American car show lippujen hinnat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Minimies, 10.4.2014.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja kalusto tais olla jo lehdessä
     
  2. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Onko lapsetkin 30€? Kaikkea sitä kuulekin.
     
  3. 64kaukovaara

    64kaukovaara 1st gear

    Yli 12v lasketaan aikuisiksi :(
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kyllä MUN mielestä taso on laskenut huimasti, verrattuna "vanhaan hyvään aikaan" :lol: , mutta sehän riippuu paljon mieltymyksistä.

    En ollut menossa juurikin hinnan takia.
    Sain kuitenkin ilmaislipun, niin tuleehan sitä todennäköisesti la käytyä. :p
     
  5. eno

    eno Gearhead

    Vastaava toiminta on ainoa tapa jolla minut on saanut näyttelyä katsomaan viimeiset 10 v.

    Tottahan se on että jos ei ole ultimate HC autofanittaja tai perus avensis pertsa, niin näyttelyn anti jää aika laimeaksi jos siellä selvistäpäin kävelee jalat kipeiksi.
    Tarkoitan sitä että kun cruisingeissa y.m.s kesän mittaan näkee livenä vastaavat laitteet.

     
  6. Fastfwd

    Fastfwd 3rd gear

    Muistakaa nyt hyvät ihmiset että osa näistä maksetuista kopeekoista menee tämän lajin edistämiseen. Ok, olen jäsen ja näyttely on 'ilmainen' mutta WTF. Itkupillejä riittää. Kiihdytyskilpailu on kallista. piste
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Edistäkööt "tämän lajin harrastajat" itse lajiaan omasta pussistaan...

    Tai jos onkin yllättäen ilman muitten rahaa kallista, vaihtakoot lajia.

    Niin se vaan on :poff:
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  9. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Joo, American Car Show takaisin Tikkurilaan!
    Siellä oli hienompia autoja ja halvemmat liput.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

  11. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kalliitahan nuo liput ovat ja todennäköisesti en olisi näyttelyyn osallistunut maksaneena kävijänä nimenomaan lippujen hintojen vuoksi. Tänäkin vuonna osallistun kuitenkin näytteilleasettavan tahon edustajana.

    Toisaalta Messukeskus on kyllä sikahintainen. Annan esimerkin.
    Alkuvuonna minulle soitti ICT-messujen myyntiheppu, joka tarjosi messuosastoa yritykselleni. Koska firma ei ole vielä järin suuri, tiedustelin edullisinta mahdollista vaihtoehtoa.
    Halvimmillaan olisimme päässeet erään järjestön jäsenenä, heidän varaamallaan alueella, jossa 4m2 pläntti olisi maksanut 2000eur + alv 24%. Kuvitelkaa, 4m2 ja Messukeskuksen kokoisesta tilasta!
    Mikäli olisimme halunneet täysin oman messuständin, vähänkään asiallisemmalta paikalta niin hinnat liikkuivat neliöistä riippuen (12-18m2) around 4000-6000eur+ alv. korvilla ja itseasiassa enemmänkin. Alkoi sen puhelun aikana tämän startup-yrittäjän rintalastaa pusertaa ja vasen käsi puutua.

    ICT -messut ovat kävijöilleen maksuton tapahtuma, joten tilan vuokraan liittyvät kustannukset laskutetaan näytteilleasettajilta, eli yrityksiltä. Positiivista tulosta ja about uskottavaa liikevaihtoa tehtailevalle firmallehan tuollainen raha ei ole ongelma ja tulee todnäk messuilta bongattujen uusien asiakkaiden kautta moninkerroin takaisin.
    Ehkä mekin sitten ensi vuonna...

    Edellä mainittu 'omakohtainen kokemus' auttoi ainakin minua ymmärtämään hieman paremmin myös näitä ACS:n lippujen hintoja. Näyttely kun koostuu (pääosin) näytteilleasettajille ilmaisista messupaikoista, joiden ohella heille maksetaan tapauskohtaisesti myös korvauksia näytteilleasettamisesta, majoituskuluja, kulukorvauksia,jne. Eli messuosastot eivät tuo rahaa, vaan päinvastoin, sitä menee!

    En tiedä paljonko ACS:ssa esillä olevia firmoja rokotetaan, mutta uskoakseni pääsylipputulot ovat se kaikista oleellisin tulonlähde, joilla ACS kokoista näyttelyä kyetään pyörittämään Helsingin Messukeskuksessa nykyisellä kulurakenteella. Sen päälle mainonta ja markkinointi, henkilöstökulut, yms. yms.

    Jos lippujen hintoja pitäisi alentaa, arvelisin että se tarkoittaisi sitten yritysten määrän kasvattamista - eli osastoille tulisivat ne saunapaljujen sun muiden komposiittirunkoisten kompostoreiden myyntirotat.

    Toinen vaihtoehto on keventää kulurakennetta ja lopettaa kaikki näytteilleasettajille tarjottavat korvaukset, joka vaikuttaisi näyttelyn tasoon.

