Delta 88 lämppärin kennon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja sdfsd, 6.10.2014.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mystistä rasvaa lasin sisäpinnalla ollut viikonloppuna ja nyt se sitten eilen syöksi pakkasnestesumun tonne koppiin...Haisi ja maistui mukavasti.

    Eli kenno tarttis vaihtaa. Ilmeisesti löytyy hanttarin puolelta sen muovikopan alta tulipellistä?

    Onko kauheen paha rasti vaihtaa? Mulla ei ole ilmastointia tossa.

    Mitä työkaluja tarvitaan? Tällä hetkellä mulla on tosi rajottuneesti kaluja käytössä. Löytyy vaan joku millinen kiinalainen hylsysarja (tehty vielä siihen aikaan kun euroopassa osattiin ja kiinassa ei tsiisus mitä valujälkeä :rotfl: ), pari lenkkiavainta, 2 ruuvimeisseliä, pihdit ja papukaijat.

    Miten ilmaus tapahtuu?

    Onko jotain mallikohtasia asioita mitä olis hyvä tietää kun työhön ryhtyy?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei tarvi ilmata muutoin kuin lisätä nestettä ajon jälkeen paisariin. Muistaakseni varttituuman hylsy on hyvä olla, mutta saman asian ajaa vaihtokärkiruuvarin väännin.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voi helvetin perse, taas huomasin pakkasnesteen hajun kun autoa käynnistää ja ikkuna on harmaana. Putsaan ton ikkunan ja katon koska taas paskottuu ja alkaako haista enemmän noi nesteet. Suvussa on kaikkia mahdollisia keuhkosairauksia, ei viittis paljoa tollasta haistella.

    Taasko tämä pakkasnestepaska alkaa. Eihän siittä nyt ollut kun vuosi kun ton kennon vaihdoin...
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kakkupala kun ei ole ilmastointia. Sen koppa olisi ollut iso ja ei kiva vaihtaa. Pultteja on silti aika monta ja vähän joudut voimistelemaan että saat alimmat auki. Sitten koppa on vielä jollain korimassalla kiinni, mutta irtoo repimällä. Subi sanoi varttituuman pultti, millisillä avasin itse ja hyvin lähti. Glygoli tuppaa jättämään jotain kalvomaista mikä ei helposti lähde tuulilasin sisäpuolelle ja se haju ottaa kyllä keuhkoihin.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo tein ton jo kerran viime vuonna kun laitoin uuden kennon. Onneksi mulla on se hajonnut orggiskenno tallessa, vien sen tolle syylärisepälle kennotettavaksi niin ei ainakaan sieltä ala enää vuotamaan.

    Taas äsken kun kävin kävin kioskilla autolla niin lämmetessään se imelä haju tuli taas sisälle. Huomenna putsaan ikkunan ja ajelen nyt viikon pari ja katton että tuleeko ikkunaan suttua vai ei.

    Viime kerralla oikeen maistui jo suussa se pakkasneste ja teki sutun heti lasiin. Nyt ei tee yhtä selvää ja paljoa suttua.

    Jestas kun olisi hieno kerrankin omistaa auto jossa pakkasnesteet pysyisi sisällä. Siis jäähdytysjärjestelmåssä, ei auton kajuutassa. Tarttis varmaan ostaa joku kupla tai Tatra ja lopettaa tollasen modernin vesijäähdytystauhkan käyttäminen.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Unohda kyybelit ja muut ilmajäähdytteiset. Kun Oldsis laitat kuntoon niin lämmittyään hönkää lämpöä Pitkään kajuuttaan mitä ei edes japsit tee. Auto lämmin ja kuiva sisältä kovillakin pakkasilla. Keuhkotautisena sinäkin arvostat tuota ison jenkin itsestäänselvyyttä. Btw, miten uusi kennosi hajosi noin äkkiä, vai oliko se uusi? Kalkkikiveä lohkossa mikä rikkoo uuden kennon tiheät kennot?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oli uusi alumiininen, vanha oli perinteinen messinkinen.

    En tiiä mikä oli, tarkkailen nyt asiaa. Putsailen ton ikkunan niin viikonlopun 200km ajonjälkeen näen että paskottuuko se taas.

    Ei ole mulla keuhkotautia vielä mutta ettei tulsikaan ainakaan kovin nuorella iällä.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tein vähän tarkistuksia tohon autoon ja klemmarit oli molemmista kennon letkuista löystyneet niin että kusi jo ulkopuolellekkin. Ylävesiletkun klemmari oli myös löysällä, tai sieltä ainakin vuosi... Täytyy vielä ennen kun lähtee tarkastaa loputkin.

    Vähän alkaa epäilyttämään ettei joku kävisi sörkkimässä tota autoa, paitsi että milläs ne tonne pääsisi kun konepeiton avaus on sisällä. Tai ehkä ne sitten vaan on sattumalta kaikki löystynyt samaan aikaan...

    No kaikkea sitä sattuu.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paskoja klemmareita on joskus sattunut vastaan. Kun letkuissa paine nousee niin rupee aukeen.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei niitä paskoja tuu eteen kun heittää ne skeidat menee sielt laatikosta ja hommaa kunnollisia tilalle, Aba ainakin toimii hyvin.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei niitä tiedä jos ekaa kertaa lyö kiinni. Joissain ne nypykät niin matalia ettö ruuvi hyppää helposti yli.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hommaan abat tonne jollei toi paskat ala pitämään.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt ajettu sata kilsaa jatkuvaa ajoa ja taas kun lähdin alko pakkasneste haisemaan mutta lakkasi kun sai jonkun aikaa ajettua.

    Huomenna lähen taas ajoon ja nuuhkiskelen että haiseeko. Voi olla että on sitä vuotanutta nestettä siellä vielä ja kestää ennen kun haihtuu pois.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Onko letkut uudet ja oikean kokoiset? Vanhat on väärän muotoiset monesti. ja klemmarit kunnolliset?

    Karpov, jos ei ekaa kertaa ole kukaan sanonut onko klemmarit kunnollisia, sitten voi oppirahat maksaa, mutta jos toisenkin kerran käyttää halvinta skeidaa, peili auttaa.

    Itsekin käytän mitä sattuu klemmareita, mutta kyllä ne erottaa mitkä kiristyy ja mitkä ei.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Letkut oli vanhat mutta hyvät ja klemmarit kiristää kunnolla eikä hypi yli.

    Tänään aamulla tuli vähän pakkasnesteen hajua, ei mun mielestä yhtä paljoa mitä eilen.

    Omituisinta taas että lämmetessään haisi ja sen jälkeen ei lainkaan. Paskaa ei ole tullut lasiin, eli ei sitä kovin kauheesti sieltä pääse sisäilmaan.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kun kenno on uitettu nesteellä päältäpäin, haisee tosi pitkään lämmetessään.

    Hantta
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, koko ajan toi haju laimenee, ei enää haise edes paljoa. Nyt sen haistaa jos osaa nuuhkia, muutoin ei.

    Varmaan toi koppa täynnä sellasta höyrystä tullutta nestettä (tapaa kattilan kannessa kun keittää perunoita) samaan tapaan kun sillon kun multa se edellinen kenno posahti. No, sieltä se ajanmyötä häviää.

    Helvatti, kattoin tänään noita muitakin klemmareita ja ihan löysiä olivat. Yks oli paskana ja hyppi yli, mutta se letku ei vuoda. Täytyy hakea siihen uus klemmari ennen kun alkaa vuotamaan.
     

Kerro tästä muillekin!