ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jep..samoin olin minäkin ymmärtävinäni.

    ehkä hieman sekavasti ilmaistu siinä jp350n tekstissä mikä oli hommassa vikana mutta mä oon itte niin epäselvä ilmaisuissani että olin ymmärtävinäni sen kuitenkin sujuvasti että:

    joku jätkä oli yrittäny tosiaa ekaksi vaihdella valoja (ja todisteena lähettäny kuvan jonkun muun omistamasta autosta eikä omastaan). -eli kenen lamppuja se oli tarjoomassa vaihdossa, omia, kaverinsa, varastettuja vai ei mitään?

    sitten myöhemmin oli esitellyt itsensä toisen nimisenä tyyppinä ja ollut ostavinaan autoa/opelia. -miksi ihmeessä muka pitäisi esittää olevansa joku toinen jos on "oikealla" asialla.

    ja jäi kiinni tästä vilungista jp350:n salapoliisytön ansiosta. eli kaiken kaikkiaan hyvä ajatus tässä varoituksen takana oli.
     
  2. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Kattoppas kun sattui näpit taas kirjaisimille...

    Näitä ihmeellisiä ostajia on kyllä joka lähtöön. Muutama "stereotyyppi" tuli mieleen

    A. -Hetikun mää saan rahaa-nuori: nuorilla ei yleensä ole varaa hankkia sitä 69 challea vaikka halua on sitäkin enemmän
    B. -Hetiku mää saan rahaa-aikuinen: tavan kansalainen ei tänäpäivänä hanki mitään challea ihan tosta vaan. Vaatii jo vähän paneutumista/panostamista
    C. -Heti kun mää saan muijalta luvan-aikuinen: challengerin hankkiminen on todennäköisempää kuin rakastelu aviopuolison kanssa

    Nokkelimmat huomasivatkin jo...jotain

    Mennääs syvemmille vesille

    D. Kaupat tekeillä-ostaja: jotain joutavaa täytyy selittää turvatakseen oma taustansa. Rahaa ja ostoaikeita ei ole. Pari kakasi_kolmekertaa törmännyt näihin. Olisiko kroonisia valehtelijoita tai muuta vastaavaa? Pidin kyllä äkkiseltään melko harmittomina/ syyntakeettomina
    E. Ei myyny-ostaja: Käy katsomassa kampetta, ei osta ja haukkuu myyjän jälestä päin pystyyn. Mulkku tai sitten sairas?
    F. On ollu joskus tuollainen-ostaja: tähän gategoriaan sisältyy kaiken laista porukkaa, yleensä mukavaa. Vaihdan mieluusti muutaman sanan (muutama kertomus) kun sattuu saman henkinen "ostaja" tontille. Joskus tehty jopa kauppaa. Monesti enemmän pelkästään hyvää tarinaa.

    Heittäkääs korjattavaa/lisättävää :D
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    ^-69 challet on harvinaisia...tarkoitatko nyt tsartzeria?
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Oli tuossa eläkeläinen, joka totesi ettei ole pakko olla MR-rekattu että just tämmöstä hän on halunnu (pikkukoppero jonka normivakuutukset ja verot mitättömät)
    Menin möläyttämään että voishan sen vaikka ajaa etelästä ouluun ja tulla junalla takaisin. Tästähän hän innostui ja oli jo maksamassa varausmaksua. Toistepäin ei kumminkaan käynyt että olisi itse tullut junalla hakemaan.
    Onneksi soitti sitten ennenkuin aloin matkaa järjestää, että pitää kumminkin saada MR kilpiin ja tästä on liian kallista kun toinen kylki pitää maalata ja pari reikää penkeistä paikata.

    Sitten soitti 19 vuotias, ei kyselly paljoa kun tiedot oli ilmoituksessa, tuli kun sovittiin, laski käteiset pöydälle ja ajoi auton pois.
     
  5. jussi_r

    jussi_r 1st gear

    Se lukko tuli mulle, ja kaveri kävi sen noutamassa. Jäi kyllä muilta kiireiltä asentamatta, ja lähti tuossa pari kk sitten Grandin mukana laatikossa seuraavalle omistajalle. Nyt ilmeisesti vihdoin asennuksessa.:)

    Mitä yleisesti tulee ostamiseen, niin mua ei yhtään haittaa jos ostaja tekee alle pyynnin olevan tarjouksen. Ainahan sen tarjouksen voi kohteliaasti hylätä. Viimeisen hinnan kysyjille sitten vaan lyhyt oppitunti kaupankäyntitekniikasta ja kehoitus opetella puhumaan numeroilla, jos ei pyyntihinta miellytä. Tehokkaita autoja taas kun myydään, niin ostaja ei sillä aja ennen kuin kaupat on tehty. Koeajolla istuu kiltisti hantin paikalla. Moni tosiostaja on näyttänyt arvostavankin tuota periaatetta. Kertoo vissiin autonpidostakin jotain.

