moparin ohjaus onkelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja ptpt, 21.7.2014.

  1. ptpt

    ptpt 1st gear

    laitoin coronettii uuden simpukan mikä toimi pari päivää iha hyvin mut otti aavistuksen kääntövipu kiinni pakosarjaan. laitoin ohkaset simmilevyt ylempien pulttien alle ni ei ottanu enää kiinni mutta sen jälkee ratti käänty itestää vasemmalle ku käynnisti :eek: no ratin sain tänää sitte pysymää suorassa ku säätelin sitä venttiiliä siitä päältä. mut nytte hävis tehostus :mad: osaakos joku kertoo et mihi vidduu se hävis? jouduin kyl sen venttiilin siitä ottaa kokonaa pois ku o renkaat oli menny rikki..
     
  2. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Siis se että jos muutat simpukan asentoa itsessään ulkopuolisesti ei pitäisi mitenkään muuttaa tuon venttiilin toimintaa tai yleensäkään alkaa kääntämään itsekseen minnekkään. Ja mistä johtuen ne O-renkaat sieltä venttiilin alta olivat särki? Eihän nyt ole sitten kumin palasia mennyt simpukan pieniin reikiin jos kerran koko venttiili ollut irti.

    Sitä venttiiliä saa säädettyä ihan vian kun löysää hiukan pultteja ja koputtelee nätisti vasaralla... Ja jos menee liikaa niin se todellakin tehostaa itse jompaan kumpaan suuntaan... Tehostamattomuutta se ei tee.
     
  3. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Menihän se "tehostinvipu" varmasti kunnolla oikealle paikalleen eli se tanko joka on siellä venttiilin alla ja liikuttaa sitä venttiiliä kun kuormitat simpukkaa?
     
  4. ptpt

    ptpt 1st gear

    ne o renkaat varmaa lähteny siin vaiheessa pois paikaltaa ku oon löysänny sitä venttiiliä ja sit kiristäny uudestaa.. ne oli kyl kokonaisia et niistä ei palasia päässy sinne sekaan.. se venttiilin tatti täytyy kyl varmistaa et on sielä reiässää..
    kiitoksia molemmille inffosta!
     
  5. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Sitä karaa ei oikein saa menemään kuin reikäänsä eli jollei ole niin et kyllä venttiiliäkään saa paikalleen kiristettyä... Se on siellä simpukan puolella kiinni sellaisessa metallitapissa ja pysyy kyllä paikallaan, yläpää menee kyllä paikalleen itellään ja jousi pingottaa sitä keskelle.

    Jotain erikoista kyllä on...

    Koita säädellä uudeleen, eli avaat vai hieman ja vaikka auto käynnissä koputtelet laidalta toiselle että muuttuuko tilanne... Eihän ohjauksen kireyden säätöön ole koskettu jos siis uusi osa...?
     
  6. ptpt

    ptpt 1st gear

    sieltä tatista oli pikkupätkä haljennu :eek: sitte lähti rokkaamaa ku sen vaihto.. edelleen tuntu aavistuksen jäykältä kääntää joten n.puol kierrosta löysäsin simpukkaa. ohjaus ei silti lähde palauttamaa. et onko vielä jotai säätöhommia??
     
  7. santtuv

    santtuv Gearhead

    Jousi väärinpäin ;) itellä ainakin teki tuolleen kun tusasin sen kannen kanssa ja lipsahti se jous siinä karassa väärite päin.
     
  8. ptpt

    ptpt 1st gear

    pitihän sen jousen "leveemmän" pään jäädä ylöspäin? sitäki mietin.. katoin tosin mallia siitä vanhasta simpukasta ni nyt ainaki on se leveempi pää ylöspäin..
     
  9. santtuv

    santtuv Gearhead

    juurikin niin, itse änkäsin toisinpäin ja itku meinas päästä kun renkaat lähti vetämään toiseen suuntaan. laitoin ekaksi sen karan siihen kanteen kiinni ja sitten tyrkkäsin siihen kiinni, rupes pelittää.
     

Kerro tästä muillekin!