Uusi lastensairaala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Crash_, 29.7.2014.

  1. C-mies

    C-mies Gearhead

    Viittasin tuolla välistävetäjä kommentillani tulevan lastensairaalan omistuskuvioihin. Käytännössähän tässä kerätään rahaa yksityiselle säätiölle, joka tulee omistamaan lastensairaalan kiinteistön. Ja siten pääsee nauttimaan vuokratuoista ym. Ja siellä on saamapuolella henkilöitä jotka nyt ovat vielä lahjoittajien puolella.

    Anne Berneriä en kutsu välistävetäjäksi, vaikken hänen taustojaan juuri tunne.
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kyllähän se kuuluis ihan valtiolle tämmöset sairaalahankkeet.Ja en mene Bemarin kyytiin vieläkään kovin helposti enkä myöskään tahdo ajaa/omistaa Bemaria,vaikka kerrankin saivat jotain hyvää aikaan tuokin porukka.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No just joo että tämmönen tarina. En tiennyt näitä taustoja. Nyt tiedän ja vähän innostus lopahti.
     
  4. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Uusi lastensairaala haisee samalta kuin mediheli, näyttävää kampanjointia ja varainkeruuta kohteeseen joka on moraalisesti kaiken mussutuksen ja vastaväitteiden yläpuolella. Vitux meni ja syitä on varmasti enemmän kuin yksi, lahjamarkat kuitenkin päätyi muualle kuin pelastustoimintaan. http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/579811/Mediheli+joutui+palauttamaan+miljoona+euroa. Joku ylevä sotaveteraanikeräys meni samalla systeemillä puihin kun fyrkka hävis keräysjärjestön kuluihin ja kohde jäi ilman. Vähästä on reilua antaa muillekin mut pitää selvittää itelleen kuka kolikoilla eniten tienaa.
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Mulla on ollu duunin jne puolesta kanssa jotain kuumotuskuvioita että tähän pitäis jotenkin osallistua. Ei kyllä suoraan sanoen v*tunkaan vertaa kiinnosta rahoittaa jonkun säätiön vuokratulo-rahasampoa.
     
  6. JS78

    JS78 3rd gear

    Niin, kuvio on ilmeisesti(korjatkaa paremmin tietävät) se että valtio maksaa puolet ja "kansa ja firmat" loput keräyksellä, sitten tämä säätiö vuokraa sitä HUS:sille. Eli valtio rahoittaa kohteesta puolet ja joutuu silti vuokralaiseksi??? Ja tietenkin säätiön johdossa toimintaa "valvovat" Bättre folkin edustajat hamaan tulevaisuuteen. Mutta koskas ne ei olis rahaa haistaneet.. Minä kutsuisin tuota vedätykseksi.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuullostaa ihan hyväveli systeemiltä. Eipä noi pisnesmiehet taida hyväntekeväisyyttä harrastaa jos ei itse hyödy?
     
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä tämä projekti on aivan rahanhankinta homma eli suurta bisnestä!!Ei ole edes ajateltu lapsia kuin dollarin kuvat silmissä!!
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Niin parempi kun oltais kaikessa rauhassa odotettu vielä 20 vuotta.

    Maailma ei ole reilu eikä harrasta tosissaan hyväntekeväisyyttä, mutta jos on tilaisuus niin kannattaa töniä sitä semmoiseen suuntaan kun itse haluaa, vaikka lastensairaalaan rakentamiseen. Vaikka siinä joku voi rikastuakin. Täydellinen maailma löytyy legopaketista.

    Hyvä että vahditaan, mutta ei väärinkäytösten pelossa kannata jättää kaikkea tekemättä ja pysyä kotona. Aina joku käyttää systeemiä hyväksi. Entä sitten?
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Maailma ei tosiaankaan ole reilu,ainakaan nykyään.Ja kikkailu ja pelleily lähes joka asiassa on tätä päivää.Ja tosiaankin aina joku käyttää systeemiä hyväksi.Ja ne hyväksikäyttäjätkin tietävät sen,että jotkut on vaan niin "sinisilmäisiä",että lantti heruu hankkeeseen jos toiseenkin.Ja hierovat tyytyväisinä käsiään.
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos näin alkaisi kaikki ajattelemaan että kaikessa on vain joillain rahankiilto silmissä niin mikä täällä oikein valmistuisi?! Se on totta että joku hyötyy mutta niinhän se on aina ollut.. Jollei muuta niin ainakin ansaitaan kovaa palkkaa edes ,duunista jossa ei tarvi mitään tehdä.. Mutta tätä juttua onkin varmaan vaikea nähdä järkevänä jollei oo omia lapsia.
    Täytyy muistaa että aina noissa hommissa duunia jonkun täytyy tehdä,omalla naamalla ja panoksella. Ja sitten on paljon ihmisiä jotka ei tässä hommassa juuri näyttäydy. Esim tuskin tästä jokin vani-kerho kovin kostuu,mutta hyvän mielen saa! Siksi tämä on ihan hyvä homma ja ehdottomasti toteuttamisen arvoinen.

