ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Parempi saappi purkaamossa kun tien päällä tukkeena. :D Minullakin on rojua jota pitäisi kaupitella mutta ei vaan jaksa kuunnella niitä urpåjen tarinoita ja tinkaamisia, pölyttyköön varastossa. :mad:
     
  2. TempestSTW

    TempestSTW 2nd gear

    Jos sulla on joku saabas 2.0 tai 2.3 turbolla ja trionicilla niin haen pois. Muutenkin jos jollain lojuu pihalla . Ja tähän sama, ostan mielelläni eteläsuomen alueelta kaikki 1993-2000 turbosaabit jos tekniikka (kone/turbo) kunnossa.. laatikon/korin kunnolla ei merkitystä ja haen nopeasti. Muulla ei väliä paitsi oltava trionic, Laita yv. Muokataan vähän, siis maksan toki sellasen järkihinnan , reilusti enemmän kun romu-ukko.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mitä kaikkea kätköistä löytyy?
     
  4. Sir Pena

    Sir Pena 1st gear

    Talviautoa, eli Volvo 440stä kaupittelin muutama kevät sitten ja täysi peli ja siistikin vielä, eikä hintakaan huimannut. Puhelin soi ja 300km päästä vanhempi äijä soitti ja sanoi olevansa kiinnostunut, johon sanoin että tuossa tuo pihalla on ja käyntihäiriöitä, joita en ole tutkinut, enkä tutkikkaan. Sanoi tulevansa seuraavana päivänä katsomaan ja tottavie tulikin mukanaan noin 200 a4 paperia mukanaan yms volvo tietoutta. tutki ja ihmetteli ja kehui hinta/laatusuhdetta ja totesi lopuksi että joku volvomies saa tästä hyvän menopelin ja me lähdemme nyt kahville, eikä koskaan kuulunut mitään.
     
  5. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tossa tarjosin bemaria vaihdossa yhteen autoon ja ukko tokas että täytyy kysyä mitä vaimo on mieltä,ilmotan viiden aikoihin. Tainu vaimo ottaa hatkat ja viedä puhelimen mukanaan kun ei oo vieläkään kuulunu. Tässä tapauksessa ymmärrän ton vaimolta kysymisen kun bemari ois menny vaimolle ajoon mutta missä välissä suhdetta se nainen muuttuu seurustelukumppanista joksikin vitun edunvalvojaksi jolta pitää kysyä lupa kaikkeen?
     
  6. ktech

    ktech 3rd gear

    se vaimolta lupa kysyminen taitaa olla useimmiten vaan oman epävarmuuden tai rahan puutteen peittelyä jonkin tekosyyn taa..
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Kirkon alttarilla tai maistraatissa .
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eikös se sinne jälkimmäiseen lopukkin kun edunvalvonta mennyt liian pitkälle.

    Näitä "tosiostajia" kun tuppaa katoamaan jo matkalle ja pankkiautomaatin ja ostopaikan välille ei ole sitä selkärantaa ilmoittaa kyvyttömyydestä/munattomuudesta vaikka tullaan takki leväällään ostamaan ja pätemään asiantuntijana , no pitää viedä oma tämän hetkinen myyntikohde mökille talveksi ja laittaa keväällä uusintakierokselle myyntiin.

    Osa ostajista varmasti menehtyneet kun niin kovin olivat tulossa ostamaan.(vaimo määrää tahdin :)
     
  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Laitoin vielä iltasella viestin,ei vastausta.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tulikohan tosiostajalle maailman nopein ostokrapula - iski jo ennen ostotapahtumaa ?
     
  11. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tai liekkö se itse ollut "vaimon" roolissa. Noo eipä harmita. Sain bemun hukattua,tosin vaihtokaupalla. Kyseinen rami näyttää olevan vielä kaupan joten tuskin sille äkillistä käteisostajaakaan on tullut.
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Kannattaa varmistaa että olet myymässä juurikin itse omistamaasi tavaraa, itelle kävi tällainen tarina.
    Ostin kitaran uutena liikkeestä 2006, ihan normi telecaster kopio, valmistettu varmaasti miljoonittain samanlaisia ja suomestakin löytyy varmasti tuhansia samanlaisia. Nyt syksyllä 2014 laitoin sen myyntiin tori.fiihin, ja pari päivää ilmoituksen jätöstä yks ukko soitteli ja kertoi olevansa katselemassa pojalleen kitaraa, ja sanoi että on tämän paikan ohi ajelemassa iltapäivällä niin voisi tulla katsomaan soitinta.
    No hän tuli sitten kaverinsa kanssa, ja katseli ja pyöritteli soitinta käsissään ehkä noin 30 sekuntia kunnes kysyi että "ootsä varma että tää on sun kitara" ja sitten alkoi vaatia soitinta itselleen kun "multa on varastettu samanlainen kitara kuukausi sitten" Eli kyseinen ukko oli niin haukansilmä että tunnisti tuosta vain omansa miljoonien samanlaisten joukosta.
    "jos sä nyt annat tän meille niin tää jää tähän, mutta tää tän arvonen kitara se menee vielä näpistyksenä" jne jne "soitetaanko poliisit tähän" Sanoin että soita vaan poliisit, tämä on minun soitin, ostettu silloin ja silloin sieltä ja sieltä ja sinä et mun soitinta vie. No se siitä sitte, laitoin kitaran pois, ja se meni autolleen ja häipyivät. Meni noin tunti, puoltoista, niin poliisit ne koputtaa ovella että teistä on tehty tällainen rikosilmoitus ja se pitäis ny viedä tutkinnan ajaksi heidän se kitara pois, ja tässois tuon tutkinnan johtajan numero ja niin edelleen.

