Keimolan menneisyys ja tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Tinppa, 23.11.2004.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Jos alueella on jotain historiallisesti tunnettua josta ei lähde meteliä niin tottakai asukastoimikunnat yrittää sillä puffata alueen arvonnousua. Sitten taas jos Keimola elvytettäisiin ja sieltä alkas kuulumaan melua niin sittenhän ne sotis vastaan. Tyypillistä.
     
  2. debner

    debner Gearhead

    Ei merkittävästi, niiden valittelujen kanssa rata pystyi elämään.
    Kun kisakuvia katselee niin huomaa, että yleisöä ei juurikaan ole edes isoissa kisoissa, ei kiinnostanut moottorikisat - niinkuin ei nykyäänkään ole yleisöa valtaosassa ratakisoja kuin jokunen sata:
    http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Keimol ... 66+-+1978/

    Omistajayrityksen omat kannattavuusongelmat sen lopetti kun sisältäpäin vaadittiin kannattamattomien osien poistoa ja myymistä korkeimpaan hintaan. Tehdastonttia etsinyt maksoi ihan eri summat kuin ratamiehet - jos kukaan edes tarjosi mitään...
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Hiton hyvät sivut sulla debner.
     
  4. debner

    debner Gearhead

    Kauan siinä kestikin ennenkuin tuli aloitettua skannausurakka mutta nyt on kuvista muutakin hyötyä kuin pölyttyä varastossa. Värikuvista osa olikin jo muuttunut sinisiksi tai muuten hukannut värit, ohjelmilla sai onneksi vähän värejä palauteltua.
     
  5. debner

    debner Gearhead

  6. homer

    homer Double Gearhead

    Tuli sitten kauniin sapatin kunniaksi käveltyä (keimolan facebook ryhmän kokoontuminen) rata läpi. Nyt alkaa näkyä tosissaan sellaisia merkkejä että alueella alkanee kohta tapahtua.

    http://youtu.be/mxORlsk5nY0

    Nuo nesteen kaaren jämätkin oli viety jo pois. Ainut itse radan asvaltin lisäksi muistutti paikasta oli tuo ajanottotorni.
     
  7. lumlum

    lumlum Gearhead

    Kävin tänään tsekkamassa paikat eteläkaarteen ja varikkokaarteen väliseltä alueelta. Rakennusliikkeen maasturi veti tuhatta ja sataa vastaan pääsuoran eteläpäästä lähtevää hiekkatietä. Samaan paikkaan oli pystytetty rakennusliikkeen kyltti, jossa kerrottiin as. oy xx:n rakentamisen alkavan syksyllä 2014. Melkein samalta paikalta on näkymä Kivistön uudelle rampille, joka päättyy toistaiseksi maavalliin, mutta on siihen asti asvaltoitu. Käykäähän hämmästelemässä... 8)
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ikinä en ole tuolla käynyt, mutta paljon jäisi tapahtumatta ilman viime tippaa.. polkupyörä lienee hyvä matkakaveri. Kun vaan löytää ensin radan ja parkkipaikan autolle.
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    Parkkipaikka löytyy Keimolan Nesteen pihasta (sieltä Helsingistä päin tullessa vasemmalle puolelle jäävältä) ja radan jämät ovat parin sadan metrin päässä Nesteeltä (pihalta lähtee tien tapainen aidan aukon kohdalta). Fillarointi onnistuu kun vaan varoo lasinsiruja.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Toivottavasti koko alue degeneroituu ja täyttyy somaleilla, Kivistöläisten kommunistien riesaksi... :rotfl:
     
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Sieltä voisi vaikka löytyä tulevaisuudessa maaperästä jotakin jäämiä, niin joutuisivat purkamaan asutusalueensa... hah hah haa
     
  12. homer

    homer Double Gearhead

    Ei nuo maaperän "löydökset" tunnu haittaavan Malmin lentokentän lahtauksessakaan. Ja vieressähän on vielä Tattarisuo.
     
