Halpako hyvä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Thunderb, 28.7.2014.

  1. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Ostin tuossa 17" kromialut ja nyt olisi tarkoitus pyöräyttää 235/55 renkaat niille. Onko kellään kokemusta noista halpa renkaista(Nankang,Nexen..)Ovatko hyviä vai hinnanmukaisia? Kun tunnetusti halvalla ei saa hyvää.. :odroll: :lol:
     
  2. guru

    guru Gearhead

    nagatti ja nexsus renkaat mulla vanissa ihan ok mutta noilla ajoomituisuukilla se ei vielä sano...siis 235 70 ja 225 65 15
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nankangeja olen pariin autoon ostanut ja ei niissä kyllä mitään haukkumista ole ollut.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mimmoseen ajoon tulis? Tehokkaaseen peliin?

    Nuo kiinankumit ja muutkin halvemmat kestäneet todella hyvin, uudet nokialaiset ja muut huippurenkaat sulaa alle tosi pian ihan normaalissa käytössäkin, jos käyttöiällä on väliä niin silloin mieti!


    Talvirenkainakin nankangit meni ihan hyvin eikä kuluneet yhtenä talvena juuri ollenkaan vaikka paljasta asfalttia, nokian uudet hakat ne meni nastattomiks lähes vaikka kunto oli samaa luokkaa.
     
  5. niclas

    niclas Gearhead

    Nankangin NS-2 ultra sportit kokoa 225/55R17 oli eturenkaina. Treadwear oli renkaissa 200, joten pirun pehmeää kumia. Pito oli ihan ok. Aika reilusti tuli kilsoja. Kesti kokonaiset kaksi kesää... Harvemmin kestää eturenkaat vähemmän aikaa kuin takarenkaat :)

    Syron of Germanya duunikaverit kehuneet halppisrenkaista.
     
  6. ViLU

    ViLU Gearhead

    Aikanaan oli Caminossa 245/30-19" Nankangit ja ne oli kyllä mukavan pehmeet ja hiljaset ajella. Sateella oli kyllä liukkaat. Tojotassa oli samaiset, mutta 205/50-15". Yhtälailla sateella liukkaat verrattuna johonkin merkkikumiin. Tiedä sitten onko seos muuttunut nykypäivänä, kuitenkin joitakin vuosia sitten viimeks ajellu Nankangeilla.

    Eihän näitä voi mihinkään merkkikumeihin verrata, mutta hinta laatusuhteelta kyllä mun mielestä hyvät.
     
  7. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Aikanaan tuotin auton saksasta ja siellä pyöräytettiin alle 45 profiilin Nexenit, piti olla hyvät ja halvat... ei olleet ainakaan hyvät. Yks rengas oli pyöreä, yks vähän soikea ja kaksi sitten reilusti soikeita. Renkaitten hyvä puoli oli, että ne kuluivat nopeasti loppuun, eikä tarvinnut niistä kauaa kärsiä, maltillisella maantieajolla 2 rengasta kului loppuun noin 6000 km:ssa ja toiset muutamaa tonnia myöhemmin. Ei ne sitten ajettua kilometriä kohden olleet loppupeleissä edes halvat renkaat.
     
  8. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Tulevat tuohon allekirjoituksen LTD:hen. Ei siis mikään kilpuri, rauhallinen cruisailu peli vaan 8) Kiitoksia tähän mennessä tulleista vastauksista! :D
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Miten sä oikein ajelet? Kumma kun meidän taloudessa Bridgestonet ja Continetalit kestää oikein hyvin... Renkaat on mun mielestä semmonen juttu missä ei säästellä, emännän autoon ruuvattiin tälle kesälle uudet Premium Contact viitoset eikä ole vielä valittamista ollut. Harrasteajoneuvoissa joihin tulee vähemmän kilsoja on alla jenkkirengasta, mut halvat kiinanlisut jää mun osalta kauppaan...
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yhdet nexenit on ollut, takaata ne kului alle kahdessa kesässä sileiksi.
    Dieselauto vielä kyseessä.
    Ne oli melko saman ikäiset paistovuosiltaan, mut toiset tehty kiinassa, toiset koreassa.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Ajelen 40-50tkm vuoteen helposti ja ihan rauhallisesti, Buick hyvä esimerkki. 2013 kesällä ostetut nokian hakka greenit, 8 vaiko 9mm pintaa uutena. Auto kun tuli mulle oli pintaa 7mm kumeissa, niilä ei juuri ajeltu.

    Talvirenkaitten jälkeen ajeltu noilla nyt sitten 15-18tkm ja pintaa 3-2,5milliä. Tasainen kuluma, ei aurauskulmavikoja eikä mitään.

