Anu Vehviläinen:Ruuhkamaksut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja human62, 26.1.2008.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Täytyy onneksi muistaa Helsingin kauppakamarin ja yrittäjien vastustus asiaan. Nythän on jo nähty mihin vaikeuksiin esim pelkkä parkkipaikkojen poisto pn Stockmannin ajanut. Miten sitten jos tulee vielä ruuhkamaksut. Kaupankäynti kuolee ja kaupunki slummiutuu. Sitäkö päättäjät haluavat. Tuskin.

    Kattokaa siis ketä äänestätte. Vihreä ei ole oikea väri.
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Hittojako ruuhkamaksuista kun kohta ei edes haluta omistaa autoa:

    http://www.hs.fi/kaupunki/Tulevaisuuden ... 2893992753

    Ja mikä helevetin oletusarvo tuo on että Helsinki koko ajan kasvaa? Eikö olisi aika muuttaa politiikkaa siihen suuntaan jotta kaikki eivät kehä kolmosen sisäpuolelle pakkautuisi?
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Minkäs värinen puolue siellä Helsingin vallankahvassa olikaan? :odroll:
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Toisaalta toivoisin että tuo visio toteutuisi sujuvasti, niin ei tarvitsisi tappaa yksityisautoilua muualta suomesta väkisin verotaakalla ja muilla pakkokeinoilla.
     
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Olipahan muutenkin aimo pamaus (yksityis)autoilun vastaista propakandaa maamme ykköslehdeltä näin kesä aamuun (jota täälläkin jotkun mainostavat laatumediaksi ja puolueettomaksi lehdeksi).
    Mitäs sitten kun helsinkiläiset hylkäävät nuo säälittävät ja vanhanaikaiset entiset statussymbolinsa joukolla niin polttoaineverotuottohan vähenee ja jostainhan nekin rahat on revittävä. Autoilu haja-asutusaleilla maksaisi entistä enemmän??
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niin...
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Niin, kun ruuhkamaksujen rahatkin on tarkoitus käyttää liikenteen hyväksi, eli joukkoliikenteen kehittämiseen.
    Eli kaiken tämän vaohtoehtoisen liikenteen järjestäminen maksaa ja jostain muualta ne rahat on otettava, kuin sen käyttäjiltä. Koska silloin se olisi liian kallista käyttäjilleen.
     
  8. multsi

    multsi 2nd gear

    Itse olen lopettanut tuon paskalehden tilaamisen aikoja sitten. Toivoisin, että olisi olemassa nappi, mistä voisi mielenilmauksellisesti lopettaa tuon lehden tilaamisen tuhansia kertoja putkeen. Uutiset näkee netistä reaaliajassa. käynnissä lienee tosiaan taas jokin autoilun vihaamis-juttusarja, joita tulee aina välillä.

    Tällaiset mielikuvitukselliset jutut ovat aivan uskomatonta sontaa:

    http://www.hs.fi/kaupunki/Mies+luopuu+a ... 2894204536


    Tulevaisuuden Helsingissä kaikki on kivaa, yhteisöllistä, vihreää ja monikulttuurista. Yksityisautoilu on kielletty ja kaikki liikkuminen hoidetaan pyörillä ja aurinkoenergialla kulkevilla julkisilla.

    Helsingin väkiluku kasvaa, mutta verotulot eivät kasva. Tämä on huono yhtälö. Yleensä varakkailla ja hyvin toimeentulevilla ihmisillä on auto. Autolla saa vapautta, pääsee mökille(joka myös vaurailla yleensä on), sekä saa hoidettetua liikkumisen joustavasti. Haluaako Helsinki karkoittaa loputkin hyvät veronmaksajat Espooseen ja muihin kehyskuntiin? Lopulta jäljelle jäävät vihreät opiskelijat, mamut, pienituloiset sekä sossutapaukset.
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    "Haluaako Helsinki karkoittaa loputkin hyvät veronmaksajat Espooseen ja muihin kehyskuntiin?"

    Vahvasti vaikuttaa siltä että kyllä (samaan karkoitettavien joukkoon lisäisin yritykset ja onneksi kehäkolmosen varrella on vielä tilaa). Helsingissähän on viherpunaisilla valtuustossa enenmmistö niin ei tartte nykymenoa pahemmin ihmetelläkään.
     
  10. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    :rotfl: Juurikin näin! Sais varmaan yhtäläisen fiiliksen, ku aikoinaan lankapuhelimella puhelun päättämisestä sen paksun pakeliittiluurin korvaanpaiskuulla! Joka sekin nykyisenä känny- ja tikitaaliaikana on meiltä pois otettu. :cry:
     
  11. multsi

    multsi 2nd gear

    Toinen uutinen, joka sai hesarissa verenpaineen koholle, oli uutinen asukaspysäköintunnuksen hinnan korotuksesta. Ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi, että helsingin kantakaupungissa saa pitää autoa kadulla 120€/v lätkää vastaan. Parin vuoden päästä hinta nousee 360 euroon. Punavihreät mulkerot olisivat halunneet hinnaksi 700€. Perusteluina "kesäautojen" siivoaminen kaduilta, ja se ettei pysäköintiä subventoitaisi verovaroin.

