Poliisit..nuo veikeät maanteiden smurffit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja zejk, 12.4.2014.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noup,mutta sitten oli kun autoon päästiin;)
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    paljastin.info

    Ei tietenkään mitään omakohtaista kokemusta, mutta toimii.
     
  3. Qjet

    Qjet 1st gear

    Saattanut vain tuntua siltä niitä kahta katua sahatessa...
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Poliiseja on erillaisia. Toki ku käyttäytyy nätisti ni ei yleensä kovin paljoa tee kiusaa.


    mut sit löytyy niitäki s....a jotka pitäs laittaa vaan konttoriin töihin.

    Noin 8 vuotta aikaa Olin keskiviikkona katsastanut Taunukseni. 73 coupe GT. Kehujen kanssa läpi.

    Siitä pari päivää myöhemmin. Eli perjantai iltana. Lähettiin rouvan kans koe ajelulle Taunuksella.

    No virkavallalla oli pikku ratsia ja pysäyttivät meidät.

    Ni perkele kirjoitti saman tien AJO kiellon Taunukseen. Liian kova ääni tyhjäkäynnillä. Eikä edes mittaria käyttänyt. Kumminkin pystyimme keskustelemaan normaalisti, vaikka autoni olikin käynnissä.

    Eli on niitä Pas...a Poli.sejakin.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    No Siitä sit kuukautta myöhemmin.

    Poliisit Tulevat juttusilleni, kun tulin huolto asemalta ulos.

    Ja vievät ajokorttini ylinopeudesta. Olivat tulleet vastaan aikasemmin illasta. Semmosessa tilanteessa. Että edellä ajava ajoi 80 km/h Perässäni ajaava ajoi 80 km/h Turva välit oli kohdillaan. Mutta minulle mitattiin 154 km/h näitten kahden auton välissä. Ja oli Tosi pitkä suora kyseessä. Hmmmm miten on edes mahdollista?

    Ja lisäksi Poliisi auton kuljettaja ei nähnyt tapausta eikä tutka lukemaa. Pelkästään vänkäri näki. (kuulustelu pöytäkirjassa)

    No käräjille tuli Sitten kuljettaja todistamaan yli nopeuteni. Hmmm vaikka ei ollut nähnyt tapausta. Kummallista....

    Tuomari kysyi tästä asiasta. Mutta ei saatu selkeää vastausta.

    Käräjillä Poliisi myönsi edellä sekä perässä ajaneet autot ajoivat rajoitusten mukaan. Ja turva välit olivat kohdillaan. Ja suora oli pitkä.

    Tuomari Huomas poliisin valehdelleen. Mutta ei voinut Virallisesti tätä kirjata.

    Joten Tuomio: Sakot ynnä muut kulut mulle maksoi pikkusen reilu 2000e Sekä neljä kuukautta kortti pois.

    Joten en itse hirveesti kunnioita noita pa.kia.sia
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Täh?

    Siis sait oikeudesta tuomion että oot ajanut 154 nopeutta?
    Todisteena oli mitä?

    Valitusta vaan, eihän se noin voi mitenkään mennä.
    Tai sitten vaan oot vittuillut joskus väärille ihmisille.
     
  7. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tai sitte oli paikalliset harrastajat aiheuttanu harmaita hiuksia ja kaikki tehotarkkailussa.
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Vanhana Saunalaisena ääni tälle. :wink: homma toimii.

    Itse en moista tarvitse, koska ei tee edes mieli ajaa enää yli kahdeksaakymppiä julkiteillä, matka menee rötsillä niin mukavasti. :rotfl:
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead





    Nii-i.

    Niin tuli tuomio.

    Todisteeks riitti että poliisi sanoi minun ajaneeni.

    Tuomari sanoi ettei voi väittää poliisia valehtelijaksi. Helpompi oli antaa minulle sakot.

    Ja antoivat yhdessä tuomarin ja minun asian ajajan kanssa ymmärtää, että ei kannata valittaa asiasta, en voi voittaa......näin suomessa.

    Nämä olivat ihan uusia konstaappeleita täällä. En ollut ennen nähnyt niitä. Joten en ainakaan niitä ollut härnännyt millään tavalla.

