suburban laatikko ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja päläpälä, 8.2.2016.

  1. päläpälä

    päläpälä 1st gear

    eli loota toimii ku lähtee ajamaan mutta ekan risteyksen jälkeen vain 2? toimii ja pakki ja kun sammuttaa hetkeksi niin taas mennään risteykseen asti.

    missä vika ja loota 4l80
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Menee limb-home tilaan. Vikakoodit pitäis katsoa....
     
  3. päläpälä

    päläpälä 1st gear

    ookoo pystykös sitä kattoon jollain itte
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    GM:ää niin tunne, mutta veikkaan että ilman testeriä ei vaihteistonvikakoodeja näe... Oikaiskaa, jos olen väärässä... Tosin vuosimallitietokin kyllä auttais, kun eikös Suburbanii oo tehty jo ennen kuin tietsikkajutut alkoi :wink:
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    -94 on käsittääkseni viimeinen mistä saa koodit vilkuttamalla. Onhan suburbania tehty jo vuodesta 1935. :D
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    40 -luvulla tuskin oli mitään elektroniikkaa automaatissa :D:D tai oliko edes automaattia??
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Uskaltaisin epäillä ettei hirveesti ollut sähköä noissa ekan generaation suburbaneissa. Automaatti tuli ekana oldsiin -40 että tuskin oli sitäkään ihan heti.
     
  8. savoa

    savoa Gearhead

    mulla sama homma vaihdoin öljyt 2 kertaan rupes pelaamaan mut nyt hävis pakki oiskoha roska jossain venttiilikoneistossa vai mitä..? auto on 95 subbe 4l80 loota auto ollu käyttämättömänä melkein 2 vuotta..
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oikeastaan ainoa kikkakutonen on ottaa kylestä nopeusanturit pois, putsata ne ja laittaa takaisin ristiin. Jos vörkkii niin täysremppa on siirtyny tuevaisuuteen, jos ei niin pitää ottaa lapio käteen ja tutkia mitä jännää öölipohjaan on jääny.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    pari tapausta osunu kohdalle jossa pakin häviämisen aiheuttanut männän halkeaminen.
     
  11. savoa

    savoa Gearhead

    öljypohjassa ei mitään isoa moottori nytkähtää kun pistää pakin päälle eli tuntuu jotain tapahtuvan mut auto ei liiku pakilla onko joku kokeillu putsata esim .pö öljyllä putsata laatikkoo missä kohti ne anturit on kun kattelin vasemmalla etupuolella laatikkoo 1 anturi johon menee johdot taaempana toinen mihin ei mene johtoja jakolaatikolla ylhäällä anturi johon menee johdot.. eli mitä antureita voip vaihella
     
  12. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Pakin mäntä halki, pakin panta rikki, pakin pannan servon liikerata loppuu kesken.. Jotain näistä veikkaan jos kyseessä 4L80e loota.. Kokemusta on.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siinä lootan kyljessä on kaksi anturia,siirrä se johtosarja toiseen.Samalla voisi irrottaa anturit ja putsata.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon pakkiin ei vaikuta yksikään sähköosa eikä sillä ole edes omaa venttiiliä koneistossa. Vika on aina mekaaninen, siis kun se puuttuu.
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Ne anturit mitkä on laatikon kyljessä on vaihtokelpoiset keskenään eli just ne mistä toiseen ei mene johtoja. Pakin servon männän pystyy kattomaan öljypohjan kautta mut panta vaatii koko askin purun.
     
  16. savoa

    savoa Gearhead

    joo katon ne anturit vielä sit vien pajalle jos ei rupee toimimaan
     
  17. savoa

    savoa Gearhead

    katoin ja putsasin anturit eipä korjaantunna sillä vien pe pajalle tutkikoot siellä.
     

Kerro tästä muillekin!