1960 Cadillacin tehostimen pumppu petti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja -kessu-, 15.5.2015.

  1. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Joo, pienestä tarkistelusta tulikin isompi remontti.

    Otin eilen ohjaustehostimen pumpun irti tutkiakseni sitä, kun se piti sellaista "hankaavaa" ääntä tyhjäkäynnillä lämmettyään. Epäilin tyhmänä että laakeri on menossa. Noh, purettuani tuon keksinnön totesin ettei siellä mitään laakeria ole eikä mitään kulumajälkiäkään, ja löin laitteen takaisin kasaan. Virittelin pumpun tänään takaisin paikalleen, kiinnitin letkut, lisäsin ATF:ää ja aloin ilmaamaan renkaat ilmassa rattia käännellen.
    Välillä pyörittelin manuaalin ohjeen mukaan hihnapyörästä pumppua, muttei se näyttänyt mitään auttavan.

    Sitten löin koneen käyntiin, ja pumppu sanoi narskis.

    Purettuani pumpun totesin että se lamelliroottorin sisälle/päähän tuleva holkki oli jollain mystisellä tavalla hajonnut pikku murusiksi ja jumitti roottorin, toki koko pumppu oli täynnä sitä v*tun metallirouhetta.

    Kysymyksiä olisi parikin kappaletta:
    1) löytyykö keneltäkään tuota pientä holkkia sinne roottorin sisään, sitä kun ei tunnu löytyvän osakauppiailta netistä ainakaan?

    2) millainen operaatio on huuhdella simpukka ja koko järjestelmä tuosta metallimujusta? Tarviiko simpukkakin lyödä lihoiksi ja putsata manuaalisesti vai voiko tuonne ajaa esim. paluuletkusta jotain nestettä millä huuhtelisi sen? En siis tiedä minkälainen keksintö se simpukka on sisältä, sillä kyselen.

    3) mikä hemmetti sen holkin rikkoi?
     
  2. EVO X

    EVO X Gearhead

    1. Hankala on löytää mutta parilta harrastajalta kannattaa kysyä. Laita yv jos tarttet yhteystiedot.
    TA motorilta vois löytyä Ruotsista tai Caddydaddy.com?

    2. En uskaltaisi olla avaamatta. Shop manualista löytyy hyvät ohjeet purkuun ja kasaukseen. Ja samalla nyt vaihtaa sitten tiivisteet sinne. Satseja saa vaikka US partsilta.

    3. Joku on ollut väärin päin jossakin tai sitten lamellit on hirttänyt kiinni..?
     
  3. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    No niin, nyt on pumppu ja simpukka putsattu ja simpukkaa kasatessa meni sormi suuhun--> tarttis jonkinlaista kartiota tuon kasaamiseen, muuten katkeaa keksinnöstä männänrenkaat.

    Löytyisikö Tampereen tai Pirkanmaan alueelta jotain harrastajaa joka osaa ja viitsii auttaa tuon simpukan kasaamisessa?

    Tässä käy pian niin ettei kesällä ajella jos ei tuota pirulaista saa kuntoon, meinaa työt haitata harrastusta.
     

Kerro tästä muillekin!