California-auton alkuperäisen pohjan säilyminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja vahvis, 6.2.2016.

  1. Ck

    Ck Gearhead

  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko jollain tapana mennä näyttelyautojen alle kattomaan että onko pohja millanen???Tai cruisingeissa noitten entisöityjen??
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllähän noiden näyttelyautojen alle moni katselee.

    96 maahantuotu Californiantuonti Cadillac oli nurmikolla 16 vuoden seisottamisen jälkeen hitsauskuntoinen ainoastaan kontin pohjasta sekä takahelmoista, oli jätetty säkillinen puhallushiekkaa konttiin vahingossa.

    En olisi huolissani alustan ruostumisesta, kunhan sen huuhtoo välillä jos on rypenyt likaisissa oloissa.
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Joo, ei taida pohja olla ihan ensimmäisenä tulilinjalla, kunhan ei paksua kurakerrosta ole. Sen sijaan ovien ja luukkujen pohjat ja helmojen alasaumat lähtee avautumaan sisältä päin ilman suojausta.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla on muutama auto tossa taivasalla ja aina on tarvinnut mennä pakkaskeleillä tuulettamaan autot ja jättää ikkunat raolleen. Viime (tai edellis?)talvena unohdin yhdelle autolle tehdä noin ja kiesus kun voi auto olla märkä sisältä tolllasen ison lauhtumisen ja nollassa sahaamisen jälkeen kun oli ikkunat kiinni.

    Tälläkin hetkellä on parista autosta ikkunat unohtunut raolleen mutta nyt jos ne menee pistämään kiinni kun on jo päässyt vähän enemmän märkää sisään on 100% varmasti hometta noissa autoissa. Täytyy vaan kuivatella ne autot kunnolla kun ilmat vähän kuivuu ja tulee tuulinen päivä.
     
  6. 528

    528 Gearhead

    Itsellä ollut ikkunat vähän raollaan autossa talvisäilytyksessä. Minusta silloin säilyy paremmin sisusta. Jos ulkona auto eikä katon alla niin paikallaan ollut sellaiset muovilipareet ovissa joten ikkunat voi olla paljonkin auki ja ei sada sisään. Tupakakkakaarksi jotkut sanovat. En sitten tiedä olisiko parempi, jos ikkunat kokonaan kiinni?
     
  7. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Onkos kokemuksia tämmöisen tuotteen tehosta ruostumista vastaan ja toisekseen, pysäyttääkö tuo lupaustensa mukaisesti ruostumisen (ohjeitten mukaan tehtynä)?
    http://www.puuilo.fi/WurthRost-StopPohjamaali750ml
    Olen lutrannut tätä erään ikuisuusprojektin pohjaan ja nyt mietityttää, että kestääkö tuo kesäkäyttöä auton pohjassa ilman muuta suojausta?
    Pyöräkoteloihin tietysti joku paksumpi suojamassa.
     
  8. menu*

    menu* Gearhead

    Tuohan on pohjamaali, eli vaatii vielä pinnan, muuten maalin hyvyyteen kantaa ottamatta. En odottaisi kuitenkaan liikoja ruosteenpysäyttämisominaisuuksilta - kesäkäytössä kestää kyllä melkein mikä vaan, ympärivuotisessa ajossa sitten taas ei mikään.
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joo kesäkäytössä voi todeta ruosteelle suihkutetun ML:n suojaavan hienosti. Tosin ihan yhtä hyvin säilyisi ilmankin. Syksy/talvi on sitten tosiaan ihan eri asia. Ja laatuteräs erottuu niissäkin oloissa, amerikkalaisten pultitkin on joskus ihan ihmeellisiä, kun umpiruosteisetkin aukee kohtuuhelpolla. Just purin ysärivanista astinlaudat ja alumiinin urassakin kuran peitossa olleet pultit oli yhä kunnossa.

    Koitappa purkaa jostain ysärijapsista takaripustus..

    Huomenna lähdetään keskisuomeen erittäin paskasta teräksestä valmistetulla 25 vuotta vanhalla kipolla treenaamaan jäälle ja sprinttiradalle. On sillä ajettu nää loskakelitkin. Semmosessa käytössä sitten erottuu, mikä suoja kestää mikä ei. Tai mikään ei suojaa ikuisesti, mutta aina pitää yrittää ja koko ajan oppii lisää.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miksei se ml talvikäytössä suojais?
     
  11. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Kotelosuoja ei alustaa suojaa kun kuivalla kelillä, talvella tulee viimeistään ruoste läpi, on nähty. Jotain vähän paksumpaa sen pitäis olla. Kotelosuojat on tarkoitettu nimensä mukaan koteloihin ja saumoihin, alustassa ne huuhtoutuu helposti pois.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun täytyy keväällä kurkkailla onko ml pysynyt auton pohjassa, viimekesänä sumuttelin ja on nyt tullut ajeltua 99% pikateillä. Täytyy kattella jotain paksumpaa jos toi on huuhtoutunu

    Täysin ruosteettomalle tietty jotain paksumpaa.
     
  13. ktech

    ktech 3rd gear

    Kotelosuojan päälle ohut kerros massaa niin kestää paremmin.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voi saatanen perse nyt kun sisustoista oli puhetta.

    Oli nätti keli tänään niin kävin tarkastamassa noita autoja. Pari tunkkasen hajusta autoa ihan OK, ei hometta. Mutta sit toi yks auto missä on täydellinen sisusta ja vielä haisi vahvasti se alkuperänen hajukin siellä...Ihan täysin homeessa...

    Ei paranis mitään hyvää autoa ostaa nurkkiin odottamaan kun kaikki sisutat tällä kirotulla tontilla homehtuu vaikka mitä tekis :wc: :mad:
     
  15. TiiMa

    TiiMa 1st gear

    Meillä oli aikoinaan yhden ympärivuotisessa käytössä olleen auton pintapellit osittain maalattu tuolla Rost-Stopilla ilman muuta maalausta ja mitään ruostumista ei ilmennyt useamman vuoden käytön aikana.

    Siihen aikaan ostettiin tuota laatikollinen ja sen loputtua olikin yllättäen hinta pomsahtanut budjetin ulottumattomiin. Muutama vuosi sitten tuli taas ostettua yksi purkki talliin, kun halavalla sai, ei mikään muu maali ole saman lailla vakuuttanut.

    Yksi projekti talvehti pressutallissa pihalla muutaman vuoden pelkällä Rost-Stopilla värjättynä eikä sitä tarvinnut miltään osin uusiksi maalata.

    Tosin voihan olla, että nyky viherpiiperryssäännökset ovat voineet tuonkin tuotteen koostumusta muuttaa... ei yleensä parempaan suuntaan. :odroll:
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pohjaan kantsis ehkä laittaa jtn kulutuskestävämpää?
     
  17. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Hyvä kuulla, että tuo Rost-Stoppi ei ole niin toivoton tökötti, että tartteis heti kaapia pois. :lol:
    Mitä "budjettiluokan" 1-k maalia raati suosittelee pinnaksi tuolle em. tökötille, juurikin tuota kulutuskestävyyttä ajatellen? Tiedän kyllä, että 2-k maalit olisi parempia, mutta kun ei suoraansanoen ole intoa alkaa noita maaleja ja kovettimia sekoittelemaan ja kun "köyhälle kaikki on kallista"... :(
     

Kerro tästä muillekin!