    Kolmas vaihtoehto lienee messutilan vaihtaminen huokeampaan
    vaihtoehtoon, jolloin paikkakuntaakin pitänee vaihtaa toisaalle.

    Nämä siis pääosin mutua ja omia pohdintojani.

    Edit: pari muokkausta ja lisäystä
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itse en ymmärrä miten saataisiin lisää porukkaa ja liput halvemmiksi jos siirryttäisin vaikka Tiksin halliin?

    Kehitystä kun pitää tapahtua aina, ei alaspäin menemisessä ole järkeä.

    Mieluummin lopettaa koko näyttelyn ja joskus sitten avaa uuden näyttelyn sinne Tiksiin.
     
  13. Zege

    Zege 3rd gear

    en äkkiseltään keksi suoraa yhteyttä, mutta ihan hienoa ammattiyhdistystoimintaa :D

    Suomen elintarviketyöläisten ammattiosasto Ala-Satakunta 032

    Ammattiosasto korvaa American car show 2014 lipun hinnan jäsenilleen
    http://amos032.yhdistysavain.fi/?x103997=137170
     
  14. homer

    homer Double Gearhead

    Messukeskuksen hinnoittelusta hieman osviittaa antanee se että tämän kevään Finntec -messuille ei osallistu teknisen kauppaliiton työstökonekauppiaaat ollenkaan. Yleensä nuo messut ovat juuri rakentuneet lastuavien metallintyöstökoneiden ympärille. Tietysti ajat ovat kovat mutta...

    Mites Myyrmäkihalli? Pääkaupunkiseudulla ja liki radan varrella tuokin ja parkkipaikkojakin olisi.
     
  15. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Toi mun "takaisin Tikkurilaan"-kommentti yritti olla sarkasmia.
    70-luvulla kaikki oli paremmin ja Suomi osa Neuvostoliittoa.
    Kehitys kehittyy.
     
  16. sami

    sami Gearhead

    Tän kevään finnteciin oon virman kanssa menossa, tosin jointec puolelle mutta 12m2 osasto avaimet käteen systeemillä oli 2600+alv. Ja tämähän siis kävijöille ilmainen. Uskon vahvasti saavani sijoituksen moninkertaisena takaisin jollain aikavälillä.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Huomasin, mut tartuin siihen hieman... Joillain kyllä on vastaavia ajatuksia että Tiksissä kaikki olisi toisin :D

    Mut hei, mä lähden nyt tukemaan FHRA:a Helsinkiin.. Lippu tais maksaa 50€
     
  18. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Ihan hyvän vastineen mielestäni sai lipun hinnalle. Onhan se toki näin pers`aukiselle kallista mutta Visa vinkuen kuin meteroloogien kekkereissä tuli perinteinen pääsiäisreissu tehtyä, since 1988. Laidasta laitaan hyvä kattaus, jopa tuuninkipuolella muutama mielenkiintoinen bongaus ( siis nelipyöräinenkin..), vaikka paskalla musiikilla sieltä koittavatkin yleisöä karkoittaa.
     
  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kahtelin tuon näyttelyesitteen läpi ja sen perusteella ACS:ssa ois semmonen 4 kiinnostavaa autoa. Matkaa tulee kuitenkin 590km suuntansa, et vaikka pääsis ilmaseks sisään, nin ei kannata lähtee. Näyttelyt ei muutenkaan oo mun juttu, eli en myös valita niiden lippujen hinnoista. Tässä kuukauden sisään pitäs lähtee HIAB-kuormurilla keräilemään metsäraatoja, joten siinä on ACS:ta taas pitkäksi aikaa.

    Jos toi lipun hinta kirpasee, niin kannattaa kattoo se tarjonta etukäteen ja puntaroida, et kannattaako niiden näkemisestä maksaa. Jos on vaan pari kotimaista kärryä, jotka kiinnostaa, niin niitä voi yrittää tutkailla muissa tapahtumissa?

    Mulla on kerättynä omaan pysyvään näyttelyyn jo noin 20 autoa, mutta ne on kaikki vielä keskeneräisiä ja osa voi jopa sellaisiksi jäädä - riippuu tietty elinvuosista. :D
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    yMulle ei kukkopilleily kans o se iso orgia, et viittisin sen takia lähtee maailmaa kiertää tahi pyörittää. Ainakaan näyttelylehtisen perusteella. Mut kyl tuol ainakina tänään yks tai kaks, jopa kolme joko olivat päässeet vapaalipulla tai sitten olivat jopa pääsylipun lunastaneet. Ihan mitään murska kommentteja ei korviin kantautunut vaikka toki omastakin mielestä sellaset show stopperit oli ehkä bähän vähissä. Toki reilu 30v aikana on tullut nähtyy parikin asiaa et järkyttäminen voi olla pikku duunun takana. Silti, suosittelen.
     

Kerro tästä muillekin!