Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Se tosiaan jäi kertomatta että Vaalimaalta mentiin yli. Mikä sen paperin tarkoitus on?
     
  2. kolli22

    kolli22 2nd gear

    En tiedä, jotain niitä Venäläisten juttuja. Toiset haluaa sen täytettävän ja toisia ei kiinnosta asia mitenkään...
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    Re: Re:

    Kyllä ainakin kasarimersut kulkee 10% pidemmälle venäjän bensalla kuin suomen bensalla. Muutamalla autoyksilölla tullut todettua :D . Itse asiassa myös Viipurin nesteen bensa on huonoa, yhtä huonoa kuin suomen bensa. Ainakin oli aiemmin, nyttemmin en ole siitä syystä siellä tankannut.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ok, eli ei tartte siitä stressata. Ja osaahan sen seuraavan kerran täyttää ilman ihmettelyä jos tyrkkäävät sellasen eteen.

    Löytyi syy polttoaine vuodollekin, tankin päällä on se letku/anturi paketti kiinni isolla muovirenkaalla, ja tuo rengas oli vain löystynyt. Ilmankos sitä ainetta vuoti niin reilusti.
     
  5. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Jos tota facea käyttää, niin Vaalimaan rajaveikkojen ryhmän tiedostoissa on se lomake ja sieltä sen pystyy tulostamaan ja täyttämään valmiiksi jos on ekaa kertaa menossa uudella autolla. Nopeutuu vähän se ylitys jos haluaa...
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Re: Re:

    Ilmeisesti nakutustunnistimella varustetut kotterot kuluttavat vähemmän suomibensalla. Parilla autolla todettua.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Buikissa rupes maantiellä moottorijarrutuksessa nykimään ja yskimään, kiihdytyksissä myös. Nakutusta ei tullut eikä jälkikäyntiä. Bensan vaihdola loppu kaikki.

    Pari kaveriakin samaa valitellut ja nyt uskon. Parempaa se 92 on ollut tuon perusteella kun 95.


    92:kin sillä asemalla toisinaan jälkikäy kaasaripelissä ja toisinaan ei.


    Oldsissa tuo nordicin 95 oli täys vitsi, ei kestänyt minkäänmoista kiihdytystä ilman nakutusta.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: Re:

    Meillä Carina E:ssä venäjän bensalla kulutus oli pienempää. Ja siinähän oli nakuanturit sun muut.
     
  9. Abeleye

    Abeleye 1st gear

    Moro
    Kirjauduin tänne foorumille ihan varta vasten, kun googlettelun perusteella täällä oli asiallisimmat keskustelut aiheesta "bensaa venäjältä" :)

    Muutin kuun alussa Imatralle ja vuosiviisumin pitäisi olla kädessä nyt perjantaina. Bensavalo palaa jo, ja hinku Svetogorskin apajille olisi kova. Sen verran vaihtelevat kuitenkin eri tahojen ohjeistukset bensanhakureissua varten, että parempi varmaan omin sanoin kysellä ajantasaiset vinkit:

    1) Mitä kaikkia dokumentteja pitää olla omasta takaa mukana? Passi ja viisumi tietenkin, jossain luki että greencard autolle - sekin on hallussa. Onko vielä jotain muuta?

    2) Pitääkö siellä rajalla osata täyttää jotain kuponkeja? Mulle on tulossa business-viisumi, vaikuttaako se jotenkin siihen, miten ne mahdolliset paperit pitää osata täyttää?

    3) Auto jolla olen menossa, ei ole mun nimissä, mutta rekisteriotteessa minut on merkitty haltijaksi. Onko tämän tienoilta tiedossa jotain ongelmia?

    4) Mitä asemia siellä Svetogorskissa on tarjolla? Onko sellaisia joita kannattaisi suosia/välttää? 95:sta olen hakemassa.

    Kiitos!
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ai joo, et omista autoa. Auton omistajan on hankittava apostilla maistraatista. Valtakirja ei välttämättä kelpaa (ainakaan minä en ole päässyt valtakirjalla rajan yli).
     
  12. karra

    karra Double Gearhead

    Vaimo on käynyt haltijana olevana parillakin minun autolla venäjällä, ei ole muuta vaadittu. Toki sama sukunimi on.

    Itse olen emigraatiolappuun laittanut aina seuraavan päivän paluupäiväksi. Käsitin että jos tulee aikaisemmin pois ei ole niin väliä, mutta jos menee seuraavan päivän puolelle eli yli sillä saattaa olla väliä... ja matkakohteeksi aina Viipuri vaikka rajalle menenkin. Minulla on bisnesviisumi joten en koskaan kerro meneväni pelkästään rajalle tankkaamaan vaan joskus kun ne sitä kyselivät niin kerroin että menen Viipuriin ostoksille.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Valtakirja on kelvannut, kun isä joskus kävi minun autolla. Ja menipä se kerran ilmankin, eikä kukaan kysellyt.
     
  14. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Olipa episodi tänään, kunpa osaisin venäjää. Tuli vissiin pitkä luettelo virkailijan suusta kirosanoja kun huomasi sössineensä paperini. Vuoronvaihto sattui mennessä passiluukulla, ja uusi virkailija veteli paluuleimat passiin ja maahantulokorttiin ja sitten väänsi käsin uuden kortin kun muisti olevansa tuloluukulla eikä lähtöluukulla... Nyt on kahdet tälle päivälle vaan ei näy haittaavaan. Ehti vain tulla vähän jonoa.
     
  15. karra

    karra Double Gearhead

    19 vuotta tullut tuolla rampattua joko omalla tai kaverin autolla mutta nyt eka kertaa lähdössä bussilla Viipuriin :D . Bensaahan sieltä ei mukaan saa mutta alkoholia saa, päässä ja vatsassa :rotfl: .

    Bussilippu 12 euroa suuntaansa ja pääsee kuulemma jonojen ohi :) .
     
  16. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Torstain kirous puri taas ja meni 1,5 tuntia ylimääräistä kun vielä sähkötkin katkesi muutamaan kertaan ja koneet meni jumiin. Miksi kaikki ovat torstaina menossa itään jo ennen neljää iltapäivällä?
     
  17. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Siinä sitä onkin kotiryssällä juhlaa, kun saa halvalla änkyräkännin, samalla kantaa omat roponsa militanttien tukemiseen ja tuodaan vielä takaisinkin. :wc:
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Harmittaako muiden tekemiset sua useinkin?
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    nyt ovat käännyttäneet valtakirjalla toisen auton tankkaajat rajalta takaisin,onko tietoa onko pysyvä käytäntö/virallinen
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tänään ainakaan ei käännyttäneet Niiralassa kaveria.
     

Kerro tästä muillekin!