Caprice -89 AC ropleema

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Tonmar89, 30.6.2015.

  1. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Kesä tuli sittenkin ja alkaa olemaan melko lämmin ajella mustalla ex ruumis vankkurilla ilman ilmastointia.
    Paneelista kun laittaa ilmastoinnin päälle niin kompuran magneettikytkin ottaa kyllä kiinni mutta pyörii vain pari sekuntia ja vingahtaa ja sit ottaa taas kiinni mutta pysähtyy taas parin sekunnin kuluttua. Järjestelmässä on painetta kun venttiiliä painaa.
    Video materiaalia olisi kyseisestä tapahtumasta mutta tänne ei sitä vissiin saa lisättyä.
    Ajattelin ensin kysästä täältä josko joku osaisi suoraan sanoa mikä paikka antaa periksi ennen kun alan purkamaan yhtään mitään.
    Onko kyseessä aineitten vähyys vai onko magneettikytkin tiensä päässä eikä jaksa pitää kiinni kun hetken.

    Jos joku haluaa nähdä videon parempaa havainnointia varten niin sen voin sähköpostin kautta laittaa tulemaan.
     
  2. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Silloin kun on aineet vähissä se tekee noin. Sit ku ei oo ainetta ollenkaan ni se ei kytke ollenkaan päälle.
     
  3. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Voikos tuohon R12 järjestelmään heittää r134 aineet vai pitääkö jostain yrittää löytää R12 vastaavaa ainetta? Toiset sanoo että tiivisteet pitäis vaihtaa ja toiset että ei tarvitse.
     
  4. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Ei kannata noita sekottaa. R12 korvaavaa ainetta esim iceon
     
  5. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Isceon 49.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos kylmäkennon (evaporator) sisäänmenoputki on kylmempi kuin ulostuloputki, niin aineet on vähissä. Toisin sanoen osa kennoa jää vielä kylmenemättä. Tämä siis jo mainitun jatkuvan kompuran on/off ruljanssin lisäksi. Speksi on 8 kertaa minuutissa on/off maksimissaan.

    Nämä vinkit tehtaan oppaasta subulle vuodelta -89.

    Annetaan siinä täyttömäärätkin, mutta ne tuskin pätee capriceen, eikä muille kuin r12 aineelle. Pointti on se että homma tehdään kirjaimellisesti näppituntumalla/korvakuulolla. Ohjeet systeemin tyhjäykseen ei ole nykymaailmassa julkaisukelpoisia, mutta nekin löytyy :rotfl:
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Capricessa komuran päällekytkeytymistä ohjaa kuivaimessa oleva pressostaatti.
    kompura lähtee päälle kun paine imupuolella on n. 3.6 bar ja kytkeytyy pois päältä kun paine putoo n. 1,6 bar.
    Ja kun kompura ei ole päällä paine rupee nousemaan ja taas siinä n. 3,6 barissa lähtee päälle.
    Tämä sykli tihenee jos on ainevajaus tai orifice valve tukossa.
    Mutta todennäköisesti on vajaa...

    Korvaava aine Isceon 49 tai RS24 on hyvä vaihtoehto noihin järjestelmiin.
    Täytösmäärä on muistaakeni 1,36kg ja korvaavaa ainetta n. 10% vähemmän.
     

Kerro tästä muillekin!