    Kenties ei auto niitä miellyttänyt. Keltainen coupe taunus, mustalla vinyyli katolla. Siisti kunto.

    Mut taisi jotain sanoa sille konstaappeleille. Ku kumpaakaan konstaappelia ei ole näkynyt partioivan sen jälkeen täällä päin. Taisivat saada siirron.
     
  10. jallu81

    jallu81 3rd gear

    poliisit ei voi kirjoittaa sakkoa ylinopeudesta ilman tutkaa/kameraa. pelkkä suullinen todistus ei riitä vaikka olis komppaniallinen poliiseja todistamassa. liikenteen vaarantamisesta ne taas voi sakottaa ja syyttää.edes automalli/väri/ulkonäkö ei riitä todisteeksi asiasta.
    mä olen lähtenyt poliisiauton takapenkillä asemalle asti kun partio väitti mun ajaneen törkeää ylinopeutta ja karkuun. kielsin kaiken ja en suostunut luovuttamaan ajokorttia. asemalla kirjoittivat sakot liikenteen vaarantamisesta mutta korttia eivät vieneet. ja tuon tapauksen jälkeen poliisit pysäyttivät aina varmaan seuraavan vuoden ajan.
     
  11. Campala

    Campala Gearhead

    No huh huh näitä juttuja! Tämähän onkin ehta "juristien" foorumi :D
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oisko sulla parempaa tietoa?
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Tervetuloa todellisuuteen 80-luvulla sai jopa jalkapohjahoitoa nokialaisella ja nyt ei ole kyse kännyköistä.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin sai.ja kaasua silmille melko herkästi.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tähän ikään ehtineenä en ole saanut poliisilta asiatonta kohtelua. 8)
    -Tokihan illan aikana ratsattiin moneen kertaan kun malibulla ajeltiin, sehän kuului asiaan siihen aikaan... :poff:
    -Oikeuslaitokset, putkat kierretty omia hölmöilyjä nuorena en siltikään syyttele poliiseja, nehän tuli tutuiksi ja alettiin sinuttelemaan. :rotfl:
    -Nyt vieläkin kaveripiiriin kuuluu poliiseja, otetaan bissee ja puhutaan paskaa. [​IMG] -On niillä joskus roisit jutut..... :odroll:
     
  16. Bluehillcruiser

    Bluehillcruiser 2nd gear

    Sattuipa joskus viisitoista vuotta sitten.

    Olin ajelemassa Kokemäelle 200SX:llä ja Koomankankaan hautausmaan kohdalla nopeurajoitus putos kahdeksastakympistä kuuteenkymppiin.
    Minä tietysti hidastin kuten kuuluukin. Ja samassa syttyi takana ajaneen Astran maskin taakse vilkkut ja punavalo.
    Parkkiin tienlaitaan ja ikkuna auki. Paikalle saapasteli hyvin äkeä poliisi joka ensiksi pyysi paperit (kaikki kunnossa), puhallutti (nollaa näytti) ja lopuksi vielä tokaisi, että "Älä enää ikinä tee noin!"

    Mutta edelleenkään en tiedä mitä tein väärin... Olisko pitänyt jatkaa kahdeksaakymppiä, että olisivat saaneet sakottaa? Vissiin...
     
  17. umpio

    umpio 3rd gear

    Ei sitten tullut mieleen kysyä että missä meni pieleen?
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Muitten kirjoituksista päätellen oli parempi, ettei kysellyt :rotfl:
     
  19. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    :poff:
    [​IMG]
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Minäkään ikinä en ole saanut ikävää kohteua poliiselita. Noin 13 vuotiaana ajelin moposportin 4 virityssarjalla (75cc) varustetulla tunturi trialilla salon kadulla, oli hirvee ääninen viripakoputki, 20mm tellortto, rinnalleni tuli musta-maijja, ikkuna avautui, poliisisetä sanoi: "menes poika kotiis ajelemaan" , se oli ainoa kerta kun vähän kylmä hiki nousi pintaan sinivuokkojen kanssa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!