eber d5ws ongelma Duramax van 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja keijon, 7.11.2014.

  1. keijon

    keijon 1st gear

    Moi

    Tehoja pitäisi eberissä riittää, mutta oltuaan puoli tuntia päällä ei ikkunat sulat ja moottorin lämpötilamittari ei liikahda, vaikka pakkasta vain muutama aste.
    Mitä pitäisi tarkistaa ? Ettei pakoputki oo tukossa. Eberi tuntuu tosiaan tehottomalta eli ei vesiletkutkaan paljoa lämpene. Voiko eber jäädä johonkin vikatilaan ja tehot siksi alempana ?
    Vesipumppu oli rikki viime talvena ja sen vaihdoin ja nytten pysyy päällä, mutta ne tehot....
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Toimiiko paloilmapuhallin?
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Anna olla päällä vähintään tunti. Tuossaki myllyssä on vesitilaa sen verran ettei se puolistuntinen vaikuta viel oikein mihinkään.
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No täällä suburban 6.5 suurinpiirtein samalla vesitilavuudella ja samalla lämmittimellä, puoli tuntia lämmitystä muutaman asteen pakkasella, letkut on kuumina ja kabiinissa puhaltaa suvituulet. Mittari näyttää lähes käyntilämpöä. Tykyttääkö pumppu, antaako vikakoodia (lämpöanturi?)?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos se pöhisee ja tuntuu toimivan, se toimii.

    Ei kyllä hajua pystyykö tuo kapistus toimimaan vajaalla teholla, epäilen.
     
  6. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Onks se siulla mihin kohtaan laitettu?
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Työnantajan auto mutta lohkosta lämmityslaitteelle lähtevän letkun väliin, näin kerrottiin.
     
  8. Mckonen

    Mckonen 1st gear

    saatko kokeiltua kuinka kuumia pakokaasut on? pitäisi polttaa kättä.
    tuliko vesipumpun virtaus oikeaan suuntaan...voipi sekin vaikuttaa mutta ensin kokeile palaako käsi pakokaasuihin.
     
  9. keijon

    keijon 1st gear

    Moi
    Jostain luin että eber saattaa mennä vajaateholle jos päässyt kuumenemaan liikaa. Kun vesipumppu oli rikki sammui aina n. minuutin jälkeen, eli kuumeni liikaaa ja sammutti. En tiedä onko sitten vajaateholla...hmmm...voikaan itse resetoida ? Autossa eber alkuperäisessä paikassa auton alla. Aluksi oli can-väylä ohjattu ja päällä siis vain auton käydessä. Vaihdoin eberiin piirikortin ja nytten pystyn ohjaamaan päälle koska haluan. Irroitettu can väylästä. Vesipumpun virtaus ja pumpun jännite oikein päin. Tarkistettu. eber toimii kyllä, eli pumppu naputtaa ja päällä pysyy niin kauan kuin haluaa. Joo puolessa tunnissa pitäisi lämmetä kyllä. Pakoputkesta kuumaa ilmaa,mutta luulisin että pitää lämmetä enemmän. Kestää kättä hetken. Eberistä en ole kytkenyt vikakoodi johtoa.Ohjaan eberiä easystart r+ ja voisi kytkeä tuon diagnostiikkapiuhan jolloin vikakoodit saisi pihalle. Jos niitä on..
     
  10. B68

    B68 1st gear

    Olen ymmärtänyt että eberi toimii niin, että ensin käynnistyy paloilma puhallin ja vesipumppu sitten hehku sitten polttoainepumppu ja liekki syttyy, ja hehku sammuu. voisiko olla että polttoainetta ei tule tarpeeksi(tukossa, ei kokonaan) joten liekki on vajaatehonen? Eberin sivuilla tai mistähän luin että polttoaine määrän voi mitata laittamalla pumpun jälkeen letkun purkkiin ja tarkistaa paljonko tule minuutissa.
     
  11. camaro1970

    camaro1970 3rd gear

    mulla oli silveraadossa vepasto,puolessa tunnissa ei huomannu muutakuin et lähti paremmin käyntiin,kaivinkoneessa eberi 2 tunnissa lämpömittari näyttää -20 pakkasella 1/4 ja sisällä haaleaa,sprintterissä eberi,-20 pakkasella tunnissa normilämpö,ikkunat auki ja lämmin sisällä,volvo v70 vepasto,kaukosäädöllä päälle talvella,ei aukea ikkunat,ajastimella taas samassa ajassa lämpee aivan erilailla.minusta pirun erilaisia eri vehkeissä,tietysti tilavuudetkin erilaisia mutta kun aina puhutaan puolesta tunnista mitä pitäisi päällä pitää ni olisi normi,mut sprintteri ainoa mikä lämmittää kunnolla... :eek:
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yhden 4kw Eberin laitoin Transporteriin, suht korkealle sen joutui asentamaan.
    Puolen tuntia ja alavesiletkussa oleva anturi on neljässä kympissä, niissä lämmöissä alkaa jäähdyttely, eli on päällä ja poissa vuoronperään.

    Ei siis lämmitä kiehuvaksi nestettä.
     

Kerro tästä muillekin!