tietoa 8)
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Lukko olis kova sana, Mutta rempattuna pitäs tuon kestää hyvin.
    550-600hp tranzbreikki ja slicksit, niin alkaa oleen välitys lyhyt ikänen. Ainoastaan 742 caseen löytyy yksi roo välitys. Jos haluu hifistellä voi siihen ostaa billet laakeri pukit ja säätöpyörät mutta ei se niitä tarvii kun radalla.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vähän riippuu, mutta automaatin ja lukon kanssa pitäis kestää. Siihenkin on saatavilla kaikenlaista "hifi" osaa, jos kesto epäilyttää. Ajotyyli ja renkaiden pito luonnollisesti vaikuttaa myös tohon kestävyyteen. Vakiokunnossa se on verrannollinen kestävyydeltään letukan 12 pulttisen, ja fordin 9" perän kanssa, ja me ajeltiin noilla rallia aika pitkään ilman siompia komplikaatioita. Reilu kymmenen vuoden aikana yks täyshuolto ja kaks välitysrikkoa, ihan vakio-osilla olevat caset ja lukot sekä 700+ lbs vääntöä ja 780 hv tehoa parhaimmillaan.
     
  4. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Meillä oli jonkin verran enempi tehoa ja breikki ja myös katusliksit,
    lyhennetyt vakiovetarit alkoi kiertyä muutamien lähtöjen jälkeen.
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    aiheeseen liittyen, onko kenelläkään kokemuksia Randy's Ping & Rinion'in myymästä pre-69 levylukon replicasta jotta kestääkö halpa kiinankopio käytössä vai ei?
     
  6. SDMF

    SDMF 1st gear

    600+hp, breikki, dot-slicksit, liimarata, lähtökierrokset 5500rpm ja kaks kertaa peräkkäin orggis laakeripukki poikki kun ei kerran ekasta voinu uskoo..

    Riittääks noi MW:n billettipukit vai täytyyks siirtyy rakennettuun ysituumaseen suosiolla?

    Mitä 60´ aikoja noil on ajettu? Meillä paras tähän mennessä 1.425.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Real streetissä Lehdon valtteris on muistaakseni just tuo billettipukki. Sen puolesta on tainu kestää, mut muistaakseni pelkkä välitys vain menny kerran silpuks. Reilu 900hp ja 9 aikoja. 60jalkast en muista, löytynee internetistä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onneks et päässy kolmatta kertaa koittamaan kun me oltais alsastarolla varmaan vieläkin :rotfl: . Onkos kukaan rakentanu pukkeihin tukea banjon läpi?
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    meillä meni parhaimmillaan 8 3/4 perällä 9.29s mutta taika taisi olla siinä että rengas löi aina vähän tyhjää. 1.39s taisi olla paras 60ft. Välitystä se söi melko paljon vaikka kilometrejä ei tullut.
    Lehdon valiantissa viime vuonna koko perän kuori vääntyi mutta oikasun ja vahvistuksen jälkeen on kestäny, paitsi kalajoella meni välityksestä hampaat. Se on myös pikkasen sutinut lähdössä, silti muistaakseni jotain 1.35-1.36s 60ft luokkaa. Pitäis noilla tehoilla mennä 1.2x 60ft jos oli kunnolla pitoa ja alusta säädöissä.

    Tossa vaiheessa suosittelen vaihtamista danaan tai 9". 9" taitaa olla eniten palikkaa tarjolla. Ei mikään halpa vaihto mutta jää aikaa moottorin ruuvaukseen.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä tein joskus tollaseen backbracen jäykisteeks mihin sitte kiinnitin 12mm preload pultit pukeille. vahvistin banjoa myös sisäpuoleltalevyillä sitomalla etu ja takapuolet paremmin yhteen. Siin ei kyl ollu tollasia rasituksia, normi automaatti ja tehoo joku 700 ja pienet renkaat sekä pitkä välitys. Mut ei ollu ongelmiakaan. Nois muuten ollaan käytetty ilman breikkiä hyvällä menestyksellä, +1500 kilosissa sellasia 9.5:n molemmin puolin. Kerran hajos välläri rallista ku vaihdoin sen ekaks ihan ihe. Sit ku sen vaihto Esko ni kesti.
     

Kerro tästä muillekin!