    Seuraavana aamuna aattelin olla äkkiä asialla mutten kerinny poliisille soitella kun sieltä jo soitti että se vastapuoli oli perunu vaateensa, ja kiltti poliisisetä toi mun kitaran vielä samana päivänä mulle kotiin.
    Muistin mä mainita siinä puhelus että jos tuo kyseinen hieno herrasmies vielä on poliisiin yhteydessä, niin kattokaa jos se liikkuu sillä autolla ku silloin edellis iltana niin siitä on vakuutus maksamatta (kattoin fonectan hausta silloin illalla et kenen autolla ollaan liikkeellä). Poliisi kiitti tiedosta ja toivon sydämestäni että kyseinen Iisalmelais* kusipää sai pienen pikavoiton.

    *Ei alkuasukas, tietojeni mukaan muuttanut hämeestä tms savonmaalle.

    Että silleen. Tällaista tällä kertaa. mites teillä?
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tämä kuuluisi siihen toiseen topikkiin, mutta tuli tuosta^ Mieleen, niin menköön. Huuto.netistä ostin X-boxin ja maksoin pois. Ei vaan alannut kuulumaan, n. kk odoteltuani vihjaisin että jos boxi tai rahat ei ihan kohta ole minulla, lähden poliisin juttusille. Tulihan se sieltä viimein, kun kuulemma oli pikkuveljeä joutunut vähän suostuttelemaan antamaan X-boxinsa. Myyjä ei ollut uskonut että menisi kaupaksi... Eli kannattaa tosiaan olla varama että joko myy omaansa tai että oikea omistaja on siitä valmis luopumaan.
     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jokeri, mulla tuli vaan mieleen tosta sun stoorista semmoinen, että sustahan on tehty perätön rikosilmoitus. Tämä teko on ymmärtääkseni rangastaivaa, jos on "olemassa vaara pakkokeinojen kohteeksi joutumiselle" - tässä tapauksessa oli ilmeinen "vaara", kun kerran kitara tekstin perusteella otettiin sulta pois tutkinnan ajaksi.

    Minä henkilökohtaisesti olen niin mulkero, että jos tapaus ois sattunut mulle, niin veisin asiaa vaikka vittuillakseni eteenpäin - ellei muuta keksi, niin pyytää poliisia tutkimaan, onko toinen osapuoli syyllistynyt ilmeisen aiheetonta rikosilmoitusta tehdessään rikokseen.

    -JJ-
     
  15. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mietin justiin, että voisin vanhemmasta päästä siivota takuukuittimapista lappuja pois, mutta olkoot.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Voi vittu, jotkut ne kehtaa!


    Onneksi tuollainen lienee harvinaista.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Niin ja toi on sit kivaa kun haetaan magneetti avainta vartijan hommaan kun koneelta pamahtaa et on tehty rikosilmoitus varkaudesta :soosoo:
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ehkei se jantteri kuitenkaan tahallaan tehnyt sitä, näki sopivan skitan myynnissä, vanhat muistot tuli mieleen, ostamaan ja jos vain kaikki vaikutti sille että se on oma, niin mikä ettei rikosilmoitusta tekemään.

    Vahinkoja kaiketi sattuu ihmisille?


    Vois kait jatkaa omalla kokemuksella vastaavasta, liittyy kylläkin myyjiin.

    Mutsin mökillä kävi varkaita talvella, pöllivät leikkurin.
    Kesällä käytiin katselemassa uusia koneita ja lopuksi tuumattiin että ostetaan käytetty.
    Ei muutakuin Haminaan ostamaan käytettyä leikkuria, myyjällä kun niitä oli useampiakin kunnostettuna.
    Paikalle ja silmään pisti heti tuoreimman näköinen punainen leikkuri.
    Mutsi siinä kysyi että eihän se vain ole yhtä huono lähtemään käyntiin kuin vanhakin, myyjä kertoi vaihtaneensa parit osat siihen ja näytti miten lähtee käyntiin.
    Kaupat lukkoon ja leikkuri konttiin.
    Mökillä sitten tutkin konetta ja alkoi vaikuttamaan että vittu, täähän on sama kone.. Soittoa myyjälle joka kertoi jostain nelikymppisestä pariskunnasta yms. Kytille ilmoitus ja kaiketi he ovat käyneet asiasta kysymässä..
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    paljon kone makso et oisko käynyt jopa et sai huollon huoltoa halvemmalla?? :poff:


    Mut onhan noita tarinoita varastetun tavaran kauppaamisesta, paljon on ihmisiä ostanut omiaan takaisin etelän lomilta, jossain joku kertoili et kävi tunnetussa paikallisessa kuumaa turisti kamaa myyvässä liikkeessä maksamassa puhelimensa ja radionsa ennen varkautta ja koko loma meni tosi hyvin vaikka kamera ravintolan pöytään kerran unohtuikin :poff:
     
  20. kingsway

    kingsway Gearhead

    Sen paremmin tapauksen yksityiskohtia tuntematta: rikosilmotus ja varastetun tavaran myymisestä epäilynsä ilmoittaminen on kaksi eri asiaa.
    Mutta tympeitä juttuja silti.
    Ja joo, mulle on käyny samalla tavalla.

    Edit: Ja vielä, että rikosilmoitukset itessään eivät ole perättömiä, silloinhan tapausta vasta aletaan tutkimaan. Paitsi jos sen tekee ihan piruuttaan.
    Väärän ilmiannon kriteeritkin on nykyään aika tiukat.
     

Kerro tästä muillekin!