  13. Zege

    Zege 3rd gear

    Pienenä päivityksenä tännekkin tuosta Keimolan tilanteesta.

    Työt ovat Keimolan radan eteläisellä alueella nyt alkaneet.

    Käytännössä se on alkanut raivaamalla tielinjauksia Keimolantien, Keimolankaarteen, Pikku-Keimolan raitin ja Leksankujan osalta.

    Leksankuja tullee olemaan ensimmäinen kohta, johon myös nousee rakennuksia. Tässä tapauksessa kerrostaloja.

    Vantaa kaupungin sivuilta näkee miten uusialue noudattaa tai jättää noudattamatta vanhan radan linjauksia.

    http://kartta.vantaa.fi/?setlanguage=fi ... %2C50%2C50

    Muutama kuva tältä päivältä. Klikkaamalla isompi kuva.

    Tulevan Pikku-Keimolan raitin ja Keimolantien risteys. Vasemmalle lähtee Radioasemantie.
    [​IMG]

    Keimolantien ja Keimolankaarteen ristys
    [​IMG]

    Leksankuja kuvattuna Keimolakaarteelta päin.
    [​IMG]


    Alkuperäinen rata on siis vielä toistaiseksi olemassa lukuunottamatta pätkää jossa ajettiin suomen ensimmäiset viralliset kiihdtyskisat 18.6.1975. Se osuus tuhottiin suurimmaksi osaksi toissa vuonna voimalinjojen siirron ja uuden liittymän teon yhteydessä.

    Etelästä katsottuna radan oikea reuna meni suurinpiirtein punaisen viivan kohdilla.
    [​IMG]
     
  14. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Annappa olla jos siellä olisi pelattu ekat pesäpallopelit tai pidetty keihäskarnevaalit. Olisi voimalinjat saaneet tehdä mutkan...

    No nyt ei ole sitä vaaraa että joku innokas saattaisi intoutua ottamaan laittomia lähtöjä vanhalla keimolan suoralla
     
  15. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    On se jännä että tässä maassa pystytään silmää räpäyttämättä tuhoamaan tollasia historiallisesti arvokkaita alueita kuten Keimola ja Malmi. Ei Suomesta tila loppuis vaikka ne kerrostalot jätettäis näille tonteille rakentamatta.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuinni? Ei nyt ihan samalla, mutta uusi viereen rakennettu suora turvakaiteineeen ja paluuteineen :D näyttää todella nopealta...
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Lisäks jarrutusvaraa on aina Klaukkalaan asti. Ei ole varjot nopeissakaan niin välttämättömiä.
    Kyllähän tässä yhteiskunta on hienosti ajatellu. :rotfl:
     
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Olispa tuolla pari lento-oravan papanaa (kirjekuoresa tuotuna) jossakin puun alla... Pysähtyisikö työmaat ja paikka ennallistettaisiin alkuperäiseen tilaan, kuten täällä periferiassa tapahtuu...
     
  19. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Kävin lauantaina Keimolassa. Juuri ennen tuota Zegen kuvassa näkyvää ajokieltomerkkiä lähtee oikealle tie, missä ei ole ajokieltoja eikä puomeja ja sitä kautta pääsee rata-alueelle aivan hyvin. Siinä tiellä saattaa kyllä arkisin liikkua työkoneita ja maansiirtoautoja.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Zege

    Zege 3rd gear

    Jeps, se on se Radioasemantien ja aikoinaan moottoritien ylittäneen sillan välinen kevyenliikenteen väylä. Varsin leveä ja itseasiassa paremmassa kunnossa radalle ajamiseen, kun oli vaikkapa kuukausi sitten.

    Siihen viereen oli avattu perjantaina reitti, josta pääsi Radioasemantieltä nesteelle, mutta samalla katkesi tuo yhteys Nesteeltä radalle.

    [​IMG]


    Mutta tosiaan ajoyhteydet radalle sen kun paranee :lol:
     

Kerro tästä muillekin!