Riesan(sierra) aurauskulmat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja renttu81, 25.11.2015.

  1. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Vaihtelin about viikko sitten talvitassut alle ja huomasin kuskin kesäetusessa kulumaa sisälaidalla. Saatto tuota olla pelkääjänkin puolella. Eli haritusta on. Onhan tuo vedellytkin, mutta laiskuuttani en ole tehnyt asialle mitn. Kysymys kuuluukin ku ei aivot toimi jotta kumpaa puolta säädän kun ratti nyt hivenen vasemmalle vinossa kun romu kulkee ns.suoraan? Alkaa kohta pitkähkö saikku ja silloin ajattelin ykskätisenä hisuuttaa pikku paikan ja runtata tämän ylivoimaisen operaation läpi.. :rotfl:
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Itselleni vastaten. Säädän pikkusen aurausta lisää pelkääjän, eli oikealta puolelta.. Voi näitä elämän murheita
     
  3. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mites olisi ihan ohjauskulmien tarkistus liikkeessä?
     
    KajS tykkää tästä.
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Turhaa hifistelyä..
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Kyse ei ole aurauksista, vaan siellä on liikaa negatiivista camberia kuskin puolella (siis liikaa pystykallistusta).
     
  6. ohc205

    ohc205 1st gear

    Sierroissa on vakiona aivan paskat puslat siinä kohtaa missä vakaaja menee alatukivarresta läpi. Nämä puslat kun vaihtaa polyuretaanisiksi, niin vetely loppuu ja ohjaus muuttuu tosi tarkaksi. Suosittelen.
    30e maksaa ne pur puslat tohon
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Puslat onkin vaihdettu tovi sitten. Mistäs noita polypuslia kannattaa kysellä? Jos nyt yrittää tuon alkuvuodesta leimasta läpi ja sitten ostais/vaihtais puslat ja camberit ja auraukset kohdilleen. Nyt kun ei ole yhtään varmaa, että kauan tolla jaksan työmatkat rassata, niin turha panostus ei nappaa. Pitäs saada varmaan sitten jo varaosa-auto mistä jollottavan perän tilalle uutta yms.
     
  8. fordfreak96

    fordfreak96 1st gear

    Sierrassa ei muistaakseni pysty camber kulmaa säätämään. Äiteen sierrassa oli sellanen vika että jarruttaessa etupyörät siirty taaksepäin nii että osu sisälokariin :D Noo ei muutakun motonettiin ostamaan uudet tukivarret mitkä maksaa kokoniset 30e klp :D Nooh viikon kaks meni ok sitten sama ongelma uuestaan, motonettiin vaa valittamaan ja mukaan tuli uuet tukivarret vanhojen tilalle. No sitten huomasin että alkuperäset "prikat" mitkä tulee puslan molemmin puolin oli jo vähä parhaat päivänsä nähneet. Ei muutakun 6mm lattarauasta prikat puslia tukemaan nii johan muuttu sierrassa ohjaus. Jää ferraritki toiseks, ainaki melkee :D
     
    KajS tykkää tästä.
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei ole sierrassa vakiona camberin säätöä.

    Polypuslia saa rallyracelta keravalta, esimerkiksi.
     
  10. bbcamaro73

    bbcamaro73 1st gear

    joo noi vakaajan hela hommat niin perus kauraa noi riesois oli jo uutena ne kohillee tietty kattoo myös ettei sisähelat oo paskan sit menee jo koko varsi samalla .. ainaki tääl lahdes toi etu aurauksen säätö ei ollu pahan hintane 30€ mut sillon oltava paikat herkkänä ko poikasel ikää ..
    1mm aurausta muistaakseni oli passeli niihi
     
  11. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Noita alatukivarren vakaajanpuslia saa kumisena hd puslana vaikka motonetista 12e/srj jos ei tykkää polyuretaanista. Jos huutava perä häirittee niin mulla olis jokunen ylimääräinen.
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Sierrassa huomaa pyöränpultteja kiristäessä onko tuolla kyseisissä puslissa kuinka väljää, saattaa etupyörä pulttia kiristäessä liikkua pyöräkotelossa sen viisikin senttiä edestaas..

    Viimeks johonkin bemariin vaihdoin sisemmät raidepäät ja nopsaan viskasin metrimitalla pihalla mitaten aurauksen lähimain ja pikkasen autoa eteenpäin et näki ratin asennon ja sit pikainen hienosäätö metrimitalla. Auto meni vianorille pyöräkulmien säätöön ja kaikki oli millilleen kohdallaan, siis hyvin aurauksen saa metrimitalla katsottua.

    ..vaikka on tuo nimimerkki, euro foorti harrastus loppui välikoppa escorttiin.
    ..GMC..
     

Kerro tästä muillekin!