    Toimittaja oli haastatellut jotain viittä punavuorelaista punavihreää hengenheimolaistaan, joista kaikki hehkuttivat uutisessa miten muutos on"tosi hyvä juttu, ei täällä kukaan autoa tarvitse" "auto ei kuulu kaupunkiin"
     
  12. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Suomessa ei ole yhtään paikkakuntaa, jossa pärjäisi joukkoliikenteellä. Asun itse ydinkeskustassa Helsingissä. Hyvät ratikat ja ihan kiva, mutta ei edes naapurikaupunkeihin sukuloimaan ole mitään järkeä lähteä kuin omalla autolla. Näillä asukastiheyksillä ei vain ole mitään tolkkua unelmoida Hong Kong -tyylistä kaupungeista ilman autoja. Ei joukkoliikennettä voi laajentaa, jos ei ole matkustajia. Miksi pitäisi edes? Kuka siitä tulee onnelliseksi? Ja täsmennykseksi Punavuorilaisten puolustukseksi asun itsekin siellä, mutta en aja Jopolla kirppikselle.
     
  13. homer

    homer Double Gearhead

  14. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  15. homer

    homer Double Gearhead

    No ei tuo Ylenaikaisen Olli Ihamäkikään tuota Puntasta nyt ihan helpolla päästänyt. Ihamkihän on (tai ainakin ollut) autoharrastaja itsekin ja maininnut silloin tällöin jutuissaan vanhalla Mustangilla ajeluista.
     
  16. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Niinpä kyllä se autoilu pitäisi olla vapaan kansalaisen etuoikeus eikä itumaihariin puetun sateenkaarivähemmistön elättämiseksi tarkoitettu varainkeruu tuote.

    Juurikin äsken leikattiin bussiyhtiöiltä kannattamattomien vuorojen korvauksia eli voiko joku fiksu jopoilija valistaa miten se maailma pelastuu tyhjillä busseilla ilmaa saatuttaen. (kuka tämänkin maksaa)

    No se veronsa ja velvoitteensa maksava Suomen kansalainen eikä mikään "kakkonen on ykkönen" puunhalaaja.

    p,s niitä liito-oravia on siellä kehä kolmosenkin siäpuolella.

    Mistä helvatista näitä "aivopieruja" :poff: sikiää ,ihan oikeasti :wc: ?
     
  17. JS78

    JS78 3rd gear

    Kertokaa minulle kun en ymmärrä.. miten jokin HSL voi olla minkäänlaisena selvittäjänä asiassa jossa mietitään "ruuhkamaksuja" yksityisautoille ? Siis taho jonka etu olisi saada mahdollisimman paljon ihmisiä joukkoliikenteen käyttäjiksi ? Pukki kaalimaan vartijana.. :wc:
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    Oletteko muuten huomanneet miten paljon pyöräily on lisääntynyt Helsingin keskustan alueella ja puistoissa. Siellä kun yrität kävellä niin molemmin puolin viuhahtavat ohi kaikessa hiljaisuudessa ja kävelijänä saa pelästyä. Autoilijana saa varoa kun pyöräilijät paukkaavat auton eteen katsomattaan kuin omistaisivat koko tien.

    Miksei näitä veroja kiertäviä pyöräilijöitä aleta verottamaan?

    Nyt vois joku vääntää adressia päättäjille:
    - Polkupyörät ja omistajat rekisteriin
    - Autovero kuten moottoripyörilläkin
    - Käyttövoimavero jos on esimerkiksi sähköinen avustin.
    - Polttoainemaksu mikäli käytetään halvempaa polttoainetta eli poljetaan
    - Runkonumero meistattava rekisteröintikatsastuksessa
    - Vuotuinen verotarra runkonumeron viereen
    - GPS-lähetin runkoputkeen josta verottajalle tiedot kilometreista, poliisille tiedot onnettomuuspaikoilla ja omistajalle puhelimeen sovellus josta voi tarkkailla ettei pyörää varasteta.
    - Puistoihin ja pitkille pyöräteille tietullit
    - Pakollinen liikennevakuutus ja liikennekäytöstäpoisto talveksi
    - Vanhoille pyörille museoajoneuvorekisteri.
    - Polkupyörän kokoaminen osista prosenttitaulukon mukaan (runko 40% pyorä 10%, tarakka 5% satula 5% ja ohjaustanko 5% takavalo 5%, polkimet 2%/kpl, etuhaarukka 10%, ketjut 2%, ketjusuoja 2% ja seisontajalka 2%


    Mitäs sanotte?
    :odroll:
    - Jani -

    "Pyöräily on veronkiertoa!
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Julmankokoinen +
    Ja maakuntaan ilmaiseksi vain kaupunkeihin verolliseksi
     
  20. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Elekäähän nyt helekatti, ku köyhälle pyörä on tällä hetkellä ainu tapa roikkua harrastuksessa kiinni. :wink:

    [​IMG]

    Katohan Nikuzai päässy takasin kotikonnuille. :)
     

Kerro tästä muillekin!