Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Ke20 corollasta ei ole ht mallia olemassa, ja coupe on tosiaan ke25.
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Täällä on myös menossa siirtymävaihe jenkeistä euroautoihin. :D Käyttöautot on vielä Amerikasta, mut niistäkin toisella on lähtölaskenta menossa. Jenkki-pick-uppi jää vielä taloon kun muualla tehdyt automaattivaihteiset on liian kalliita eikä niiden lavalle sovi rakennuslevy eikä trukkilava.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Näin arvelinkin että käy,vähemmistö yleensä herkemmin ilmottautuu...No onhan mullakin tietynlainen paluu ollu siinä mielessä että viiden vuoden ajan on käyttiksetkin ollu jenkkejä,nyt annettiin siinä periks kun sopivia ei tuohon hintaan yksinkertasesti ole(transsportti olis ollu muuten hyvä mutta näillä seuduilla sillä liian vahva L-leima),ja farmareita ei yhtään niin pikku pakko oli ottaa euro mutta takavedosta ja automaatista ei silti tingitä. Ja kunhan ton yhen pas... eiku siis entisen käyttökulkineen saan kaupaks niin sitten tulee pysyvä laite tuohon käyttö/harrasterooliinkin,sais molempiin usa-autoihin pysyvyyden.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :lol: Lestadiolais?
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Touche... :D
     
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Daa, daa sanoi nimismies kun tuli meidän bileisiin ...
     
  7. Kasipari75

    Kasipari75 3rd gear

    Tänään ass-marketin edessä:

    Poika n14-15V kysyy nähdessään Oldsin: Onko tuo V8?
    Vastaan: Tottakai
    Poika: Onko kaasarilla?
    V: Onhan tuo.
    Poika: Uusissa autoissa on ruisku.
    V: Hyvä tietää...
    Poika: Mut ne on kyl persiistä.
    V: Ette työ nykynuoriso ihan hukassa oo ja näytän peukkua :D
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tarjoan oluen hänelle, joka osaa selittää mitä helvettiä olen ajatellut tämän kommentin naputellessani tai mihin ihmeeseen se oikein liittyy tässä topickissa tai missään muuallakaan ..?
    (paitsi Popedan biisiin, jota muistaakseni en eilen kuunnellut)

    Asiaan...
    Torstaina Tallinnassa kuului ekassa kadunkulmassa huuto "old american muscle!" Merekeskuksen kohdilla huuteli tilataksin kuljettaja viereiseltä kaistalla "halloo! Menettekö Haapsaluun?" ja toiselta puolelta pakettiauton hanttimies kohotteli peukaloa ja toisessa kädessä Larsen-pulloa. Olisi tietty voinut sen meille mukaan heittääkin, Nainen olisi kuulemma saattanut uhrautua sen tuhoamaan ...
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin siis E2-corollasta on olemassa HT malli ja se on se KE25/TE25 tai TE27 ja KE20 on sitten vissiin olevinaan sedan...

    Joo, onhan se pihassa yksi ameriikassa valmistettu auto, jeep, mutta täytyy kyllä myöntää etten sitä kuitenkaan oikein "amerikanautona" pidä. Taas V8 houkuttelisi mutta... Ehkä jossain vaiheessa.
     
  10. J-peg

    J-peg Gearhead

    Itseasiassa ke25/te27 on tolppa, mutta Coupe kuitenkin.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun eka auto, tai siis kortin saannin jälkeen ekaksi ostin tipunkeltaisen KE35:n.
    Oli kyllä pirun hieno. Koneita kyllä hajoitin useita. :oops:

    Ja niin kun joku jo aiemmin mainitsikin, KE25 ei ole ht, vaan coupe.

    Mulla on ollut kymmenisen takaveto Toyotaa. Suurin osa 70-lukuisia. Ihan kivoja pelejä. Voisi olla vieläkin, jossei manuaalisuus rassais niin paljon.