    Jos mietitte mikä maksaa niin tutustukaa valtion rahoittamaan päihdehuoltoon,sinne meni muistaakseni noin 2miljardia euroa joka vuosi,joten mitä tästä on yksi lasten sairaala?Siitä vaan ihmettelette kun se duunikaveri ei taas(kaan) saanut kesäloman jälkeen pulloa kiinni.. Hah hah. Tässäkin porukassa on aikas paljon alkoholisteja niin turha on tässä mitään kauheaa salaliitto teoriaa saada aikaiseksi kun itse kuuluu isompaan "keräykseen". Mitä me kaikki rahoitamme.

    Ps. Otan oluen kyllä silloin tällöin mutta tuohon kahden miljardin euron tukiporukkaan en ikinä päädy.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No johan löysit syyn. T. Alkoholisti
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Eikös se ole valinta kysymys? Pulloa harvemmin nostaa kukin muu kuin itse huulille mutta syövän tuloon on joskus huono vaikuttaa..
    Vähän kärjistäen mutta kuitenkin. Alkoholismi on sairaus mutta meillä suomalaisilla kallis sellainen. Siksi aikas turhaa mielestäni ajatella mitä kukin tienaa jos rakentaa sairaalaan tms..
     
  14. onre

    onre 3rd gear

    Mä maksan veroja siks että niillä voidaan rakentaa sairaaloita sun muita.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Jopas nyt jutut rönsyilee.

    Jos tossa 15-20 vuoden päästä lähtis ihan sorvin äärestä ja saappaat jalassa.

    Jos ei muuta niin tulis ainakin yhteiskunnalle halvimmaksi.

    Viikko ennen eläkettä ja kanttu vei...
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On mulla syöpäkin.
    Ois kai mun aika lähteä niin ei tarttis mulle enää eläkettä maksaa..
     
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Juurikin näin.Mun mielestä voitas kerätä varoja vapaaehtosilta esim. EU:n perseennuolentaan yms. siihen systeemiin liittyviin asioihin ja samoin tohon maahanmuuttajahommeliin.Näkyy olevan niin paljon myötämielistä sakkia kaiken maailman keräyksiin.Hoidettas tämmöset sairaala-asiat ihan verorahoilla.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Höpö höpö, sua on niin paljon operoitu meidän verovaroilla että elät vaikka kiukulla 20 vuotta. :wink:
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ot: faija lähti -05 saappaat jalassa 61-vuotiaana kesken Sevillan parturin näytännön (oli kansallisoopperassa lyömäsoittajana 38 vuotta). Oli siitä silloin lehdessäkin pieni juttu, eli sukua melkein julkkikselle.

    Mut ite kohta puolivuotiaan pojan isänä, ni luonnollisesti kannatan tätä hanketta. Mut se ei silti tarkoita ettenkö pitäisi kaikkia tasavertaisesti oikeutettuna asianmukaiseen hoitoon.

    Sori, pari kaljaa alla, niin en tiedä sanoinko mitään järkevää. :oops:
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ite en osallistu millään muotoa tommosiin keräyksiin.

    Ensinnäkin aina joku vie osan rahoista siitä välistä.

    Sit palkataan jotain ulkomaalaisia rakentamaan sen ihan väärin. ( ja rahat mene ulkomaille)

    Sit vielä semmonen. Mitä se mua hyödyttää jos rakennetaan sairaala jonnekki etelä suomeen.

    Mun mukulat jos sairastuu ni sanovat vaan et syötä buranaa.

    Ei ne niitä lähetä mihinkää etelä suomeen tutkittavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!