Neuvoja kaivataan 70 New Yorkerin ohjaustehostimeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja C '70, 31.1.2015.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Ongelmana etä ohjaus helvetin jäykkä normi kierroksilla. Kun nostaa kierroksia niin toimii kyllä, eli tukosta tuskin on. Viime talvena vaihdoin kaikki uudet stefat ym.tiivisteet sen jälkeen ei oikein pelannu. Onko toi kovinkin yleistä ettei pumppu toimi kun purkaa ja kasaa uudelleen tiivisteiden vaihdon jälkeen? Ihan kun se venttiili joka säännöstelee nesteen virtauksen toimis väärin päin. Ei kyllä enää sytytä missä vika olis :eek: ???
     
  2. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Osta multa käytetty varmasti toimiva pumppu.Hinta 50E.Pistä yv jos kiinnostaa.
     
  3. mikka

    mikka 3rd gear

  4. C '70

    C '70 3rd gear

    Ikävä kyllä ei ollu kuvasta apua. ittellä toi Federalin pumppu ja sinne ei saa tota venttiiliä laitettua väärin päin. Kiitoksia vaan avusta.

    Jukka 63 laitoin yv:tä sulle tosta pumpusta
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Onko oikee hihna, et ei luista tai pohjaa ?
     
  6. C '70

    C '70 3rd gear

    Juu oikee on hihna ja kireellä. Se toimi hyvin koko paketti ennen kun vaihdoin ne tiivisteet pumppuun ja läjäsin kasaan uudestaan. Sen takia mä tota ihmettelenkin mikä mahtaa olla vikana.
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Saattaa se venttiili yksikkö olla jotenki jumissa. Vikana vois olla se, et seyksikkö ei oo ihan oikealla kohdalla. Pultteja hiukan löyhälle ja koputtele johki päin ja pultit kines testing
     
  8. C '70

    C '70 3rd gear

    Kiitos kovasti pumpusta Jukka 63. Nyt toimii ohjaus niin kuin pitääkin eli pumppu vaihdettu ja ongelmat hävis. Ei näköjään vanha pumppu tykänny että vaihdoin uudet stefat ja tiivisteet siihen.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Minkä pumpun korjasit, oliko 6-kulmaisella akselipäällä?

    Meinaan itse takkuan saman jutun kanssa..
     
  10. C '70

    C '70 3rd gear

    Federalin pumppu. Akselin päässä kierteet mihin menee ulosvetäjä, hihnapyörän irrotusta varten. Oo tarkkana niitten tappien kanssa mitkä siellä sisällä toimii lameleina. Veikkaan että tossa mun korjauksessa ne vaihto paikkaa minkä takia ei enää futaa niin kuin pitäis. Ei varmaan kehitä painetta niin paljon. Mulla on kyllä räjäytyskuvat pumpusta jos tarttet niitä.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pumppu purettu ja kasattu jo muutama vuosi sitten, mutta vasta nyt kiinni. Tällä viikolla paineen mittaus niin ainakin selviää onko vikaa pumpussa vai simpukassa.

    Mulla eri pumppu. Rysyn oma1,2 pumppu, akselin päässä kuusiokolo. Lamelleina jousikuormitteiset peltikikkareet. Just tilasin uuden tiivistesarjan niin voi avata ja tarkastaa paineventtiilin. Saattaapi se vika olla paineventtiilissä, kun en muinoin sitä tajunnut avata.

    Onhan sitä kuussa käyty ja ohjus laukaistaan toiselta mantereelta lennokki kuvan perusteella. Kai sitä moisen rysyn pumpun kikottimen kuntoon saa..luulisi ainakin. :-?
     
  12. C '70

    C '70 3rd gear

    Sitte on kyllä erinlainen pumppu kun mulla. Tuolla oli sisällä vähän niin kun neulalaakereita paksumpia vain ne lamelit. Mulla meni vaan usko tohon vanhaan pumppuun. Avasin vissiin 3 kertaa eikä tolkkua tullu millään. Sen venttiilinkin putsasin ja kokeilin joka kerta että liikkuu, mutta ei vaan pumppu toimi.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No niin jumppa jatkuu. Niin hartiassa kuin pumpussa. Eilen pumppu auki. Purin venttiilit. Uudet tiivisteet (pl. akseli).Kasaan ATF:n kanssa. Painemittari ja sulkuventtiili paineletkuun. Kone käyntiin ja tadaa!! Ei painetta ja tehostusta. Sitten sulkuventtiiliä kiinni hiljalleen. Ei painetta.

    Miltäs tuo öljy tulisi näyttää. Kun vaikuttaa että pientä kuplaa seassa koneen käydessä. Olisiko vuoto imupuolella vai paska ilmaus. Tai molemmat.
     

Kerro tästä muillekin!