66 Impalan ohjauskulmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja pervolet, 2.9.2015.

  1. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Mistähän mahtais löytyä ohjearvot 66 impalaan pyöränkulmien säätöön? Ei tuntunu paikallisilta rengaspajoilta niitä löytyvän...

    Pystyykö siitä säätämään takapäätä ollenkaan?
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kävitkö Vianorilla? Esimerkiksi Herttoniemen Vianorissa Helsingissä on näitä vanhoja laitoksia säädelty yllin kyllin, joten kenties myös muissa toimipisteissä voisi onnistua (vaikka soittamalla Hesasta konsultaatiota).

    Sit tässä dokkarissa, joka tosin on 1967 malliin, löytyy PDF:n sivulta 27 jotain arvoja
    https://www.gmheritagecenter.com/docs/g ... Impala.pdf
     
  3. pervolet

    pervolet 2nd gear

    No nii, vianorille varailin ajan. Tuntuivat selvittävän tiedot, jos ei löydy koneelta suoraan.
     
  4. buick71

    buick71 2nd gear

    Löytynee vianorilta,ainakin Buickkiin löytyi.
     
  5. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Tulipa käytyä siellä Vianorilla. Auto ylös ja rengasta kun heilutti niin sivuttais-suunnassa oli klappia n.5-8 cm...eli eipä sitten säädellä kulmia. Kaikki nivelet vaihtoon ja renkaat samalla,nekin oli ihan kulmikkaat ja takanakit kankailla. ;-) Noh,onneksi on talvi edessä ja keula oli muutenkin tarkoitus purkaa pulteiksi niin siinähän nuo samalla laittaa sitten.
     
  6. buick71

    buick71 2nd gear

    Takanakit kankaalla?Silloinhan nilkan pallonivel väljä :lol:
     
  7. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Perskutarallaa,niinhän se taitaa olla. Harkitaan raajojen korjausta siinä vaiheessa kun sinipukuiset tontut alkavat vaatia ajokorttia kokoelmiinsa.
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kannattaa huomioida että tuossa alapallotyypissä mikä on mm 66fullsize letukassa on jo uutena sivuttaislystä yllättävän paljon kun paino ei ole nivelen päällä.. Kokemusta raybestoksen ja ac delcon tuotteista. Korjaamokäsikirjasta tutkin niin vain päittäisvälykselle oli annettu arvo, sivuttaista ei huomioida. Päittäinkin sai olla lähes 5mm. Tässähän nivel on niinpäin että kuluessaan "porautuu" syvemmälle ja irtoamisen vaaraa ei sinänsä ole..
     
  9. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Juu,kyllähän niissä aina jonkin verran on välystä mutta tämä tapaus on kyllä totaalisesti finito. Hieman jopa jännittää ajella takaisin kotikulmille,kun matkaa on vajaa parisataa kilometriä.
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juu tosiaan kun uuden nivelen laittoi paikalle ja tunkki alatukivarren alla niin välys renkaasta mitaten noin 3-4cm sivuttain. Päittäin ei uudessa yhtään.. Olin hämmästynyt, mutta kuitenkin ihan normaalia kun selvittelin asian..
     
  11. passerby

    passerby Gearhead

    klappia 5-8cm ja välys renkaasta mitaten noin 3-4cm? ettei heebot nyt tarkoita millimetrejä? :D
     
  12. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Eikun tämä on nyt ihan_oikeasti sillä mallilla että apparin puolen rengas saattaa lähteä omille teilleen hetkellä millä hyvänsä. Kyllä se ihan senteissä mitataan se klappi. :-D
     
  13. passerby

    passerby Gearhead

    No johan on markkinat :eek: :D
     

Kerro tästä muillekin!