Borgesonin simpukka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja jaketin, 21.4.2015.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    Tarkoitus olisi vaihtaa borgesonin simpukka coronettiin ja coronetista simpukka Darttiin. Ne käyttää samaa vääntövartta, mutta ompi arvoitus, että kumpaa kokoa se on ? 1 1/8 vaiko 1 1/4 ? Miten nämä helpoiten erottaa? Boorituksen määrästä?
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    -73 vaihtu isompaan a-bodyssa.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    Oikein paljon kiitoksia :)
     
  4. pötkö

    pötkö Gearhead

    Tulee peltisarjojen kanssa ahdasta tuolla Borgesonilla jos on tuo 3G hemppa.
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    Juu,,joutuu ostaa tti peltisarjat. Ne on sovitettu käymään tuon simpukan kanssa :)
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

    Tosin, ei taida sopivia peltisarjoa olla olemassakaan :poff:
     
  7. pötkö

    pötkö Gearhead

    Joo nuo TTI:n ekat ei ihan sopinut ton simpukan kanssa. Eikä nuo Hookerin sopineet orkkis tehostetun simpukan kanssa.
     
  8. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    2G Hemppa + 2 1/4 TTI sarjat.
    Sai huolella sipasta Borgesonin boxia pienemmäks + nuijia sarjojakin reippaasti.
    Kevyempihän tuo on ja ensitesteissä mukavasti toiminutkin, mutta tosiaan tuo mainostettu heittämällä paikoilleen ei ihan toteutunut..
     
  9. jaketin

    jaketin Gearhead

    Niinpä tietysti. Borgesonilla sanottiin, että sopii.. Eivät maininneet, että pitää sovitella.. Tämä swappi jo senkin takia, että dart tarvitsee korjatun simpukan, joka on coronetissa kiinni.
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Eiks toi borgesoni kummnkin pienempi oo kuin orggis tehostettu. Ts jos mulla nippa nappa sopii pakosarjat orggissimpukan kanssa, borgesonilla jää tilaa enemmän, vai?

    Ja miten ohjaustuntuma moisessa?

    Mulla -70 Charger, 3g Hemi ja Dougs headers pakosarjat
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Unohtakaa painavat simpukat. Nykyään saa Rackeja eli kevyitä hammastankopakettaja autoon kuin autoon, vai rupeaako pussihousut hiertämään?
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei hierrä. Mutta ainakaan itse en ole löytänyt oikein järkirahaista mutta toimivaksi kehuttua hammastankosettiä. Apurungon kanssa tulevat on vähän tän hetkisen budjetin yläpuolella. Hetken aikaa katselin että miten moisen itse toteuttaisi, tangon saa kyllä kiinni järkevästi orggispaikalle, mutta ohjausakselin toteutukselle en keksinyt niin järkevää katulaillista vaihtoehtoa, mikä natsaisi pakosarjojen kanssa että olisin leikkiin lähtenyt. Olka-akselit puolelta toisella, ja hammastanko akselin etupuolelle, orggis etukelkkaan upotettuna tuntui järkevimmältä vaihtoehdolta mutta alkoi laiskottamaan. Camaroni hammastankomuutokseen käytin niin tuhottoman määrän työtunteja ettei nyt napostellut.

    Toi Borgesonin simpukkahan on jonkun tuoreen Jeepin simpukka...? Kevyt fyysisesti ja pitäis tarjota ns. nykyauton ohjaustuntuma.
     
  13. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    On Borgeson selvästikin pienempi ja kevyempi kuin alkuperäinen.
    Paitsi tuo neljällä pultilla oleva "päällilevy", joka onkin mitoiltaan selvästi isompi.Kato se kohta - jos nyt on luokkaa 10mm tilaa, niin eiköhän sullakin Borgesonkin sinne mene.
    Ite sain snurrailla reippaasti yhden pultin kohdalta pois, jotta istahti paikalleen.
    Ja, kyllä se on 90-luvun lopun Cherokeesta.
    Tuntuu toimivan hyvin, tosin mulla kovin vähän vielä kilsoja takana tuon kanssa.
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    Tilaa ja painonsäästöä saa tuolla Borgesonin simpukalla. Se myös kestää paremmin 3 gen hemin tehostimen pumpun kehittämän paineen.
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla on 1 sylinterin primääri "kiinni" orggis simpukan säätöruuvissa ja sen lukitusmutterissa. mielestäni alempana tilaa ihan hyvin. EM. hiluja hiomalla sais riittävän välyksen aikaiseksi, mutta ajatuksena on ollut vielä investoida tuohon Borgesoniin. Lieneekö tuon kanssa pidemmät simpukan/apusimpukan varret liioittelua, mulla on ne T/A varret kiinni nyt...
     

Kerro tästä muillekin!