    Auto painaa alle 1500kg ja on etuveto, ei ole kaahailtu eikä kumia poltettu tietenkään.


    Asfaltti täällä muutenkin karkeaa.


    Renkaissa ei juu sais tinkiä mutta uusi kiinankumikin voittaa nypityt nastat tai 20v vanhat renkaat.


    Oon muuten ajanut 60tkm pinnotetuilla ja vielä riittää pintaa, samalla ollut edessä michelinin energysaverit jotka kuluneet 5tkm sisään pari milliä, eivät toki uudet olleet.



    Eli näillä mun ajomäärillä en kyllä jumalauta ala ostamaan rengassarjaa per vuosi, ne huippurenkaat kun tuppaa sen 400-500 vielä maksavan.


    Riistoa! Nykyään kun ei mikään kestä ja uutta pitäisi ostaa jatkuvasti. En myöskään ajomukavuudessa huomaa eroa. Mun autot kun muutenkin kulkee suoraan ja hyvin ihan sama mitkä renkaat siellä alla on, ei mitään bemareita tai muita nirsoja.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nexeniä on ollut -92 Crown Victoriassa, olisko 215/75-15. Ihan vertailukelpoinen auto ltd:n kanssa. Ollut suvikumena, talvikumena nastoilla ja ilman.

    Suvikumina menee minusta kuin väärä raha. Ilman nastoitusta talvikumina en suosittelis. Taitaa yleensäkin olla niin että nastalliseksi ajateltu rengas pitäs sit kans nastoittaa. Nastoitettuna talvikumina menee jotenkuten. Vaikea sanoa syyttäiskö kelejä, maastoa, autoa, vai kumeja (kuskia en alkais...). Lisäpainolla saa etenemään tiettyyn pisteeseen asti.

    Olisko ne tehty paksummalle ilmallekin kuin täällä, kun on ollut vaikeuksia saada sitä pysymään renkaissa. Hyvät oem valut kumminkin vanteina. Joka rengaskierroksessa ainakin yksi mitä saa täyttää kerran viikossa. En ole saanut aikaseksi selvittää miksi. Nytkin se on tuolla katoksessa kesälomalla takakumi tietysti tyhjänä.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    GT Radialit on lavavehkees ja liukkaat sateella. Muuten suht ok.
     
  14. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Nykyään kun haetaan renkaalta "äänettömyyttä" niin menetään kulutuskestävyydestä. Se että jos ajaa paljon on varauduttava tietty isompiin kuluihin. Itsellä alla Barumit,jotka ovat contin vanhalla pinnalla kun on contin omistuksessa oleva merkki.Hyvin on kestäneet kolme kesää,tosin eipä tule kilometrejäkään samaan tahtiin,vain 5-7tkm vuodessa.
     
  15. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Nexenit takakumeina ja Kumhot edessä kun ei saanut samalta merkiltä vastaavia kokoja(16")Keväällä laitettiin alle kun kulmat säädetty,jonkun verran reippaasti mutkatiellä ajettuja kilometrejä muttei polttoa(vain tehot puuttuu)niin ei kummeissa mitään erikoista kulumaa joten tyytyväinen olen ollut
     
  16. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Chevy Epicaan nuukuuksissani hommasin Ling long greenmaxsit, ovat mustat ja pyöreät. Auto on vaimon ajossa pienillä kilometreillä, kuluminen ei ongelma. Renkaat tuntuivat ihan ok ajossa. Hinta 340 € alle, koko 215/50-17.
     
  17. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Ostin kesäkuun alussa '02 V70 Volvon jossa oli alla uudehkot linglongit 225/45/17. Vasta reilut 1000km noilla ajaneena yllättävän positiiviset kokemukset. Rengasmelu on varmasti kovempi kuin merkkirenkaassa, mutta toisaalta kun kilometrejä tulee n.8000vuoteen niin ei haittaa. Ei melu kuitenkaan liikaa häiritse. Menee suoraan eikä vetele urissa tai tärrää rattia.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Minä se olen niin hurja, että tilaan merkkirenkaat markkinatalous-Euroopasta ihan samaan hintaan, kun saisin halppikset sosialismi-Suomesta.
     
  19. Lassi

    Lassi Gearhead

    ^Kuulutko myös siihen porukkaan, joka valittaa rengasliikkeessä kalliita asennushintoja, kun menee omat renkaat mukana asennuttamaan :D
     
  20. rakkari

    rakkari 3rd gear

    mä kaivan yleensä jostain romulavalta/rengaskasoista yms ilmaseksi hyviä käytettyjä ja väännän itte vanteelle, minulle riittää et on mustia ja pyöreitä ja rengasmelut ei haittaa kun pistää ratiota kovemmalle...:-D
     

Kerro tästä muillekin!