    Talvella oli joku ihmeellinen markkinahäiriö kun myin nelivetoista dieselfarkkua. Yht'äkkiä oli 3 tosiostajaa tulossa samana lauantaipäivänä katsomaan ja neljäs käytöksestä päätellen hankala ostaja kärtti päästä kaupoille heti. Olisin mieluiten myynyt näille puhelinkäytöksen perusteella normaalimmille ostajille, mutta kenellekään ei kelvannut maksaa 10% (tässä tapauksessa tuhat eur) varausrahaa näkemättä. No, en saanut hankalaa ostajaa pidettyä pihasta poissa kuin perjantai-iltaan ja mukaansahan se auton otti. Yritti tinkiä sovitusta kauppahinnasta (yllätys), mutta paljoa ei tarvinnut valoja tallista sammutella kun löytyi pyyntihinta käteisenä ja läksi matkoihinsa. Seuraavana aamuna tuli muilta sitten pettyneitä vastauksia kun ilmoitin auton jo menneen.

    Mitä on autoja tullut etänä ulkomailta osteltua, niin yritän aina saada sen luokkaa tonnin maksettua käsirahaa etupeltoon. Muuten menee ainakin Saksassa auto useimmiten juuri sille joka sen ekana suostuu maksamaan, ja pelkät Suomipojan lupaukset meren takaa ovat vähän altavastaajan asemassa tuolloin.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko niitä ostajia edes alkuunkaan liikkeellä?

    Ihmettelen kun kohta 1,5kk auto myynnissä eikä ole tullut puheluita eikä päättömiä tarjouksia. Yksi vaihtotarjouskin tullut ainoastaan vaikka "ei vaihtoa" tottakai lukikin.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^ jussir olitko se sinä kuka edellisenä iltana lähetit txviestin Hei tehdään kaupat lukosta? Pari tx ja yksi soitto. Elämäni helpoin myynti. Varsinainen kiertopalkinto toi lukko. Mä ostin sen ratakuskilta mikä oli ostanut sen toiselta. Mä luulin että se käy Jaguarin Dana UK Salisburyyn. Ois käynyt, mutta Dana UK:ssa on 19 rihlaiset vetarit vuodesta 42 alkaen. Olisipa kaikki ostajat sinunlaisiasi. Noita renkaanpotkija tinkaajia en kestä enää yhtään. Mulla oli farkku nissanin paska mikä pöllittiin, mutta narkkarit jäi kiinni. Auto kärsi enkä saanut oikeudessa mitään vaikka oli esim virtalukosta kuitti. Rupes vituttaa ja meinasin soittaa romuäijälle hakee sen paalattavaksi, mutta pistin nettiautoon hinta 58€. Ei saatana mitä sähköposteja. Soittoja tuli ja yritettiin tinkiäkin. Kuopiosta tuli soitto että ostaa sen jos ajan puoleenväliin vastaan. Yks säästeli viikkorahojaan. Kaikille löin luurin korvaan. Yks mies soitti mikä etsi pojalleen peltoautoa. Tuli katsomaan ja koska tekniikka oli täysin kunnossa kaivoi lompakon ja ihmetteli halpaa hintaa. Soitti parin viikon päästä että toimii tosi hyvin ja poika oppinut ajamaan. Hinta 58€ ja jengi rupee tinkimään. Oli muuten kahdet hyvät renkaatkin eikä ollut mätä.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tossa sen näkee, että vain rikoksella elää, muut jäävät nuolemaan näppejään....
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Se kundi sai linnaa, tosin sillä oli haku päällä lukuisista rikoksista. Se kämppä ratsattiin ja se oli huumeluola. Nissania ei vaan poliisi soitti tuu hakee autos pois. Mitä vittua? Mulla on prepaid liittymä ja olin ilmoituksen pöllitystä nissanista laittanut ainoastaan tänne oodeelle. Kytät lukee oodeeta! Autosta löytyi ammattilaisen työkalut. Rautakanki, sorkkarautoja, pulttisakset, aseen osia sekä 10.2g metamfetamiinia. Soitin kytille että tulkaa hakee noi pois mä haluun eroon niistä. Samana sunnuntai iltana hakivat. Autosta puuttui arvokas hylsysatsi mistä puuttui yksi hylsy. Poliisi kysyi kuulustelussa kaikkea siitä. Oliko se vihreä? Oli. Luulin saavani sen takaisin. Vitut saanu mitään vaikka autoin poliisiakin. Se satsi oli kaverin valmistujaislahja ja sillä oli tunnearvoa sille.
     
