Cutlassin rattipylväs!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Pas(i)kiainen, 22.4.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mikä on Cutlassin rattipylväässä, kun siinä on väljää. Ja ei ole rattiakselissa! Rattipylväs, eli siitä ratista sinne tulipellin seutuville minne tulee se rattiakseli.

    Onko sille välykselle jotain tehtävissä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se nivel väljä? Vähän kun kardaanissa siellä se kumi just missä tulipellin läpi taittuu sinne alas.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin siis rattiakselissa vai? Ei, siinä ei ole väljää, koska rattiakseli on vaihdettu Jeepin rattiakseliin ;) Sopii lähes suoraan Cutlassiin.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heiluuko siis ratti tai tilttisysteemi? Sieltähän se voipi väljistyä ja korjaussarjaakin saa.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joku siellä rattipylväässä!, eli ratti heiluu puolelta toiselle ennenkuin rattiakseli rupeaa kääntymään konehuoneen puolella!
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu oisit heti sanonu ratti.

    Olikos se tilttimallin pylväs eli ylös alas taittuva?
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ratin ja lukkokiekon alla on jousi joka painaa laakerin kuppia pesäänsä. Jos se kuppi ja jousi ei ole oikein siellä, pääsee laakeri pullahtamaan ulospäin pesästään. Muistelen näin, en ole ihan satavarma.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Joku tuollainen siellä oli kun virtalukkoa joskus vaihtelin, toki tais jo aika häiritsevästi heilua siinä vaiheessa.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On se tiltillä, siellä on semmonen vipu, kun siitä vetää niin ratti nousee ylös ja sitä vasten sitten tietty pystyy säätämään, muutama asentoko siinä sit on, en muista.

    Onko noihin siis jotain vaihdettavia osia? Vai virittelyä? Hirvee purkaaminen?
     
  10. elky

    elky Gearhead

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eli suomeksi sanottuna hirvee duuni, että pääsee niille pulteille, sit pitäis vielä hankkia pari erikoistyökalua ja kiroilla niitten kanssa.

    Tuohon operaatioon on siis syytä varata runsaasti aikaa :D Tosin, eipä siinä paljon häviä kun ei siinä juuri mikään toimi siellä rattiputkessa, mm. vilkun palautus ei pelaa jne.
     
  12. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Mulla on sitten erikoistyökalu tohon rattilukon levyn sisäänpainamista varten...
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onkohan se väljä niissä tiltin pulteissa, kun katselin noita kiristysvideoita, niin niissä on se väljä ylös ja alas, mulla se väljä on ainoastaan sivuttain, siis normaalin liikeradan mukainen välys.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Ihmekö ettei vilkku palauta kun osia puuttuu! Tuo numero 8 puuttuu kokonaan, ja tuo rattilukon levy, senhän pitäs olla painettuna sokan alle, sekään ei oo kiinni ollenkaan :soosoo: Saakohan noita irto-osia mistään?

    Niin siis tuo rattilukon levy on mulla tuolla välissä vaan, ei millään kiinni. Perkele :x
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mutta mulla on tilttiratti niin se ei kaiketi sit sovi.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitäs siinä lukee?? JOS KUITENKIN TARVITAAN ASENTAA TILTTIPUTKEEN, MADALLETTAVA ALAHOLKKIA NOIN 4-5 mm , madallat tai pyydät, niin madallan sen valmiiksi ja sitten sopii!!!
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    NIINPÄ LUKKEEKIN. Kyllä mä voisin noi hilppeet sulta ostaa. Ja sä voit madaltaa sen 4-5 milliä jos se sillä sopii?

    Eli tuo on nyt jokatapauksessa se käikäle mikä tekee sen työn että vilkku palautuu?

    pitää vaan kurkata jos se Grantin rakennellut kaveri olisi laittanut ne osat jopa talteen, olisikohan liikaa vaadittu :rotfl: No eipä tietenkään :odroll:
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, nimenomaan toi valkoinen osa on se joka osuu niihin vilkunpalautusjousiin, joiden kautta se palautus toimii... Laita tilaus nettikauppaan ja laita lisätietoja kohtaan se lyhennyspyyntö, niin lyhennän!!
     
  20. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Eikös toi jousi joka on rattilukon levyn alla paina just sitä yläpään laakeria paikalleen/jännitykseen, taikka siis sitä laakeri peltiosaa?

    Tuohan voi kans aiheuttaa sitä heilumista käsittääkseni...
     

Kerro tästä muillekin!