    Sori ot:n jatkamisesta. Täähän alkaa menemään Corolla-keskusteluksi. :lol:
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joo, mullakin oli TA-22, se kuuluisa ensimmäinen ja viimeinen tojota. Sitten hankin ekan Dodgen, ei tarvinnu enää hakata päätä seinään. Sitten tuli toinen ja kolmas.. joka onkin ollut talossa 20 vuotta. Eilen joku penska (tyttö) meinas repästä isiltä käden irti, kun kurvasin mittarikentän takaa, "isi kato kato!"
    siinä kai se oleellinen.
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Naapurin 6v penska oli kuulemma isältään kysyny, että suostuisinkohan mä vaihtaan mun pihassa makaavan rekisteröimättömän -73 wagoneerin niiden uudenkarheaan nelivetopickuppiin :rotfl:

    No pikkukaveri on ehkä saanut hieman altistusta tässä muutaman vuoden aikana.:D
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitäs kuulemma kone sammuttaa niin että polkaisee reilusti kierroksia ja sitten virrat pois että tulpat kastuu ja helppo käynnistää seuraavalla kerralla. Mikäs perä jutussa?


    Mattamustaks ja matalaks pitäs myös auto laittaa.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Saattaa toimia sellaisessa, jota saa aina sahata käymään. Siis jos bensa valuu putkessa takasinpäin. Näin mä olen sen käsittänyt. Ei toimi ruiskupeleissä. :lol:

    "näinhän nää (jenkit) aina sammutetaan." Kuultu n.20 vuotta sitten kaverin suusta.

    MUN mielestä toi mattamustaaminen tapahtuu auton elämänkaaren loppuvaiheilla, kun ei enää jaksa panostaa. Pohjat vähän sinnepäin, tai ei ollenkaan. ja eikun mattamusta niskaan. :rotfl:
    Yks väri, mitä en käsitä, on mattavalkoinen. Tai siis sen nousevaa suosiota. Kaikki paska jää paremmin kiinni, ja näkyy heti. :odroll:
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Saadaan pestyä ne joutavat voitelukerrokset bensalla pois sylintereiden seinistä ja päästään nopeammin poraamaan lohkoa seuraavaan SUUREMPAAN kokoon.
     
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Juu jos polkaistaan ja sammutetaan niin rikastahan siellä on. Mites jos nostetaan kierrokset ylos varovasti ja sammutetaan (kuin kana) lennosta? Eikös kaikki bensakaasu vaihdu siellä ilmaan vai mihin se vaihtuu kun kaasuläppä on kiinni ja mutta bensaahan ei tule jos fiksu kaasari/ruisku?
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ruiskukoneessa sammutus tapahtuu sytytyksen ja polttoaineen syötön katkaisulla. Sellaista voi huudattaa vaikka kuuteen tonniin, vetää virrat pois ja antaa lupsuttaa kompressorina alas. Polttoainetta ei syötetä.

    Kaasari vehkeessä taas sammutus tapahtuu vain sytytyksen katkaisulla ja polttoainetta menee koneeseen ilmavirran ja polkimen asennon mukaan.
    Kaasari ei tiedä mitään sytytyksestä tai muista asioista mitä sen jälkeen tapahtuu.

    Kaasarilla voi tehdä vaikka seuraavaa.
    -Kierrokset ylös
    -Virta pois
    -Kierrosten laskiessa vimmattua polkimen polkemista -> kiihdytyspumpulla soppaa koneeseen
    -Virrat päälle viimehetkellä ennen kun kone pysähtyy
    -Lopputulos perunan muotoiset vaimentimet ja mahtava jysäys
    Tämän kun tekee vielä jossain parkkihallissa, niin voisi saada ennen kuulemattomat kommentit jenkkiautoista.
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Muistelen että 1974 Passatissa oli kaasarissa joku solenoidi joka katkaisi bensan tulon kun sammutettiin. Ja eikös joissain ole jo moottorijarrutuksen aikanakin bensan tulo katkaistu. Toisaalta sitten kaasutin tyhjenee ja sehän ei ole hyvä asia... hmmm...ei nyt ollutkaan niin selvä juttu.
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Polttoaineen katkaisua en ole missään kaasarissa nähnyt. Jälkikäynnin estämiseksi on jenkkiautoissakin ollut solenoideja jotka tiputtavat läpät enemmän kiinni. Tämä ei kuitenkaan sulje polttoaineen kulkua, eikä täydellisesti estä moottorin ilman saantia. Ahdistaa vain sen verran, ettei jaksa käydä jälkikäyntiä.
    Lisäksi kaasarikoneissa on yleensä mekaaninen bensapumppu joka lykkää bensaa kaasarille niin kauen kun moottori pyörii.

    Ruiskukoneissa on noita moottorijarrutuksen aikaan katkaisuja. Kovin vanhoissa ei ko. systeemiä vielä ole.
     

Kerro tästä muillekin!