  10. guru

    guru Gearhead

  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mikäs toi txe-121 on?
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Rebelin pöllitty nissan?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Joo mun ex, oli se Gurullakin mikä pienessä simassa mustasi sen. Kuvasta puuttuu vilkuista hakaristit mistä se sai nimen repeli natsidatsun. Niitä skrapattiin kauan pois. Mun piti ajaa tolla kevääseen asti. Kytät oli eri mieltä mutta se on pitkä juttu. Olosuhteiden pakosta ei hävettänyt yhtään ajaa tolla. Oikeastaan mun sun lempparis ooppeli on nolompi vaikka on GM, automaatti, tehostajat, cruise..
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ihmeellisisä ostajia sattunut kun olen parin purku Bemarin osia koittanut kaupata.
    Tai no ei kukaan ole vielä mitään edes ostanut..

    Eräs halusi dampperin oikein kovasti, säästeli rahaa ja kun se päivä koitti, laittoi viestillä osoitteen mihin voi osan laittaa, jotenkin olen ollut siinä uskossa että ensin maksu, sitten osan toimitus.

    Toinen kehveli soitti oikein puhelimella...
    Minä: joo Mikkis
    Ostaja: morjens, sulla oli kaupan diisselipuimurin osia, oisko ahdinta, omasta hajos ahdin 50km ennen Turkua partyista tullessa.
    M: on joo
    O: no mitä se maksaa?
    M: satasen
    O: ai, onpa kallis.
    M: no voihan se olla, toivottavasti löydät halvemman (tai jotain muuta vastaavaa)
    O: selvä, moikka

    No luuri pörisi taas viiden minuutin päästä, samat alkulätinät, mä esittelen itseni, hän on vain morjens.
    O: mikä olis tiukkahinta jos itse sen irrottaisi?
    Mulla alkoi jo vähän vituttamaan ja tuumasin etten ole kulmilla ennen huomista.
    O: voi hitto, just tänään ois sen tarvinnut...
    M: harmin paikka, koita löytää jostain ja kiitos hei.
    Lupaili seuuraavana päivänä soitella jos ei löydy, ei puhelin onneksi soinut.

    Itse ainakin jos olis vehkeet paskana jossain hornantuutissa ja joltain löytyis kohtuuhintaan osat autoon, tuskin paljoa tinkailisin.. Tuohonkin olis saanut kaverin auttamaan irroituksessa, jolloin matka olis jatkunut.
     
  15. JnZm

    JnZm Gearhead

    OT tuosta Rebel58:n Nissanista, enpä muista tuonikäistä Sunnyä farkkuna nähneenikään... kerta se ensimmäinenkin :D
     
  16. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Siis sä todellakin pyydät tonnin varausrahan puhelimessa autosta mistä ei oo nähty kun kuvat? Ja edellytät ostamaan tehokkaan auton ilman koeajoa? Sit sä oo kauhuissas kun joku haluaakin tulla sen auton ostamaan samantien ilman mitään vitun varauksia ja odotteluja? :D Mistä vitusta teitä sikiää?


    Edit: taitaakin olla aika hyvää kuittailua ;)
     
  17. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Luettuani tämän tekstin,jäi erityisesti yksi kohta mieleen tuosta tehokkaiden autojen myynnistä :lol: ..."Tehokkaita autoja taas kun myydään,niin ostaja ei sillä aja ennen kuin kaupat on tehty.Koeajolla istuu kiltisti hantin paikalla" :wc: ....Juu,ei olis pelkoa,että ainakaan minun kanssani kauppoja tulis,jos myyjä alkais tuollaisia minulle ehdottelemaan...Vai miltäs tuntuis jos autoliikkeessä myyjä asiakkaalle ehdottais tuollaista älyttömyyttä :rotfl: :mad: ...Tuollaiset automyyjien lauseet ansaitsisivat ykköspaikan keskusteluosiossa Ihmeelliset myyjät :odroll: :wc: Huh huh :mad:
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ite ymmärrän ton aja kun on oma periaatteen se ei pahemmin lohduta kun poka kietasee sen corveten petäjän ympärille ja poistuessaan sanoo vaan olleensa vaan koeajolla, muttei oikeen tykkää
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joo, vähä jotenkin huono yksilö (tai jotain).
    Kiero?
     
  20. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Vakavasti ottaen, kenen tosiaan on vastuu kun yksityisten välisessä kaupassa tulee koeajolla vahinko? Kyllähän se myyjälle jää ellei ole asiasta erikseen paperilla muuta sovittu. Joten kun myy tehokkaampaa/kalliimpaa autoa, niin maalaisjärkikin jo pitäis sanoa ettei anna kenen tahansa koeajaa. Noita joyride-tyyppejä kun riittää eikä niitä välttämättä erota pärstäkertoimesta...
     

Kerro tästä muillekin!