-64 comet kutosen vs kasin ripustukset ongelma apua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja rakkari, 29.6.2015.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    eli propleema on seuraavanlainen että vaihdoin alkuperästen nelipulttisten akseleitte tilalle kasin viispulttisen akselit (takaakseli sekä olka akselit) mutta nytten on ongelma että comeetin oman raide tangon pään kartiot ovat liian kaposet sopiakseen uusiin olkaakseleihin, eli tarttee isompi kartioiset raidepäät mutta niitähän löytyy mutta se jenga osa siin raide pääs on aivan onneton, mauserilla mitattuna noin karvan yli 12mm ja semmosia ei tunnu olevan oikeen misään autossa, olen verrannut jos jonkinmoiseen muuhun mutta pienimmät ollu noin 14mm paksuja... eli tiedän et jengi on kasittanut näitä comeetteja,falkoneita ym muita pikku foordeja eli oiskos jollain ideaa/tietoa mistä saa tommosen pallonivelen tolla pikku jengalla ja isolla kartiolla..? toivottavasti joku sai selkoa mitä tarkoitin,. :-?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Oisko mustangissa käypäset tilalle?
    Sitäkin ollu 4 ja 5 pulttisilla akseleilla.
     
  3. rakkari

    rakkari 3rd gear

    joo tiedän et musses on sama juttu mutta jotenkin käsittänyt että kun mennään kasiin niin toi jengakin pomppaa isommaksi musses..? korjatkoon fiksumpijos olen väärässä
     
  4. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Kaivappas osoite Falconparts.com, siellä on selvitettynä asia aika tarkkaan. Eli -64 ohjauskamojen tilalle kannattaa vaihtaa -65 osat , centerlinkkiä myöten. Näillä ja ylätukivarren shelby muunnoksella ainakin omasta -64 tuli aika mukava ajaa. Lisäksi tässä on nopeampi 16:1 välityksellä oleva Mustang -67-70 mallin "lyhyt" simpukka yhdistettynä omaan ohjausputkeen , jossa kyllä oli aika homma.-64-65 Mustangin simpukka jäykällä akselilla ei käy koska on eri mittainen kuin 64-65 Comet/Falconissa.
     
  5. rakkari

    rakkari 3rd gear

    joo kyllähän noita nippeleitä varmastikkin tuolta jenkeistä saa kaikennäköstä mutta se ei ole nyt vaihtoehto mun lompakolle, lähinnä ajatus jos joku tietäis tommosen sopivan pallonivelen mikä sopeis tonne..:) tai vaihtoehtosesti kaivan esille jonkun sorvarin mikä sorvais tohon kartioon sopivan holkin et menis sit tiukasti olkaaksilan reikään... kun ei viitti mitään isompia muutoksia tehdä kun kaikki muu sopii keskenään paitsi noi raide päät.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse tein pari vuotta sitten viisaan päätöksen saman(laisen) kohdalla, ja jätin väliin.
    Huomasin, että osat kiven alla, eikä noilla juuri rahallista arvoa ole.
    Siirryin suosiolla helpompiin.
     
  7. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Ja tämähän ratkes kun sorvattiin raidetangon jenga osasta pienempi ja uudet puolentuuman unf jengat pakalla läpi..☺ hyvin toimii.
     

Kerro tästä muillekin!