Todella likaisen muovin puhdistus uudenveroiseksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja itkonen, 28.9.2014.

  1. itkonen

    itkonen 3rd gear

  2. DX

    DX Double Gearhead

    Toista muovihoitoainekäsittely lähiaikoina parikin kertaa, ei tarvi enää pää märkänä hinkata,
    sit muovi alkaa kyllästyä ja myös pysyy kirkkaana, ite laiskana poistan pesurilla ylimääräset, jos käikälettä yleensäkään pesurilla uskaltaa pestä.

    nimim. samalla litkulla muovi- ja kumiosat iänkaiken putsannut.

    PS: ovitiipparitkin hylkii vettä ja pysyy notkeina bumbercarella, glyseroli ja glykolikin toimii,
    heittäkää kumia ja muovia kuivattavat silikoonit niin kauas valtaojaan,
    että unohdatte koko silikoonin olemassolon muussa käytössä kuin konetiivisteissä.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ ok, hyvä vinkki taas, pidetään mielessä.
    Mikä on muuten konetiiviste sitten, onko mulla sellaisia ollenkaan?

    Itse olen käyttänyt tätä aerospace 303 tuotosta kumin ja muovin puhistukseen/ehostukseen hyvin tuloksin, en tiedä onko siinä sitten silikoonia.
    http://www.autogeek.net/303aerprot.html
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tarkoittikohan moottorisilikonia?
    Silikonilla tosiaan ikäviä sivuvaikutuksia kun pitäis maalata uudellen vaikka oven välit. Kalansilmää pukkaa vaikka kuinka luttais silikoninpoistolla, ja joskus sit täytyy ne ovenvälit hangata pellille, tosi kivaa...
     
  5. Beauville

    Beauville 1st gear

    Tuota, eikös tuon lätkän reunojen ulkosivut ja kiinnityskorvakot ole jo tehtaalla maalattu mustaksi. Vain päällipuolen kehys on ilman maalausta. Näin ainakin mun autossa on orkkis lookissa.
     
  6. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Jos sen tehtaan mustan reunalta kuuluu näkyä muutama milli vaaleaa pohjamaalia niin sitten. Mun mielestä se oli aika epäsoistin näköistä kun kromimaskin ja mustan konepellin välistä paistaa vaaleaa pohjamaalia. Tässä tapauksessa lienee edellisten paikkamaalaajien sotkuja kun tuo kylttikin oli maalilla sotkettu.

    Korvakot oli niin paksun alustamassan peitossa että sitä en osaa sanoa.
     
  7. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Juu, bumpercare on pirun hyvä puhtaalle muoville & kumille. En aio sotkea alustamassaa koko konetilan täydeltä vaan poistaa ajan kanssa sen muualtakin, joten tuskin tarvitsee tuon tason jynssäystä suorittaa enää ikinä. Tässä autossa oli konepellin linkutkin niin massassa että sai illan niitäkin siivota että alkoi pelti liikkumaan. Joku vissiin innostunut massaruiskun kanssa joskus... :mad:
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Käyn kylkilistat ja puskurikumitkin läpi tolla syksysin sen pari kertaa, irtoo lika ihan eri malliin.

    Massa ja maantiepiki liukee aika kivuttomasti lamppuöljyyn liuottamatta ite maalia/muovia,
    se hajuton vaihtoehto sytytysnesteelle, tärpätille yms.
     
  9. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Tuo lamppuöljy ei käyny mielessäkään! Kiitti vinkistä. Pitää seuraavat massaiset muovit putsata sillä ennen teräsvillaa. Helpottaa aika paljon.
     
  10. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Kiitos jakamisesta!!!

    HC
     
  11. Beauville

    Beauville 1st gear

    Tässä on kuva mun autosta.

    [​IMG]

    Tuollainen se oli tehtaalta lähtiessä.

    Peukut Autoglymin Bumper & Trim geelille. Sillä sai ne pienet kylkilistat ja puskurin listat uutta vastaavaksi 8)
     
  12. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Aika uskomatonta että kromin päälle on jo tehtaalla maalattu mustaa? No, joskus tehtaan jälkeäkin saa muutettua itselle mieleisemmäksi :)

    Oliskohan Beauville sulta mahdollista saada kuvia lisää autosta ja sen yksityiskohdista? Yhtä sun toista pientä on aiemmat omistajat riisuneet & muutelleet ja olisi iso apu saada kuvia muutamista paikoista siitä mitä niissä on ollut ja/tai miten ne ovat olleet?
     
  13. Beauville

    Beauville 1st gear

    On. Laitan yv:ä loput.

    Edit. Minun auto on vuodelta 1974
     
  14. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Nyt on testattu sitä lamppuöljyä. Ei ainakaan tässä autossa oleviin massoihin mitään vaikutusta :(

    Asetoni, ksyleeni, bräkliini ja lamppuöljy kokeiltu. Ei auta mitään. Mekaaninen kaapiminen onnistuu metallisella kaapimisella, mutta samalla maalipinta kärsii kyllä. Olisko hyviä vinkkejä mikä liuotin tepsisi alustamassaan?
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    No hö, onkohan se sittenkin jotain muovipohjasta "röpäriä"?
     
  16. ilefix

    ilefix 1st gear

    Eiköhän täältä löydy lääke joka vaivaan, johon kuuluu ajoneuvojen puhdistus..
    www.PRESTA.fi
     

Kerro tästä muillekin!